Ένας από τους αρνητικούς ρόλους του «Καλλικράτη» είναι η
εφαρμογή των αντιδραστικών αναδιαρθρώσεων στην Παιδεία. Ο Δήμος και η
Περιφέρεια έχουν ήδη λειτουργήσει σαν το μακρύ χέρι της κυβέρνησης, έχουν
αποδεχτεί να εφαρμόσουν τις αντιεκπαιδευτικές μεταρρυθμίσεις, τις κατευθύνσεις
της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Οι συγχωνεύσεις/καταργήσεις
των σχολικών μονάδων, η μείωση κατά 2/3 της χρηματοδότησης των σχολικών επιτροπών, το πέρασμα της ευθύνης
της καθαριότητας (ιδιωτικοποίηση) στο δήμο, οι καθυστερήσεις επισκευών στα
σχολεία, η ανέγερση σχολικών μονάδων με ΣΔΙΤ, και η ανάθεση στην τοπικη
διοίκηση του ελέγχου και του σχεδιασμού των προγραμμάτων δια βίου μάθησης είναι
μερικά από τα παραδείγματα της παρέμβασης της τοπικής διοίκησης στην
εκπαίδευση.
Όλοι οι δήμαρχοι και
περιφερειάρχες που στηρίζονται από ΠΑΣΟΚ, ΝΔ,
αλλά και ΣΥΡΙΖΑ συναγωνίζονται ποιός θα εφαρμόσει πιο πιστά τις εντολές
της ΕΕ, στηρίζουν, την πολιτική της σύμπλευσης και του συμβιβασμού.
Παραδείγματα υπάρχουν πολλά. Με αφορμή τη μειωμένη κατά 2/3 χρηματοδότηση των
σχολικών επιτροπών, 15% των δήμων έχουν
ήδη επιβάλλει αύξηση των δημοτικών τελών. Οι παιδικοί σταθμοί, που μέχρι πριν
λίγα χρόνια αποτελούσαν δωρεάν παροχή για τους δημότες, όχι μόνο λειτουργούν με
τσουχτερά τροφεία αλλά έγιναν οι φορείς της κατάργησης της μόνιμης και σταθερής
δουλειάς, ενίσχυσαν την ελαστική απασχόληση στους εργαζόμενους, απέκλεισαν
χιλιάδες νήπια από τους παιδικούς σταθμούς. Ο δήμος Ρόδου πρωτοστάτησε
ιδιαίτερα σε αυτόν τον τομέα. Αξίζει να σημειωθεί ότι καμία απολύτως Δημοτική
παράταξη, εκτός από τη Λαϊκή Συσπείρωση, δεν μιλάει πλέον για κατάργηση των
τροφείων. Καταδικάζουν γενικά κι αόριστα τις ελλείψεις στα σχολεία και τις
κτιριακές υποδομές, συμφωνούν όμως με τα ΣΔΙΤ, το λεγόμενο «ανοιχτό» σχολείο
της ΕΕ και της αγοράς. Αποκρύπτουν ότι στόχος του ανοιχτού σχολείου στην
κοινωνία είναι η χρήση των κτιρίων για δραστηριότητες που θα αποφέρουν πόρους
στο Δήμο αλλά και σε ντόπιους επιχειρηματίες. Χαρακτηριστικό παράδειγμα το
λεγόμενο καλοκαιρινό σχολείο το οποίο λειτουργεί εδώ και χρόνια στο δήμο μας,
και ζητά από τους γονείς των μαθητών που συμμετέχουν τουλάχιστον 50 ευρώ
συμμετοχή, γονείς που κατά κύριο λόγο είναι εποχικά απασχολούμενοι,
κακοπληρωμένοι ή και επί μήνες απλήρωτοι. Δεν απεμπολούν την παρέμβαση του δήμου
στο περιεχόμενο της εκπαίδευσης, διαγωνίζονται ποιος καλύτερα θα συνεργαστεί με
τους ντόπιους επιχειρηματίες για να διαμορφώσουν την επαγγελματική
κατάρτιση-σύγχρονη δουλεία στα προγράμματα δια-βίου μάθησης. Ήδη πριν από 6 χρόνια
ο Δήμαρχος Καισαριανής (στηριζόμενος από το ΣΥΡΙΖΑ) απαίτησε από τις σχολικές
μονάδες να διδάξουνε βιβλίο ιστορίας που ο ίδιος είχε εκδώσει, το οποίο και
απέσυρε μετά από την έντονη διαμαρτυρία του συλλόγου των εκπαιδευτικών και της
Ένωσης Γονέων Καισαριανής. Περισσεύει η
υποκρισία τους όταν μιλάνε για το πανεπιστήμιο Αιγαίου και το δημόσιο χαρακτήρα
του, όταν οι ίδιοι έχουν γίνει οι αποδέκτες όλων των Ευρωπαϊκών προγραμμάτων
και ζητούν π.χ. από τους φοιτητές νηπιαγωγούς (!) να κάνουν πρακτική εξάσκηση
με επιχειρηματικό πρόγραμμα στο οποίο τα νήπια θα εκπαιδεύονται ως σερβιτόροι,
ξενοδοχοϋπάλληλοι, εργάτες του τουρισμού από την τρυφερή ηλικία των 5 ετών!
Η Λαϊκή Συσπείρωση μιλάει ξεκάθαρα για το ρόλο
που πρέπει να έχει η τοπική διοίκηση στην εκπαίδευση. Όχι μόνο δεν πρέπει
να συνδράμει στις κατευθύνσεις του νέου σχολείου και της ΕΕ, αλλά μαζί με το
λαό να διεκδικήσει δυναμικά την ολοκληρωμένη μόρφωση που θα καλύπτει τις
σύγχρονες ανάγκες της επιστήμης και της τεχνολογίας για τα παιδιά των
εργαζομένων, των ανέργων, των αυτοαπασχολούμενων, όλων αυτών που σήμερα
καλούνται να αφήσουν τα παιδιά τους στα χέρια όσων αδημονούν να φτιάξουν το
νέο, αμόρφωτο, φτηνό και ελαστικά απασχολούμενο εργατικό δυναμικό του αύριο.
Εμείς οι
εκπαιδευτικοί που συμμετέχουμε στα ψηφοδέλτια της ΛΑΪΚΗΣ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗΣ στο Δήμο
Ρόδου και στην Περιφέρεια Νοτιίου Αιγαίου καλούμε γονείς, μαθητές,
εκπαιδευτικούς, φοιτητές και εργαζόμενους να δώσουμε τη μάχη για:
·
Καμία
συγχώνευση, καμία κατάργηση σχολικής μονάδας, όχι στα 30άρια τμήματα.
·
Διεκδίκηση
αύξησης της χρηματοδότησης των σχολικών επιτροπών και κάλυψη αποκλειστικά από
το κράτος όλων των δαπανών για την παιδεία.
·
Να διεκδικήσουμε μαζί με το γονεϊκό κίνημα να καλυφθούν όλα τα κενά σε
καθηγητές και σε μαθήματα ειδικοτήτων στα ΕΠΑΛ αλλά και Γενικής Παιδείας. Να
επανέλθουν στη θέση τους όσοι εκπαιδευτικοί βγήκαν στη διαθεσιμότητα και
κινδυνεύουν σήμερα με απόλυση.
·
Κατάργηση της απαράδεκτης μαθητείας. Πρακτική άσκηση, ενταγμένη οργανικά
στο πρόγραμμα σπουδών για όλους τους νέους.
·
Να υπάρχουν
μόνιμα συνεργεία στο Δήμο και την Περιφέρεια, και να διενεργηθεί άμεσα
αντισεισμικός έλεγχος και η καταλληλότητα όλων των σχολικών μονάδων. Να
καταργηθούν τα απαρχαιωμένα σχολικά κτίρια και να χτιστούν νέες, σύγχρονες
σχολικές μονάδες. Ίδρυση νέων σχολικών μονάδων σε περιοχές που έχουν πρόσφατα
πυκνοκατοικηθεί.
·
Πρόσβαση όλων
των παιδιών στους παιδικούς σταθμούς του Δήμου με εξεύρεση κατάλληλων χώρων και
προσλήψεις μόνιμου προσωπικού. Κατάργηση των τροφείων.
·
Δωρεάν
ιατροφαρμακευτική περίθαλψη για όλα τα παιδιά.
Οι υποψήφιοι
εκπαιδευτικοί με τη λαϊκή Συσπείρωση:
Γιαννέζου
Αθανασία-Υποψήφια Δημοτική Σύμβουλος
Γιουρούκογλου
Αναστάσιος (Τάσος)-Υποψήφιος Δημοτικός Σύμβουλος, Αντιπρόεδρος Δ.Σ. της Ένωσης Γονέων Μαθητών Δήμου Ρόδου
Καραπάνου
Ειρήνη-Υποψήφια Περιφερειακή Σύμβουλος, Πρόεδρος της Ένωσης Συλλόγων Γονέων
μαθητών Δήμου Ρόδου
Κουντούρη
Θεανώ-Υποψήφια Δημοτική Σύμβουλος
Μανωλάκη
Ειρήνη-Υποψήφια Δημοτική Σύμβουλος
Μαρκάκης
Ιωάννης-Υποψήφιος Δημοτικός Σύμβουλος
Ξυνού
Χρυσαυγή (Χρύσα)-Υποψήφια Δημοτική Σύμβουλος
Παπαδόπουλος
Γεώργιος-Υποψήφιος Δημοτικός Σύμβουλος
Παπαστάμος
Ευστάθιος (Στάθης)-Υποψήφιος Περιφερειακός Σύμβουλος
Παύλου
Ιωάννης-Υποψήφιος Δημοτικός Σύμβουλος, Αντιπρόεδρος του Δ.Σ. της Α’ ΕΛΜΕ
Δωδεκανήσου
Τσικνής
Παναγιώτης-Υποψήφιος Δημοτικός Σύμβουλος
Χατζηδιάκου
Αγαπητός- Υποψήφιος Δημοτικός Σύμβουλος
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου