ΡΟΔΟΥ
ΑΝΤΙ ΣΧΟΛΙΟΥ
Οι
«Δημοκρατικές» επιλογές ενός πολιτιστικού Οργανισμού ,
η
αντίφαση (εκμετάλλευση) μιας ευαισθησίας
και η
διαστρέβλωση ιστορικών γεγονότων
Στην πρόσφατη συνεδρίασή του Δ.Σ. του ΔΟΠΑΡ μεταξύ των άλλων θεμάτων είχε και την
χρηματοδότηση μιας ΜΚΟ, riches, για τα έξοδα
των προγραμματισμένων ομιλιών της. Η απόφαση πάρθηκε με σύμφωνη γνώμη όλων των υπόλοιπων
παρατάξεων πλην της Λαϊκής Συσπείρωσης.
Ταυτόχρονα στην ίδια συνεδρίαση πέρασε πάλι με την σύμφωνη γνώμη των υπόλοιπων
παρατάξεων και η πρόσληψη έκτακτου προσωπικού, το οποίο θα καλύπτει τις
διάφορες δραστηριότητες του οργανισμού μεταξύ των οποίων είναι και τα μαθήματα,
τα οποία πληρώνουν (ανταποδοτικά) όσοι συμμετέχουν.
παρατήρηση:
Τα
παιδιά που κάνουν μάθημα στον ΔΟΠΑΡ πληρώνουν για τις υπηρεσίες που τους
παρέχονται , σε μια κρίσιμη περίοδο, που όλοι οι εργαζόμενοι υποφέρουν
οικονομικά, και η ΜΚΟ
χρηματοδοτείται από το ΔΟΠΑΡ για τις
εκδηλώσεις της!!! Την ίδια στιγμή βασικές ανάγκες στον πολιτισμό δεν
καλύπτονται λόγω των επιλογών της Δημοτικής Αρχής, υιοθέτησης των πολιτικών για
ισοσκελισμένους προϋπολογισμούς και μη διεκδίκησης πόρων από το κράτος.
Θα σταθούμε σε δύο από τις εκδηλώσεις –
ομιλίες της ΜΚΟ riches.
Η μία αναφέρεται στον εθελοντισμό. Ένα φαινόμενο που προωθείται και
χρηματοδοτείται συστηματικά από το σύστημα, με ομιλίες, σεμινάρια,
εκπαιδευτικές δραστηριότητες κλπ. Έχει μπει για τα καλά και στη χώρα μας από την Ε.Ε.
και θα το δούμε να ανθεί ακόμα
περισσότερο μέσα στην «δημιουργική» σαφήνεια της «αριστερής» !!! κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ- ΑΝΕΛ, ή
για να μην ξεφεύγουμε από τα βαφτιστικά ονόματα της «κυβέρνησης σωτηρίας».
Το περίεργο είναι βέβαια, ότι στις
περισσότερες των περιπτώσεων σε τέτοιες ΜΚΟ δραστηριοπούνται, απολυμένοι,
άνεργοι, άνεργες, νέοι, οι οποίοι
έχουν φάει με το κουταλάκι την αγορά για να βρουν δουλειά, έχουν βρει δυστυχώς
κλειστές τις πόρτες της «υγειούς επιχειρηματικότητας» και καλούνται να
προσφέρουν εθελοντικά την εργασία τους για το κοινωνικό σύνολο. Σε ποιους
τομείς;
Στην καθαριότητα, στην πρόνοια, στα island games, στις ανοικτές πόρτες, στους Ολυμπιακούς
αγώνες, προοπτικά για την πολιτιστική πρωτεύουσα της Ευρώπης, στο πράσινο κλπ.
Καλούνται όπου έχουν απολυθεί άλλοι
εργαζόμενοι πολλές φορές και οι ίδιοι, όπου συρρικνώθηκαν υπηρεσίες, όπου δόθηκαν στον ιδιωτικό τομέα τομείς του
δημοσίου, να προσφέρουν εθελοντικά δηλ.
να καλύψουν τη δουλειά που θα έκανε ένας
εργαζόμενος.
Ωραίος εθελοντισμός!!!!. Απολύεσαι και
δουλεύεις εθελοντικά στο αντικείμενο που πριν δούλευες και πληρωνόσουν.
Ωραία, δεν είσαι εσύ που απολύθηκες ήταν ο
διπλανός σου, ο φίλος ή η φίλης σου, εν πάσει περιπτώσει ο συνάδελφός σου. Πως
το επιτρέπεις να γίνεται;
Ούτε το επιχείρημα, ότι αφού δεν φροντίζει
τον σχετικό τομέα δραστηριότητας, το κράτος ή ο Δήμος ή η περιφέρεια άς τα
κάνουμε εμείς, μπορεί να σταθεί.
Αυτή δεν είναι κοινωνική προσφορά,
κοινωνική αλληλεγγύη αυτή είναι μια στυγνή εκμετάλλευση της ανθρώπινης
ευαισθησίας για προσφορά, είναι αποπροσανατολισμός, είναι υποκρισία και
επιτηδειότητα από τους συνειδητούς. Είναι ο προθάλαμος των ιδιωτικοποιήσεων
υπηρεσιών και τομέων κοινωνικής δράσης.
Είναι η ενσωμάτωση, μια μορφή διαχείρισης της ανεργίας, και της
συνείδησης.
Βέβαια, οι θέσεις, αυτές αποτελούν μια άλλη προσέγγιση στον εθελοντισμό, η οποία
σίγουρα ξενίζει πολλούς γιατί διαφέρει από τα «καθώς πρέπει» του συστήματος.
Ο ΔΟΠΑΡ όμως χρηματοδοτεί τη συγκεκριμένη
ΜΚΟ, riches, με χρήματα από τον προϋπολογισμό του Δήμου, δηλαδή με χρήματα τα οποία καταβάλλουμε
όλοι μας , για να………. διαφημίσει τον «εθελοντισμό». Με ποια δικαιοδοσία άραγε;
Η
δεύτερη ομιλία της συγκεκριμένης ΜΚΟ αφορά στο «Δεκέμβρη του 44» με ομιλητή τον
Πέτρο Στ. Μακρή - Στάικο, έναν από τους εκπροσώπους των ιστορικών οι οποίοι αυτοαποκαλούνται «νέο
κύμα».
Αυτό ξεφεύγει κατά πολύ από μια απλή
δραστηριότητα. Η ΜΚΟ, riches, χρηματοδοτείται από το ΔΟΠΑΡ για μια ομιλία με
περιεχόμενο μιας από τις ηρωικότερες στιγμές του Ελληνικού λαού, την οποίαν οι
Άγγλοι ιμπεριαλιστές αιματοκύλισαν.
Οι ιστοριογράφοι του αστικού φάσματος, όσο
και να αυτοαποκαλούνται «νέου κύματος» είναι τόσο παλιοί, όσο και η
εκμεταλλεύτρια τάξη, την οποία με συνέπεια υπηρετούν. Ομως, οι στόχοι τους έρχονται από το μέλλον.
Η
προσπάθεια διαστρέβλωσης της ιστορίας και συκοφάντησης της ταξικής πάλης, με το
δεδομένο μάλιστα σήμερα της διαφύλαξης με κάθε τρόπο της κοινωνικής
συναίνεσής, δεν αποσκοπεί κυρίως στην τάδε ή τη δείνα
ερμηνεία ενός ιστορικού γεγονότος, αλλά στην προσπάθεια - με βάση αυτή την
ερμηνεία - να επιβληθεί μια πολιτική αντίληψη που ουσιαστικά βοηθάει στη
διατήρηση της αστικής εξουσίας. Μπροστά στην όξυνση της ταξικής πάλης οι
εκπρόσωποι του «νέου κύματος» εκπληρώνουν αυτό το σκοπό, πρωτοστατώντας σε ένα
χυδαίο αντικομουνισμό, που ταυτίζει την ανατροπή της αστικής εξουσίας με την
άρνηση της ελευθερίας και της δημοκρατίας, ενώ οι οπορτουνιστές ακολουθούν μια
λιγότερο χυδαία (όχι όμως και λιγότερο επικίνδυνη για τα συμφέροντα της
εργατικής τάξης) αντίληψη περιορισμού των διεκδικήσεων της εργατικής τάξης και
των άλλων φτωχών λαϊκών στρωμάτων στα πλαίσια της αστικής δημοκρατίας, των
πολιτικών της Ε.Ε., της «υγειούς επιχειρηματικότητας» και φυσικά του «λιτού»
βίου.
Τυχαία η επιλογή της ομιλίας; Άγνοια; ΄Η
συνειδητή ενέργεια στα πλαίσια των αποφάσεων της Ε.Ε.
να ξαναγραφτεί η ιστορία, ώστε να προβληθεί η πολιτική των δύο άκρων με
προφανή στόχο να εξισωθεί ο φασισμός με τον κομμουνισμό, και μάλιστα φέτος που
έχουμε την 70η επέτειο της
αντιφασιστικής νίκης των λαών με πρωτοπόρο τον Σοβιετικό λαό;
Η καταγραφή και ερμηνεία της ιστορίας δεν μπορεί
να υπάρξει ανεξάρτητα από την ταξική πάλη, από την τοποθέτηση του ιστορικού
υπέρ των συμφερόντων της αστικής ή της εργατικής τάξης. Ουδέτερη ιστοριογραφία
δεν υπήρξε και ούτε πρόκειται να υπάρξει, διότι στην ταξικά διαφοροποιημένη
οικονομία η ιδεολογική πάλη για την ιστορία είναι έκφραση των αντιτιθέμενων
ταξικών συμφερόντων.
Η ΜΚΟ, riches, έχει τους δικούς της στόχους και σκοπούς, ο
ΔΟΠΑΡ που χρηματοδοτεί ,ποιους σκοπούς έχει;
Συνδράμει και υιοθετεί αυτές τις αντιλήψεις;
Με ποιο δικαίωμα χρησιμοποιεί τα λεφτά του
Ροδιακού λαού στην κατεύθυνση της διαστρέβλωσης της ιστορίας με δήθεν
«αντικειμενικές νεοεπιστημονικές» τοποθετήσεις που στην ουσία αποτελούν
μεθοδολογική λαθροχειρία;
Ρόδος 16-3-2015
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου