Γενική
σημασία
Τι εννοούμε στην "Συμμαχία
Aμεσοδημοκρατών" με την Άμεση Δημοκρατία
Με την άμεση δημοκρατία στην Ελλάδα εννοούμε ότι οι πολίτες της χώρας θα έχουν το δικαίωμα να ψηφίζουν σε οποιοδήποτε θέμα τους αφορά και επηρεάζει τη ζωή τους, σε τοπικό, περιφερειακό ή εθνικό επίπεδο.
Αποτελεί τον πιο γνήσιο και δίκαιο τρόπο οργάνωσης μιας ανθρώπινης κοινωνίας μέχρι σήμερα, για τον απλούστατο λόγο ότι οι αποφάσεις συνδιαμορφώνονται και παίρνονται απευθείας από το λαό, τους πολίτες της κοινωνίας αυτής.
Με την άμεση δημοκρατία στην Ελλάδα εννοούμε ότι οι πολίτες της χώρας θα έχουν το δικαίωμα να ψηφίζουν σε οποιοδήποτε θέμα τους αφορά και επηρεάζει τη ζωή τους, σε τοπικό, περιφερειακό ή εθνικό επίπεδο.
Αποτελεί τον πιο γνήσιο και δίκαιο τρόπο οργάνωσης μιας ανθρώπινης κοινωνίας μέχρι σήμερα, για τον απλούστατο λόγο ότι οι αποφάσεις συνδιαμορφώνονται και παίρνονται απευθείας από το λαό, τους πολίτες της κοινωνίας αυτής.
Στην
Άμεση (Αδιαμεσολάβητη) Δημοκρατία ο πολίτης:
- ψηφίζει προτάσεις
και όχι εκπροσώπους
- προτείνει και
συνδιαμορφώνει θέματα προς ψήφιση
- έχει δικαίωμα να
προτείνει/ακυρώσει νομοσχέδια και συνταγματικά άρθρα
- έχει δικαίωμα να
καθαιρέσει πολιτειακό αξίωμα
- έχει διαφάνεια σε
όλες τις λειτουργίες του κράτους
Παράλληλα, οι πολίτες θα έχουν δικαίωμα συμμετοχής στη δημόσια διαβούλευση, που θα προηγείται κάθε απόφασης, αλλά και θα μπορούν να προτείνουν προς συζήτηση κάθε θέμα που τους ενδιαφέρει με τα κοινά.
Η έννοια της άμεσης δημοκρατίας αναφέρεται τόσο σε μια διαδικασία όσο και σ' ένα πολιτικό σύστημα στο οποίο οι ψηφοφόροι (δηλαδή, ο λαός ο ίδιος), εκφράζουν απευθείας την γνώμη τους σε πολιτικά θέματα ουσίας.
Μερικά άλλα δικαιώματα των πολιτών στην Άμεση Δημοκρατία, είναι για παράδειγμα, η επιθεώρηση του κρατικού μηχανισμού από πολίτες και η διαφάνεια του κράτους στα οικονομικά και όλα αυτά με απλές και εύχρηστες διαδικτυακές πλατφόρμες.
'Ομως
αυτά είναι μονο μερικά κομμάτια από το θαυμάσιο και τεράστιο κοινωνικό παζλ της
Άμεσης Δημοκρατίας.
Η
φύση της συμμετοχής (δηλαδή η ποσότητα), δεν σχετίζεται κατά κύριο λόγο με τη
λήψη συγκεκριμένων αποφάσεων, αλλά με το ενδιαφέρον των πολιτών και η δημόσια
διαβούλευση πρέπει να είναι και να παραμένει στο προσκήνιο. Έτσι θα μπορούσαμε
να μιλάμε, για Άμεση Δημοκρατία και όχι για συμμετοχική, όπως παραφράζεται
συχνά (Αυτή μπορεί να συσχετιστεί με τις Ευρωεκλογές, όπου η συμμετοχή των
πολιτών, είναι χαμηλή, αλλά θεωρείται έγκυρο το αποτέλεσμα).
Η
έννοια της συμμετοχής έγκειται αφενός στην ποιότητα και αφετέρου στην ποσότητα.
Η ποιότητα σχετίζεται με το επίπεδο του διαλόγου και της παραγόμενης πολιτικής,
ενώ η ποσότητα με το δικαίωμα της καθολικής συμμετοχής του σώματος των πολιτών
στην τελική επιλογή. Δημιουργεί ταυτόχρονα και την πλήρη ανάληψη της ευθύνης
του τίτλου "πολίτης" απ' όλους τους συμμετέχοντες, αφαιρώντας τις
εύκολες αναθέσεις και αποδόσεις ευθυνών σε τρίτους.
Μερικά παραδείγματα Άμεσης Δημοκρατία
στις ημέρες μας σε όλον τον κόσμο
Εσθονία
Η Εσθονία έχει ηλεκτρονικές κάρτες ψηφοφορίας για κάθε πολίτη όπου μπορεί να παίρνει μέρος σε όλα τα δημοψηφίσματα.
Εσθονία
Η Εσθονία έχει ηλεκτρονικές κάρτες ψηφοφορίας για κάθε πολίτη όπου μπορεί να παίρνει μέρος σε όλα τα δημοψηφίσματα.
Στο
παρακάτω link: http://e-estonia.com/component/electronic-id-card/
Ηνωμένες Πολιτείες της Αμερικής
Ηνωμένες Πολιτείες της Αμερικής
Μερικές
πολιτείες των Η.Π.A. χρησιμοποιούν μεθόδους της Άμεσης Δημοκρατίας, οι πολίτες
μπορούν να περνούν θέσεις σε προβλήματα της Πολιτείας τους αλλα και τοπικά
θέματα.
Πληροφορίες
στο Link:
http://ballotpedia.org/Forms_of_direct_democracy_in_the_American_states
H Ελβετική Ομοσπονδία (Kαντόνια Appenzell- Innerrhoden και Glarus)
Κάθε τέσσερα χρόνια ο λαός εκλέγει τα 200 μέλη του Εθνικού Συμβουλίου. Οι εκλογείς έχουν το δικαίωμα να επιλέξουν το ψηφοδέλτιο της προτίμησής τους, ή να γράψουν σε λευκό ψηφοδέλτιο το όνομα κάποιου που δεν είναι σε κανένα ψηφοδέλτιο, ή να γράψουν σε κάποιο ψηφοδέλτιο το όνομα κάποιου που θα ήθελαν να εκλεγεί και μάλιστα να το γράψουν δυο φορές για να ενισχύσουν την εκλογιμότητά του, αλλά έχουν ακόμα και το δικαίωμα να γράψουν σε ένα ψηφοδέλτιο το όνομα κάποιου από άλλο ψηφοδέλτιο, όπως και να σβήσουν ονόματα από το ψηφοδέλτιο που επιλέγουν.
Δείτε πως ψηφίζουν οι Ελβετοί κάτοικοι σε ηλεκτρονική ψηφοφορία στο παρακάτω link:
H Ελβετική Ομοσπονδία (Kαντόνια Appenzell- Innerrhoden και Glarus)
Κάθε τέσσερα χρόνια ο λαός εκλέγει τα 200 μέλη του Εθνικού Συμβουλίου. Οι εκλογείς έχουν το δικαίωμα να επιλέξουν το ψηφοδέλτιο της προτίμησής τους, ή να γράψουν σε λευκό ψηφοδέλτιο το όνομα κάποιου που δεν είναι σε κανένα ψηφοδέλτιο, ή να γράψουν σε κάποιο ψηφοδέλτιο το όνομα κάποιου που θα ήθελαν να εκλεγεί και μάλιστα να το γράψουν δυο φορές για να ενισχύσουν την εκλογιμότητά του, αλλά έχουν ακόμα και το δικαίωμα να γράψουν σε ένα ψηφοδέλτιο το όνομα κάποιου από άλλο ψηφοδέλτιο, όπως και να σβήσουν ονόματα από το ψηφοδέλτιο που επιλέγουν.
Δείτε πως ψηφίζουν οι Ελβετοί κάτοικοι σε ηλεκτρονική ψηφοφορία στο παρακάτω link:
http://www.geneve.ch/evoting/english/welcome.asp
Νέα Ζηλανδία
Νέα Ζηλανδία
Η
Νέα Ζηλανδία έχει γράψει ιστορία για τις αμεσοδημοκρατικές διαδικασίες της σε
διαφόρους τομείς. Πανεπιστήμια, ανώτατες σχολές, κοινότητες και διάφορες
συλλογικότητες χρησιμοποιούν το εργαλείο Loomio για να διεξάγουν διαβούλεση και
ψηφοφορία.
Υπάρχουν
πολιτικά κόμματα με βασική τους αρχή την Άμεση Δημοκρατία και παίρνουν μέρος σε
εκλογικές διαδιακασίες.
Περισσότερες
πληροφορίες εδώ:
http://www.parliament.nz/en-nz/mpp/electorates/data/DBHOH_Lib_EP_Glossary/electorate-profiles-glossary
Ισλανδία
Είναι αξιοσημείωτο ότι η Ισλανδία άλλαξε το Σύνταγμα της, με αμεσοδημοκρατικές διαδικασίες και ηλεκτρονικές ψηφοφορίες.
Άρα, έχουμε και ένα πρακτικό παράδειγμα το πως οι πολίτες μόνοι τους μπορούν να φτιάξουν ένα δίκαιο και νέο σύνταγμα από το μηδέν, χωρίς μεσάζοντες.
Περισσότερες πληροφορίες εδώ:
Ισλανδία
Είναι αξιοσημείωτο ότι η Ισλανδία άλλαξε το Σύνταγμα της, με αμεσοδημοκρατικές διαδικασίες και ηλεκτρονικές ψηφοφορίες.
Άρα, έχουμε και ένα πρακτικό παράδειγμα το πως οι πολίτες μόνοι τους μπορούν να φτιάξουν ένα δίκαιο και νέο σύνταγμα από το μηδέν, χωρίς μεσάζοντες.
Περισσότερες πληροφορίες εδώ:
https://www.opendemocracy.net/can-europe-make-it/thorvaldur-gylfason/democracy-on-ice-post-mortem-of-icelandic-constitution
Υπόλοιπες χώρες
Υπόλοιπες χώρες
Σε
παγκόσμιο επίπεδο υπάρχουν δημοψηφίσματα και αμεσοδημοκρατικές διαδικασίες που
εκτελούνται από πρωτοβουλίες πολιτών.
Η
παρακάτω σελίδα θα σας δείξει τον ανάλογο χάρτη:
http://direct-democracy-navigator.org/countries
Ευρωπαϊκή Ένωση
Ευρωπαϊκή Ένωση
Ένα
καλό παράδειγμα αποτελούν και οι πρωτοβουλίες πολιτών για τα θέματα της
Ευρωπαϊκής Ένωσης:
http://ec.europa.eu/citizens-initiative/public/?lg=el
Πώς μπορεί να επιτευχθεί η Άμεση Δημοκρατία στην Ελλάδα (Πρακτική Εφαρμογή);
Διαδικασία της πρωτοβουλίας Πολιτών
Πώς μπορεί να επιτευχθεί η Άμεση Δημοκρατία στην Ελλάδα (Πρακτική Εφαρμογή);
Διαδικασία της πρωτοβουλίας Πολιτών
Η
διαδικασία της "Πρωτοβουλίας Πολιτών" είναι ο τρόπος, το
εργαλείο και η μέθοδος, μέσω του οποίου οι πολίτες που έχουν μια
πρόταση και επιθυμούν ένα θέμα να ακουστεί στην κοινωνία , να μπει σε
διαβούλευση (συζήτηση) και δημοψήφισμα.
Oι πολίτες μπορούν να ζητήσουν να προστεθεί στο Σύνταγμα οποιαδήποτε θέση – πρόταση επιθυμούν. Αρκεί να συλλέξουν συγκεκριμένο αριθμό υπογραφών για την διεξαγωγή δημοψηφισμάτων.
Oι πολίτες μπορούν να ζητήσουν να προστεθεί στο Σύνταγμα οποιαδήποτε θέση – πρόταση επιθυμούν. Αρκεί να συλλέξουν συγκεκριμένο αριθμό υπογραφών για την διεξαγωγή δημοψηφισμάτων.
Η
κυβέρνηση έχει το δικαίωμα να αντιπροτείνει μια δική της θέση και ο πολίτης
μπορεί να επιλέξει την πρόταση των συμπολιτών του, την πρόταση της κυβέρνησης και
τις δύο ή καμία από αυτές.
Σε
εθνικό επίπεδο διεξάγεται ένα δημοψήφισμα έπειτα από συλλογή υπογραφών του
1% του εκλογικού σώματος της χώρας. Σύμφωνα με την καταμέτρηση του
εκλογικού σώματος των προηγούμενων εθνικών εκλογών το 2012 ήταν 9.947.876,
αυτό σημαίνει ότι χρειάζονται 94.787 υπογραφές.
Τρανό
παράδειγμα αποτελούν και οι πρωτοβουλίες πολιτών για τα θέματα της Ευρωπαϊκής
Ένωσης (http://ec.europa.eu/citizens-initiative/public/?lg=el)
Σε περιφερειακό και δημοτικό επίπεδο, διενεργείται δημοψήφισμα με πρόταση του 1% του εκλογικού σώματος της περιφέρειας/δήμου.
Σε περιφερειακό και δημοτικό επίπεδο, διενεργείται δημοψήφισμα με πρόταση του 1% του εκλογικού σώματος της περιφέρειας/δήμου.
Διεξαγωγή Δημοψηφίσματος
Τα
δημοψηφίσματα θα διεξάγονται, ένα (1) μήνα μετά από την δημόσια ανάρτηση
τους στην ιστοσελίδα της κυβέρνησης και στο opengov, και έπειτα ακολουθεί
κατάλληλη ενημέρωση των πολιτών από ειδικούς και επιστήμονες, ώστε να
προβάλουν τα υπέρ και τα κατά της κάθε πρότασης .
Η ενημέρωση θα προβάλλεται υποχρεωτικά από την κρατική τηλεόραση και το κανάλι της Βουλής για όλο τον μήνα μέχρι την διεξαγωγή του δημοψηφίσματος.
Προβλέπονται δύο ειδών δημοψηφίσματα, το υποχρεωτικό και το προαιρετικό. Το υποχρεωτικό δημοψήφισμα γίνεται με πρωτοβουλία της κυβέρνησης για αλλαγές του Συντάγματος καθώς επίσης και για την είσοδο της χώρας σε συγκεκριμένους διεθνείς οργανισμούς.
Η ενημέρωση θα προβάλλεται υποχρεωτικά από την κρατική τηλεόραση και το κανάλι της Βουλής για όλο τον μήνα μέχρι την διεξαγωγή του δημοψηφίσματος.
Προβλέπονται δύο ειδών δημοψηφίσματα, το υποχρεωτικό και το προαιρετικό. Το υποχρεωτικό δημοψήφισμα γίνεται με πρωτοβουλία της κυβέρνησης για αλλαγές του Συντάγματος καθώς επίσης και για την είσοδο της χώρας σε συγκεκριμένους διεθνείς οργανισμούς.
Εργαλείο και διαδικασία για την
εφαρμογή δημοψηφισμάτων
Δημόσια Διαβούλευση
Στο
πλαίσιο της ανοικτής διακυβέρνησης και με σκοπό να εξασφαλιστεί η πληροφόρηση
και συμμετοχή των πολιτών στη διαδικασία διαμόρφωσης των αποφάσεων, είναι
υποχρεωμένη η πολιτεία να παρέχεται η δυνατότητα ηλεκτρονικής διαβούλευσης των
σχεδίων νόμων και αποφάσεων της κυβέρνησης.
Επίσης, πλήρη και πολύωρη ενημέρωση από το ανανεωμένο ΚΑΝΑΛΙ ΤΗΣ ΒΟΥΛΗΣ και την ΔΗΜΟΣΙΑ ΤΗΛΕΟΡΑΣΗ, ανεξαρτητων ειδημόνων, επιστημόνων, αλλα και απλών πολιτών για την έκφραση της γνώμης τους στα θετικά και αρνητικά του θέματος.
Επίσης, πλήρη και πολύωρη ενημέρωση από το ανανεωμένο ΚΑΝΑΛΙ ΤΗΣ ΒΟΥΛΗΣ και την ΔΗΜΟΣΙΑ ΤΗΛΕΟΡΑΣΗ, ανεξαρτητων ειδημόνων, επιστημόνων, αλλα και απλών πολιτών για την έκφραση της γνώμης τους στα θετικά και αρνητικά του θέματος.
Τακτική
έκδοση ενημερωτικού φυλλαδίου από τους δήμους(για δημοτικά δημοψηφίσματα), τις
Περιφέρειες (για Περιφερειακά δημοψηφίσματα) και από την Πολιτεία για τα Εθνικά
θέματα.
Ανοικτές,
δημόσιες και ακομμάτιστες "εκδηλώσεις δημοψηφισμάτων" σε κεντρικές πλατείες
για ενημέρωση και κατάθεση απόψεων
για
τα επικείμενα θέματα των δημοψηφισμάτων.
(Μέθοδος 1) Κάλπη ή ανάταση
των χεριών
Στη
νεότερη εποχή παρατηρούνται και τα δύο είδη ψηφοφορίας φανερή και μυστική. Η μεν
φανερή με ανάταση του χεριού για την συγκατάθεση του ψηφοφόρου ή όχι
στο ερώτημα του δημοψηφίσματος, η δε μυστική με σφαιρίδια ή ψηφοδέλτια.
Έναρξη Δημοψηφίσματος
Κατά
την ημέρα που έχει ορισθεί το δημοψήφισμα και το αργότερο μία ώρα πριν την
έναρξή της, υποχρεούνται τα μέλη των εφορευτικών επιτροπών να βρίσκονται στους
ορισθέντες τόπους προκειμένου να παραλάβουν από τον Δήμαρχο ή Πρόεδρο της
Κοινότητας, ή από εκπροσώπους αυτών τα εκλογικά καταστήματα ψηφοφορίας, τις
κάλπες, τα απαραίτητα έπιπλα και σκεύη και τα συναφή εκλογικά είδη.
Στη
συνέχεια με την παραλαβή των παραπάνω και μετά την εγκατάστασή τους φροντίζουν
για την τακτοποίηση των θέσεων των ιδίων, των εκλογικών αντιπροσώπων, των
ψηφοδελτίων, ελέγχουν τις κάλπες και τις σφραγίζουν και τοποθετούν τα
διαχωρίσματα (παραβάν). Μετά την ολοκλήρωση όλων των παραπάνω ορίζονται οι
γραμματείς (κάθε επιτροπής) και συντάσσουν σχετικό πρακτικό παραλαβής που
υπογράφουν όλα τα μέλη.
Μετά
την υπογραφή του πρωτοκόλλου ο πρόεδρος της κάθε εφορευτικής επιτροπής με την
έλευση του προσδιορισθέντος χρόνου έναρξης της ψηφοφορίας, ανοίγει τη θύρα του
εκλογικού καταστήματος και κηρύσσει την έναρξη.
Σημειώνεται ότι, ειδικά το εκλογικό υλικό παραλαμβάνουν την προηγουμένη της ψηφοφορίας οι δικαστικοί αντιπρόσωποι (που τυγχάνουν πρόεδροι των εφορευτικών επιτροπών), κατ΄ ιδίαν από τον Δήμαρχο ή τον Πρόεδρο της Κοινότητας.
Προσέλευση ψηφοφόρων
Σημειώνεται ότι, ειδικά το εκλογικό υλικό παραλαμβάνουν την προηγουμένη της ψηφοφορίας οι δικαστικοί αντιπρόσωποι (που τυγχάνουν πρόεδροι των εφορευτικών επιτροπών), κατ΄ ιδίαν από τον Δήμαρχο ή τον Πρόεδρο της Κοινότητας.
Προσέλευση ψηφοφόρων
Με
την έναρξη του δημοψηφίσματος προσέρχονται οι ψηφοφόροι (εκλογείς) στο εκλογικό
κατάστημα ένας - ένας ή σε μικρές ολιγάριθμες ομάδες, όπως ειδικότερα ορίζει η
εφορευτική επιτροπή, η οποία και προβαίνει στην αναγνώριση αυτών και την
επαλήθευση της εγγραφής τους στον εκλογικό κατάλογο.
Η αναγνώριση των εκλογέων για την άσκηση του εκλογικού τους δικαιώματος γίνεται με βάση την αστυνομική ταυτότητα, ή το διαβατήριο (ανεξάρτητα ισχύος του), ή το ατομικό βιβλιάριο υγείας, ή το δίπλωμα οδήγησης, ή το ναυτικό φυλλάδιο (των ναυτικών) ή οποιοδήποτε άλλο επίσημο έγγραφο που να πιστοποιεί τον φέροντα.
Η αναγνώριση των εκλογέων για την άσκηση του εκλογικού τους δικαιώματος γίνεται με βάση την αστυνομική ταυτότητα, ή το διαβατήριο (ανεξάρτητα ισχύος του), ή το ατομικό βιβλιάριο υγείας, ή το δίπλωμα οδήγησης, ή το ναυτικό φυλλάδιο (των ναυτικών) ή οποιοδήποτε άλλο επίσημο έγγραφο που να πιστοποιεί τον φέροντα.
Κατά
τον έλεγχο της αναγνώρισης των εκλογέων είναι πιθανόν να διαπιστωθούν κάποιες
ασυμφωνίες με τα φερόμενα στοιχεία αυτών στους εκλογικούς καταλόγους οπότε οι
εκλογείς θα πρέπει να προσκομίσουν βεβαίωση ταυτοπροσωπίας από οικείο δήμαρχο ή
πρόεδρο κοινότητας.
(Μέθοδος 2) Ηλεκτρονική Πλατφόρμα
(Μέθοδος 2) Ηλεκτρονική Πλατφόρμα
Επειδή
οι πολίτες βρίσκονται διάσπαρτοι σε όλη την Ελλάδα, η Άμεση Δημοκρατία θα
μπορούσε να επιτευχθεί μόνο με την χρήση της τεχνολογίας, ώστε να δίνει την
ευκαιρία ισότιμα σε όλους τους πολίτες να μπορούν να ψηφίζουν, ακόμα και εάν
βρίσκονται μακριά από τον τόπο που ψηφίζουν, αλλά περιορίζοντας πάρα πολύ τα
έξοδα του δημοψηφίσματος, όπως είναι η εκτύπωση χαρτιού, δικαστικοί
αντιπρόσωποι, κ.α.
Για
να μπορεί όμως ο κάθε πολίτης να ψηφίζει, αλλά και να συμμετέχει σε
διαβουλεύσεις αλλά όμως και να υπάρχει ταυτοποίηση χρήστη ότι είναι αληθινό
πρόσωπο, χρειάζεται πρώτα να γίνουν μερικά άλλα βήματα, όπως:
Δημιουργία Ηλεκτρονικής Πλατφόρμας όπου ο πολίτης θα μπορεί να συμμετάσχει σε διαβούλευση (αυτό μπορεί να γίνει και μέσω του opengov.gr, μετά από κατάλληλη διαμόρφωση της πλατφόρμας), όπως παρέχει και η Εστονία (e-estonia.com)
Δημιουργία Ηλεκτρονικής Πλατφόρμας όπου ο πολίτης θα μπορεί να συμμετάσχει σε διαβούλευση (αυτό μπορεί να γίνει και μέσω του opengov.gr, μετά από κατάλληλη διαμόρφωση της πλατφόρμας), όπως παρέχει και η Εστονία (e-estonia.com)
Οι
πολίτες πρέπει να έχουν μια ηλεκτρονική ταυτότητα η οποία θα παρέχει
κρυπτογράφηση ώστε να δίνει το δικαιώμα στους πολίτες να ψηφίζουν ηλεκτρονικά,
αλλά και στο μέλλον να μπορούν να υπογράφουν ηλεκτρονικά αλλά και ότι άλλο θα έχει
σχέση με την ηλεκτρονική διακυβέρνηση και την σχέση του πολίτη προς το
κράτος
Με αυτό τον τρόπο παρέχεται και η ανωνυμία και η ιδιωτικότητα του πολίτη αλλά ταυτόχρονα και ελέγχεται η ταυτοπροσωπία.
(Μέθοδος 3) Πρακτορείο ΠΡΟ-ΠΟ
Για
τους δύσπιστους στις νέες τεχνολογίες, αυτούς που δεν έχουν πρόσβαση στο
διαδίκτυο και τους διαδικτυακά αναλφάβητους, υπάρχει ο παρακάτω τρόπος.
Η καρτέλα για το δημοψήφισμα θα βρίσκεται σε κάθε πρακτορείο ΠΡΟ-ΠΟ, θα συμπληρώνεται και με την αστυνομική ταυτότητα όπου οι πολίτες θα δίνουν την ψήφο τους με απάντηση "ΝΑΙ-ΟΧΙ-ΔΕΝ ΑΠΑΝΤΩ" ή στη σελίδα δημοψηφισμάτων στο διαδίκτυο, η οποία θα έχει ασφάλεια ίδια μ΄ αυτή, του συστήματος μετάδωσης εκλογικών αποτελεσμάτων από τις περιφέρειες στο υπουργείο εσωτερικών.
Η καρτέλα για το δημοψήφισμα θα βρίσκεται σε κάθε πρακτορείο ΠΡΟ-ΠΟ, θα συμπληρώνεται και με την αστυνομική ταυτότητα όπου οι πολίτες θα δίνουν την ψήφο τους με απάντηση "ΝΑΙ-ΟΧΙ-ΔΕΝ ΑΠΑΝΤΩ" ή στη σελίδα δημοψηφισμάτων στο διαδίκτυο, η οποία θα έχει ασφάλεια ίδια μ΄ αυτή, του συστήματος μετάδωσης εκλογικών αποτελεσμάτων από τις περιφέρειες στο υπουργείο εσωτερικών.
Η
πλήρης ενημέρωση των πολιτών για κάθε δημοψήφισμα είναι ευθύνη του κράτους και
οι πολίτες πρέπει να είναι πλήρως ενημερωμένοι, πριν παραδώσουν την ψήφο τους.
Οι
ημέρες των δημοψηφισμάτων είναι πάντα σταθερές και χωρίζονται ανά εποχές του
χρόνου, δηλαδή, "Δημοψήφισμα άνοιξης"- το πρώτο σαββατοκύριακο
της άνοιξης, "Δημοψήφισμα καλοκαιριού"- το πρώτο σαββατοκύριακο του
καλοκαιριού και πάει λέγοντας.
Διαφορες
θα υπάρχουν σε έκτακτα δημοψηφίσματα, όπου η πολιτεία και το υπουργείο
εσωτερικών που ευθύνεται για αυτά, θα έχουν την πληρη ευθύνη για την διεξαγωγή
τους, αλλα και να έχουν την ίδια σοβαρότητα και πολιτικο βάρος, όσο και οι
εθνικές εκλογές.
Σε
τοπικά αλλα και περιφερειακά δημοψηφίσματα, η κάθε περιφέρεια, αλλα και Δήμος,
θα έχει στα πρακτορεία ΠΡΟ-ΠΟ ανάλογα ψηφοδέλτια, αλλου χρώματος, για
παράδειγμα εθνικά δημοψηφίσματα λευκό χρώμα, περιφερειακά κίτρινο και δημοτικά
ροζ.
- Ηλεκτρονική id κάρτα της
Ο
ιδιωτικός κλειδάριθμος (που τον ξέρει μόνο ο ίδιος) χρησιμεύει ώστε ο πολίτης
να μπορεί να επιβεβαιώσει τι έχει ψηφίσει ο ίδιος ανά πάσα στιγμή, και ο
δημόσιος κλειδάριθμος είναι για επιβεβαίωση ότι ο Χ κλειδάριθμος έχει
ψηφίσει, χωρίς όμως να ξέρει η κυβέρνηση και κανείς άλλος σε ποιον αντιστοιχεί
ο Χ δημόσιος κλειδάριθμος.
Έτσι
οι πολίτες όταν θα είναι η ώρα για να ψηφίζουν θα ανοίγει για 24 ώρες η
ηλεκτρονική πλατφόρμα και οι πολίτες θα μπορούν να εισάγουν τον δημόσιο
κλειδάριθμο τους ή τα στοιχεία τους (εφ’ όσον έχει φτιαχτεί η πλατφόρμα η οποία
παρέχει πλήρη κρυπτογράφηση, η οποία παρεμπιπτόντως υπάρχει και δίνεται δωρεάν
ένα μέρος του κώδικα από την Εσθονία [https://github.com/vvk-ehk/evalimine]),
και να ψηφίζουν τι επιθυμούν για το κάθε θέμα που έχει βγει για ψηφοφορία.
Γιατί με την χρήση της Τεχνολογίας;
Η
χρήση της τεχνολογίας είναι αναγκαία σήμερα διότι σχεδόν 10.000.000 Έλληνες
είμαστε διασκορπισμένοι σε μικρά και μεγάλα χωριά και πόλεις σε όλη την Ελλάδα
όπως είναι φυσικό δεν είναι δυνατόν να μαζεύονται όλοι οι Έλληνες σε μια πλατεία
για να γίνει διαβούλευση για κάποιο θέμα και έπειτα να ψηφίζουν.
Αλλά
και λόγω της μεγάλης απόστασης από κάποιο δημοτικό κέντρο όπως Δημαρχείο, ΚΕΠ,
ή/και Σχολείο είναι πολύ πιο εύκολο οι πολίτες να μπορούν να ψηφίζουν
ηλεκτρονικά απ' όπου και εάν βρίσκονται. Μην ξεχνάμε ότι ίντερνετ μπορούμε να
βρούμε και από έναν γείτονα ή μέσω 3G, ή να πάμε στην τελική στο κοντινότερο
ΚΕΠ ή κατάστημα με ίντερνετ και να ψηφίσουμε.
Με
την χρήση της Τεχνολογίας προχωράμε και κοιτάζουμε μπροστά στο μέλλον με
πολλά οφέλη ειδικά το οικονομικό και το οικολογικό μέρος.
Δηλαδή:
Οι πολίτες γλιτώνουν κόπο, χρόνο και χρήμα για την μετακίνηση τους στο τόπο που ψηφίζουν. Έτσι οι πολίτες ανά πάσα στιγμή θα μπορούν να ψηφίζουν για τα θέματα που τους ενδιαφέρουν αλλά και επηρεάζουν την ζωή τους.
Δηλαδή:
Οι πολίτες γλιτώνουν κόπο, χρόνο και χρήμα για την μετακίνηση τους στο τόπο που ψηφίζουν. Έτσι οι πολίτες ανά πάσα στιγμή θα μπορούν να ψηφίζουν για τα θέματα που τους ενδιαφέρουν αλλά και επηρεάζουν την ζωή τους.
Επίσης
οι διαδικτυακές ψηφοφορίες είναι πιο οικολογικές και οικονομικές
διότι δεν χρειάζεται να εκτυπωθούν από χιλιάδες έως εκατομμύρια ψηφοδέλτια, τα
οποία στην τελική θα καταλήξουν σε κάποια χωματερή, αλλά και να μετακίνηθούν
εκατομμύρια πολιτών για να πάνε να ψηφίσουν
Τα Δημοψηφίσματα σε νούμερα*
Συνοπτικά:
Πρόταση Νομοσχεδίου από Πολίτες με 1% του εκλογικού σώματος που αντιστοιχεί με 100.000 υπογραφές (το 2012 ήταν 9.947.876 εκλογικό σώμα)
Πρόταση Νομοσχεδίου από Πολίτες με 1% του εκλογικού σώματος που αντιστοιχεί με 100.000 υπογραφές (το 2012 ήταν 9.947.876 εκλογικό σώμα)
Κατάργηση
Νομοσχεδίου από Πολίτες με την συλλογή των αναγκαίων υπογραφών για
διεξαγωγή του δημοψηφίσματος 2% του εκλογικού σώματος και
έγκυρο αποτέλεσμα υπέρ ή κατά.
Πρόταση
αλλαγής Συνταγματικού Άρθρου/Παραγράφου με 1% του εκλογικού
σώματος που αντιστοιχεί με 100.000 υπογραφές (το 2012 ήταν 9.947.876 εκλογικό
σώμα)
Κατάργηση
Συνταγματικού Άρθρου/Παραγράφου με την συλλογή των αναγκαίων υπογραφών για
διεξαγωγή του δημοψηφίσματος (2% του εκλογικού σώματος) και έγκυρο
αποτέλεσμα υπέρ ή κατά.
Δημιουργία/Διεξαγωγή
Εθνικού Δημοψηφίσματος με 1% του εκλογικού σώματος που
αντιστοιχεί με 100.000 υπογραφές (το 2012 ήταν 9.947.876 εκλογικό
σώμα)
Δημιουργία/Διεξαγωγή
Περιφερειακού Δημοψηφίσματος με 1% του εκλογικού σώματος του
περιφερειακού εκλογικού σωμάτων που αντιστοιχεί με 28.000 υπογραφές
(παράδειγμα: Περιφέρειας Αττικής εκλογές 2010 το εκλογικό σώμα ήταν 2.792.102.
Σε αντίθεση με την Περιφέρεια Βόρειου Αιγαίου όπου θα χρειαζόταν 2.500 με
εκλογικό σώμα 249.952)
Δημιουργία/Διεξαγωγή
τοπικού/Δημοτικού Δημοψηφίσματος με 1% του εκλογικού σώματος
του Δημοτικού εκλογικού σωμάτων που αντιστοιχεί με 5.000 υπογραφές
(παράδειγμα: Δήμος Αθηναίων εκλογές 2010 το εκλογικό σώμα ήταν 488.150. Σε
αντίθεση με τον Δήμο Πύλης όπου θα χρειαζόταν 300 υπογραφές με
εκλογικό σώμα 27.451)
*Οι αριθμοί είναι στρογγυλοποιημένοι
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου