ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ ΝΕΩΤΕΡΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ
Ο Γιώργος Καραμπελιάς, ορμώμενος από την έκδοση του βιβλίου του, 1821: Η δυναμική της Παλιγγενεσίας, εγκαινιάζει, από την Πέμπτη 26 Νοεμβρίου, μια σειρά σεμιναρίων για τη νεώτερη ελληνική ιστορία, που θα διεξάγονται κάθε δεύτερη Πέμπτη του μήνα, στην Αίθουσα Ρήγας Βελεστινλής, Ξενοφώντος 4, στις 7 μμ. Γράφει ο Γ. Καραμπελιάς στην Εισαγωγή του πρόσφατου έργου του:
26/11: Σεμινάρια Ιστορίας
«Σε μια συγκυρία βαθύτατης κρίσης του υπαρκτού ελληνισμού –ενώ μετεωριζόμεθα, κυριολεκτικώς, μεταξύ της ισλαμικής Ανατολής και της τευτονο-φραγκικής Δύσης–, αναγκαία προϋπόθεση για να συνεχίσουμε να υπάρχουμε, ως αυτόνομο συλλογικό υποκείμενο, είναι η συναγωγή των διαγραμματικών συμπερασμάτων της ιστορικής μας διαδρομής, ώστε να επιχειρήσουμε να λύσουμε τον γόρδιο δεσμό του «καημού της ρωμιοσύνης».
Αναζητώντας λύση στα δραματικά αδιέξοδα που βιώνουμε, κινούμενος μεταξύ θεωρητικής αναζήτησης, ιστορικής έρευνας και δημόσιας παρέμβασης, κατέληξα στο συμπέρασμα πως αυτή δεν μπορεί να ανευρεθεί αν δεν επιχειρηθεί ένας απολογισμός της ιστορικής πορείας του νεώτερου ελληνισμού, που αριθμεί πλέον οκτώ ή δέκα αιώνες.
Αυτή η «παράκαμψη» μέσω της ιστορικής μας διαδρομής καθίσταται μάλλον επείγουσα καθώς συνειδητοποιούμε πως η ιδιοπροσωπία του ελληνικού έθνους –κατ’ εξοχήν του νεώτερου– είναι ιστορικής υφής, δηλαδή μπορεί να αντικρύσει το ίδιο του το μέλλον μόνον εφ’ όσον έχει μια βαθειά συνείδηση και γνώση της ιστορικής του διαδρομής και της συνέχειας του».
Ο Γιώργος Καραμπελιάς, ορμώμενος από την έκδοση του βιβλίου του, 1821: Η δυναμική της Παλιγγενεσίας, εγκαινιάζει, από την Πέμπτη 26 Νοεμβρίου, μια σειρά σεμιναρίων για τη νεώτερη ελληνική ιστορία, που θα διεξάγονται κάθε δεύτερη Πέμπτη του μήνα, στην Αίθουσα Ρήγας Βελεστινλής, Ξενοφώντος 4, στις 7 μμ. Γράφει ο Γ. Καραμπελιάς στην Εισαγωγή του πρόσφατου έργου του:
26/11: Σεμινάρια Ιστορίας
«Σε μια συγκυρία βαθύτατης κρίσης του υπαρκτού ελληνισμού –ενώ μετεωριζόμεθα, κυριολεκτικώς, μεταξύ της ισλαμικής Ανατολής και της τευτονο-φραγκικής Δύσης–, αναγκαία προϋπόθεση για να συνεχίσουμε να υπάρχουμε, ως αυτόνομο συλλογικό υποκείμενο, είναι η συναγωγή των διαγραμματικών συμπερασμάτων της ιστορικής μας διαδρομής, ώστε να επιχειρήσουμε να λύσουμε τον γόρδιο δεσμό του «καημού της ρωμιοσύνης».
Αναζητώντας λύση στα δραματικά αδιέξοδα που βιώνουμε, κινούμενος μεταξύ θεωρητικής αναζήτησης, ιστορικής έρευνας και δημόσιας παρέμβασης, κατέληξα στο συμπέρασμα πως αυτή δεν μπορεί να ανευρεθεί αν δεν επιχειρηθεί ένας απολογισμός της ιστορικής πορείας του νεώτερου ελληνισμού, που αριθμεί πλέον οκτώ ή δέκα αιώνες.
Αυτή η «παράκαμψη» μέσω της ιστορικής μας διαδρομής καθίσταται μάλλον επείγουσα καθώς συνειδητοποιούμε πως η ιδιοπροσωπία του ελληνικού έθνους –κατ’ εξοχήν του νεώτερου– είναι ιστορικής υφής, δηλαδή μπορεί να αντικρύσει το ίδιο του το μέλλον μόνον εφ’ όσον έχει μια βαθειά συνείδηση και γνώση της ιστορικής του διαδρομής και της συνέχειας του».
Με αφετηρία αυτούς τους προβληματισμούς, η σειρά των οκτώ σεμιναρίων θα εγκαινιαστεί την Πέμπτη 26 Νοεμβρίου με την Εισαγωγή που αφορά στην ιστορική συνέχεια του ελληνισμού μέσα από τις ασυνέχειες της τριμερούς διαδρομής του: Από τον Όμηρο στον Διγενή Ακρίτη και στον… Διονύσιο Σολωμό. Από τον Αχιλλέα στον Κορκόνδειλο Κλαδά, από τον Θεόδωρο Κολοκοτρώνη στον Άρη Βελουχιώτη και τον Ευαγόρα Παλληκαρίδη. Από τον Περικλή, στον Αλέξανδρο, από τον Βασίλειο Βουλγαροκτόνο στον Κωνσταντίνο Παλαιολόγο, από τον Ιωάννη Καποδίστρια στον Ελευθέριο Βενιζέλο. Από τον πολεοκρατικό και φυλετικό ελληνισμό της αρχαιότητας, στον οικουμενικό των ελληνιστικών χρόνων και του Βυζαντίου, για να φθάσουμε στον νεώτερο ελληνισμό του ύστερου Βυζαντίου, της Τουρκοκρατίας/Φραγκοκρατίας και του ελληνικού κράτους.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου