Αθήνα, 24 Σεπτεμβρίου 2015
Ο Ευρωβουλευτής του ΠΑΣΟΚ κ. Νίκος Ανδρουλάκης, κατέθεσε ερώτηση προς την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, αναφορικά με την αποκάλυψη, ότι η αυτοκινητοβιομη&ch i;ανία Volkswagen παραποιούσε τις εκπομπές ρύπων, κάνοντας χρήση ενός απαγορευμένου λογισμικού, αποκρύπτοντας πως εκπέμπονταν επικίνδυνες ουσίες 40 φορές πάνω από το επιτρεπόμενο όριο. Στο πλαίσιο αυ& tau;ό ο κ. Ανδρουλάκης, που έχει την ιδιότητα του μέλους της Επιτροπής Περιβάλλοντος, Δημοσίας Υγείας και Ασφάλειας Τροφίμων του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, ερωτά την Ευρωπαϊκή Επιτροπή αν &# 941;χουν διενεργηθεί παρόμοιοι έλεγχοι στην Ευρωπαϊκή Αγορά, αν η Ευρωπαϊκή Επιτροπή θα διασφαλίσει την επιβολή κυρώσεων και ποιες είναι οι κινήσεις που θα κάνει για να προστατέψει &ta u;ην υγεία των ευρωπαίων πολιτών.
Αξίζει να σημειωθεί ότι κατά την χθεσινή συνεδρίαση της Επιτροπής Περιβάλλοντος, Δημόσιας Υγείας και Ασφάλειας Τροφίμων του Ευρωπαϊκού Κοινοβο&upsil on;λίου, η εκπρόσωπος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, δεν απάντησε στο αν κυκλοφορούν αυτοκίνητα με αυτό το λογισμικό στην Ευρώπη, καθώς όπως είπε “γίνονται έρευνες πάνω στο ζήτημα αυτό”.
Αναλυτικά το επίσημο κείμενο της ερώτησης:
Στις 18 Σεπτεμβρίου, η Υπηρεσία Προστασίας Περιβάλλοντος των Ηνωμένων Πολιτειών, μετά από καταγγελία που έκανε η μη κυβερνητική οργάνωση "Διεθνές Συμ&b eta;ούλιο για Καθαρές Μεταφορές", αποκάλυψε ότι η Αυτοκινητοβιομηχανία Volkswagen είχε εγκαταστήσει ένα λογισμικό στους κινητήρες diesel 2,0 λίτρων, το οποίο παραποιούσε τις εκπομπές ρύπων κατά τη διάρκ&epsi lon;ια των επίσημων ελέγχων αποκρύβοντας έτσι ότι υπό φυσιολογικές συνθήκες εκπέμπονταν επικίνδυνες ουσίες έως και 40 φορές πάνω από το επιτρεπόμενο όριο.
Έχοντας υπόψη επίσης ότι η χρήση τέτοιου είδους λογισμικού απαγορεύεται από το άρθρο 5 τον Κανονισμό 751/2007 και ότι οι εργαστηριακές μετρήσεις που προβ&lam bda;έπονται από την Ευρωπαϊκή Νομοθεσία πολλές φορές δεν αντικατοπτρίζουν την πραγματικότητα, ερωτάται η Ευρωπαϊκή Επιτροπή:
- Έχουν διενεργηθεί έλεγχοι για να διαπιστωθεί αν το ίδιο ή παρόμοιο λογισμικό έχει εγκατασταθεί σε αυτοκίνητα που κυκλοφορούν στην Ευρω&p i;αϊκή Αγορά και σε ποιες εταιρείες;
- Είναι έτοιμη η Ευρωπαϊκή Επιτροπή να διασφαλίσει την επιβολή από τις αρμόδιες αρχές των Κρατών Μελών των κυρώσεων που προβλέπονται στο άρθρο 13 του ως &# 940;νω Κανονισμού, στις εταιρείες που παραβιάζουν την Ευρωπαϊκή Νομοθεσία;
Τι προτίθεται να κάνει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή για να προστατέψει την υγεία των Ευρωπαίων πολιτών και να ανακτήσει την εμπιστοσύνη τους;
Ο Ευρωβουλευτής του ΠΑΣΟΚ κ. Νίκος Ανδρουλάκης, κατέθεσε ερώτηση προς την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, αναφορικά με την αποκάλυψη, ότι η αυτοκινητοβιομη&ch i;ανία Volkswagen παραποιούσε τις εκπομπές ρύπων, κάνοντας χρήση ενός απαγορευμένου λογισμικού, αποκρύπτοντας πως εκπέμπονταν επικίνδυνες ουσίες 40 φορές πάνω από το επιτρεπόμενο όριο. Στο πλαίσιο αυ& tau;ό ο κ. Ανδρουλάκης, που έχει την ιδιότητα του μέλους της Επιτροπής Περιβάλλοντος, Δημοσίας Υγείας και Ασφάλειας Τροφίμων του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, ερωτά την Ευρωπαϊκή Επιτροπή αν &# 941;χουν διενεργηθεί παρόμοιοι έλεγχοι στην Ευρωπαϊκή Αγορά, αν η Ευρωπαϊκή Επιτροπή θα διασφαλίσει την επιβολή κυρώσεων και ποιες είναι οι κινήσεις που θα κάνει για να προστατέψει &ta u;ην υγεία των ευρωπαίων πολιτών.
Αξίζει να σημειωθεί ότι κατά την χθεσινή συνεδρίαση της Επιτροπής Περιβάλλοντος, Δημόσιας Υγείας και Ασφάλειας Τροφίμων του Ευρωπαϊκού Κοινοβο&upsil on;λίου, η εκπρόσωπος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, δεν απάντησε στο αν κυκλοφορούν αυτοκίνητα με αυτό το λογισμικό στην Ευρώπη, καθώς όπως είπε “γίνονται έρευνες πάνω στο ζήτημα αυτό”.
Αναλυτικά το επίσημο κείμενο της ερώτησης:
Στις 18 Σεπτεμβρίου, η Υπηρεσία Προστασίας Περιβάλλοντος των Ηνωμένων Πολιτειών, μετά από καταγγελία που έκανε η μη κυβερνητική οργάνωση "Διεθνές Συμ&b eta;ούλιο για Καθαρές Μεταφορές", αποκάλυψε ότι η Αυτοκινητοβιομηχανία Volkswagen είχε εγκαταστήσει ένα λογισμικό στους κινητήρες diesel 2,0 λίτρων, το οποίο παραποιούσε τις εκπομπές ρύπων κατά τη διάρκ&epsi lon;ια των επίσημων ελέγχων αποκρύβοντας έτσι ότι υπό φυσιολογικές συνθήκες εκπέμπονταν επικίνδυνες ουσίες έως και 40 φορές πάνω από το επιτρεπόμενο όριο.
Έχοντας υπόψη επίσης ότι η χρήση τέτοιου είδους λογισμικού απαγορεύεται από το άρθρο 5 τον Κανονισμό 751/2007 και ότι οι εργαστηριακές μετρήσεις που προβ&lam bda;έπονται από την Ευρωπαϊκή Νομοθεσία πολλές φορές δεν αντικατοπτρίζουν την πραγματικότητα, ερωτάται η Ευρωπαϊκή Επιτροπή:
- Έχουν διενεργηθεί έλεγχοι για να διαπιστωθεί αν το ίδιο ή παρόμοιο λογισμικό έχει εγκατασταθεί σε αυτοκίνητα που κυκλοφορούν στην Ευρω&p i;αϊκή Αγορά και σε ποιες εταιρείες;
- Είναι έτοιμη η Ευρωπαϊκή Επιτροπή να διασφαλίσει την επιβολή από τις αρμόδιες αρχές των Κρατών Μελών των κυρώσεων που προβλέπονται στο άρθρο 13 του ως &# 940;νω Κανονισμού, στις εταιρείες που παραβιάζουν την Ευρωπαϊκή Νομοθεσία;
Τι προτίθεται να κάνει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή για να προστατέψει την υγεία των Ευρωπαίων πολιτών και να ανακτήσει την εμπιστοσύνη τους;
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου