Ο κλάδος της μελισσοκομίας είναι ένας από τους πιο δυναμικούς και ανερχόμενους στην Ελλάδα. Η ιδιαιτερότητα της παραγωγής και η ποιότητα του ελληνικού μελιού το καθιστούν ιδιαίτερα ανταγωνιστικό και θα έπρεπε να αντιμετωπίζεται με μεγαλύτερη προσοχή από την ελληνική Πολιτεία, προς όφελος και της εθνικής οικονομίας.
Με αυτό λοιπόν το σκεπτικό οι «Άριστοι» για ακόμη μια φορά έκαναν το θαύμα τους! Μέσα σε μία ημέρα και χωρίς να προηγηθεί καμία διαβούλευση ή διάλογος με τους άμεσα ενδιαφερόμενους η κυρία Υφυπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης εφάρμοσε, για ακόμη μία φορά, το προσφιλές στη Νέα Δημοκρατία «Αποφασίζουμε και Διατάζουμε». Υπέγραψε μία ΚΥΑ για το «Εθνικό Ηλεκτρονικό Μελισσοκομικό μητρώο» η οποία βάζει ταφόπλακα στην ελληνική μελισσοκομία.
1. Ασυμφωνία του μητρώου με τον Καν. 1366/2015 όσο αφορά τον ορισμό της κυψέλης και του χρόνου καταγραφής των κυψελών (άρθρο 2, σημεία α, γ, και δ).
2. Ασυμφωνία μεταξύ μητρώου και εφαρμογής του Καν. 852/2004 (άρθρο 5, παρ. 1β)
3. Αλληλοαναιρούμενα άρθρα στο μητρώο (άρθρο 2, σημεία 1, γ και δ, και άρθρο 7 παρ. 6 α και παρ. 11)
4. Ουσιαστικές παραλείψεις παραγράφων άρθρου (άρθρο 7, παρ. 15)
5. Τα κεκτημένα δικαιώματα του μελισσοκόμου αποκαλούνται προνόμια του μητρώου απειλούνται να καταργηθούν για διάφορες αιτίες (άρθρο 5, σημεία α-ιβ και άρθρο 11, παρ. 1α, 1β, παρ. 2, παρ. 3 β και γ).
6. Τα προσωπικά δεδομένα του μελισσοκόμου εκτίθενται και αποτελούν πηγή ερευνών, συζητήσεων ή ελέγχων από αναρμόδιους φορείς (άρθρο 6, παρ.1 έως 4).
7. Η πολιτεία ζητά τα προσωπικά δεδομένα των μελισσοκόμων, περιγράφει αριθμό κρατικών και μη οργανισμών που θα έχουν πρόσβαση στα δεδομένα και απαιτεί από τον μελισσοκόμο να δηλώσει ενυπόγραφα ότι……. κατανοεί ότι τα προσωπικά του δεδομένα δεν κοινοποιούνται σε τρίτους (άρθρο 7 παρ. 13).
8. Απαράδεκτες γραφειοκρατικές διαδικασίες σε συνδυασμό με τις απειλούμενες κυρώσεις για στέρηση των κεκτημένων δικαιωμάτων (προνομίων του μητρώου) του μελισσοκόμου (άρθρα 4, 7,10).
9. Η υποχρέωση δήλωσης της μεταβολής εντός 15 ημερών είναι πρακτικά ανεφάρμοστη νοουμένου του ότι η αύξηση των μελισσιών γίνεται σταδιακά στην διάρκεια του έτους (άρθρο 7, παρ. 6γ).
10. Ο περιορισμός στον αριθμό των αφεσμών (5) που δύναται να συλλάβει ο μελισσοκόμος σε ένα έτος είναι αδιανόητος και εξωπραγματικός (άρθρο 7, παρ. 8γ).
11. Η ΔΑΟΚ θα πρέπει να κάνει αιτιολογημένη αποδοχή της τεκμηρίωσης του μελισσοκόμου για την αύξηση των μελισσιών του κατά 50-100% (άρθρο 7 παρ. 8 )
12. Οι κυρώσεις σε περιπτώσεις «μη συμμορφώσεων» με τις διατάξεις του Μητρώου είναι εξοντωτικές για τον μελισσοκόμο (άρθρο 11).
13. Δεν αναφέρεται ποιοι θα επωμιστούν το κόστος των εξονυχιστικών ελέγχων και των μετακινήσεων των υπαλλήλων της ΔΑΟΚ για τους ελέγχους στο 100% των μελισσοκόμων (Ηλεκ. Μητρώο)
Τασσόμαστε υπέρ της ΑΜΕΣΗΣ απόσυρσης της απόφασης και της δημόσιας διαβούλευσης του όποιου κειμένου θεωρηθεί τελικό, σύμφωνα με τις επιστολές της ΕΘΝΙΚΗΣ ΔΙΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗΣ ΟΡΓΑΝΩΣΗΣ ΜΕΛΙΟΥ ΚΑΙ ΛΟΙΠΩΝ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ ΚΥΨΕΛΗΣ και των 14 Μελισσοκομικών συλλόγων που στάλθηκαν στην Υφυπουργό!
Τέτοιες αποφάσεις το μόνο που καταφέρνουν είναι να προκαλούν εντάσεις στο κλάδο και να καθιστούν το πολυαναμενόμενο «Εθνικό Ηλεκτρονικό Μελισσοκομικό μητρώο» ανεφάρμοστο!
Η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας για άλλη μια φορά κάνει αυτό το οποίο την χαρακτηρίζει. Δρα φασιστικά παίρνοντας υπουργική απόφαση υποτίθεται για το καλό των μελισσοκόμων ενώ πουθενά δεν προκύπτει κάποια βοήθεια στον ήδη κατεστραμμένο κλάδο που χαροπαλεύει.
Ένας από τους σημαντικότερους πυλώνες της Αγροτικής Ανάπτυξης δέχεται επίθεση. Το ερώτημα είναι γιατί καταστρέφουν έναν δυναμικό κλάδο αντί να τον βοηθήσουν να ανακάμψει και ως ποτέ θα ανεχόμαστε τα φασιστικά μετρά τα οποία επιβάλλουν;
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου