Email.

Το Email μας...
r.telxinas@yahoo.gr

Πέμπτη 1 Σεπτεμβρίου 2022

Αλήθεια, τελικά, ποιός ωφελείται, από το Σχέδιο Οικονομικής Ανθεκτικότητας καί Ανάκαμψης; MEΡOΣ ΔΕΥΤΕΡΟ

ΤΟΥ ΟΙΚΟΝΟΜΟΛΟΓΟΥ ΔΗΜΗΤΡΗ ΛΥΜΠΕΡΟΠΟΥΛΟΥ
Θέμα; Αλήθεια, τελικά, ποιός ωφελείται, από το Σχέδιο Οικονομικής Ανθεκτικότητας καί Ανάκαμψης;
MEΡOΣ ΔΕΥΤΕΡΟ

1.Αναφερόμαστε στά Εθνικά Σχέδια Ανάπτυξης πού υπεβλήθησαν από όλες τίς χώρες-μέλη τής ΕΕ. Επιλέξαμε πρός σύγκριση μέ τήν Ελλάδα, μιά άλλη Ευρωπαϊκή χώρα, μέ παρόμοιες ιδεολογικές κατευθύνσεις καί φιλοσοφίες, τήν Πολωνία.
Στήν Ελλάδα, η διαβούλευση γιά τό Σχέδιο Ανασυγκρότησης (τό αποκαλούμενο καί Σχέδιο Πισσαρίδη), έγινε, μέ πρόσχημα τόν covid-19, οιονεί, διαβούλευση καί μέ αδιαφάνεια, μέ τούς γνωρίζοντες πρόσωπα καί πράγματα, νά ισχυρίζονται ότι μεγάλα συμφέροντα έπαιξαν καθοριστικό ρόλο στήν διαμόρφωση τών αναπτυξιακών προτεραιοτή των. Είναι δέ χαρακτηριστικό τό γεγονός ότι τό Ελληνικό Σχέδιο Ανάπτυξης μάς επεστράφη από τίς αρμόδιες Υπηρεσίες τών Βρυξελλών 3 (τρείς) φορές γιά διορθώσεις.
Αντίθετα, τό Σχέδιο τής Πολωνικής κυβέρνησης (παρά τήν πανδημία covid-19 καί εκεί), ετέθη σέ διαβούλευση επί 1,5 μήνα, καί τό τελικό κείμενο τού Σχεδίου Ανασυγκρότησης τής Πολωνίας εστάλη στίς Βρυξέλλες, αφού ενσωματώθηκαν σέ αυτό, όλες οι συμφωνηθείσες από κοινού, προσθήκες, τροποποιήσεις, κλπ, τών αρμόδιων φορέων.
2. Στό αντίστοιχο Πολωνικό Σχέδιο Ανασυγκρότησης υπάρχει εξειδίκευση στίς μεταρρυθμίσεις πού θά υλοποιηθούν, μέ στόχο τήν αύξηση τής Ανταγωνιστικότητας καί τής Ανθεκτικότητας τής Πολωνικής οικονομίας.
Ας προσπαθήσουμε νά συγκρίνουμε τά δύο Σχέδια: τό Πολωνικό καί τό Ελληνικό.
Πολωνία:. Στόν μετασχηματισμό τομέων πού πλήττονται από τόν Covid-19,έτσι ώστε νά στηριχθούν οι επιχειρήσεις στήν διαφοροποίηση τών δραστηριοτήτων τους, προκειμένου νά είναι πιό ανθεκτικές στίς οικονομικές αλλαγές, στήν Ελλάδα καμμία διαφοροποίηση δραστηριοτήτων λόγω COVID-19 δέν έγινε, πέρα από κάποιες χρηματικές ενισχύσεις λόγω υποχρεωτικών lockdowns στίς επιχειρήσεις, μέ αποτέλεσμα, τό 20% τών επιχειρήσεων αυτών ουδέποτε ξανάνοιξαν.
Πολωνία:. Ανάπτυξη επενδυτικών ζωνών, η μεταρρύθμιση τού χωροταξικού σχεδιασμού καί η απλοποίηση τής γραφειοκρατίας.
Ελλάδα:¨Η ΕΤΒΑ τίς δεκαετίες 1960 καί 1970, δημιούργησε τίς πρώτες Βιομηχανικές Ζώνες, μέ σχετική επιτυχία.
Ομως, όπως συμβαίνει πάντοτε, η ΕΤΒΑ χρησιμοποιήθηκε γιά κομματικές σκοπιμότητες, αλλά καί άλυτα γραφειοκρατικά προβλήματα, μετέτρεψαν μιά δυναμική Αναπτυξιακή τράπεζα σέ δημιουργό μεγάλων οικονομικών ζημιών, μέ αποτέλεσμα, γιά νά ιδιωτικοποιηθεί, οι προκύψασες ζημίες,7 (επτά), περίπου, Δίς, επιβάρυναν τόν κρατικό προϋπολογισμό.
Σήμερα, η σταδιακή αποβιομηχάνιση, η αντιαναπτυξιακή εμμονή τών Μνημονιακών κυβερνήσεων,, ως καί άλλα προβλήματα, πού θά έπρεπε νά είχαν λυθεί, έχει υπαρξει ένα <<πάγωμα>>.μέ τό ΤΑΙΠΕΔ τών Δανειστών, νά κατέχει τό 35%
3. Τά Δάνεια τού Σχεδίου Ανάκαμψης
Από τίς χώρες πού αποφάσισαν νά κάνουν χρήση νέων Δανείων από τό Σχέδιο αυτό, θά περίμενε κανείς ότι γιά τήν Ελλάδα τό καρκίνωμα τού Χρέους καί τών Δανείων(πληρώνουμε ετήσια περίπου 7 Δίς ευρώ), πού τρώει τά σωθικά τής Ελληνικής κοινωνίας πού μαραίνει κάθε λουλούδι γιά ελπίδα καί προκοπή, θά τήν έκανε πολύ προσεκτική, εν τούτοις μόνο η χώρα μας καί η Ιταλία, θά κάνουν χρήση καί τού 100% τού Δανείου πού δικαιούνται, ενώ αντιθέτως βλέπουμε οτι χώρες, όπως, Πορτογαλία, Σλοβενία, Πολωνία, ζήτησαν μόνο ένα μέρος αυτού, περιμένοντας νά δούν τίς εξελίξεις, μιάς δύσκολης, πλέον, Αγοράς, τά Χρηματοδοτικά κενά, στό Σχέδιό τους αλλά καί τήν Δυναμική τών Δημοσίων Οικονομικών τους.
4. Χρήση τών Δανείων τού Σχεδίου Ανάκαμψης
Τό ποσό τού Δανείου πού αναλογεί στή χώρα μας ανέρχεται στά 13 (δεκατρία) Δίς ευρώ.Η Ελλάδα είναι η μόνη χώρα πού θά κατευθύνει τό σύνολο τών Δανείων της, αποκλειστικά, γιά Ιδιωτικές επενδύσεις, καί μάλιστα μόνο μέσω τών 4 (τεσσάρων) αφελληνισμένων συστημικών τραπεζών. Οι τράπεζες, λοιπόν, αυτές θά χορηγούν Δάνεια, μόνο σέ αυτές τίς επιχειρήσεις πού θά κρίνουν οι ίδιες, αν πληρούνται τά κριτήρια, γνωστού όντως τί συνέβη στό παρελθόν, όταν προτιμητέοι ήσαν οι ήδη μεγαλοπελάτες τους, οι οποίοι ενώ δέν είχαν πρόβλημα ρευστότητας, εν τούτοις, έπαιρναν χαμηλότοκα νέα Δάνεια, ανακυκλώνοντας τά παλαιά καί υψηλότοκα. Οι ΜμΕ (Μικρομεσαίες επιχειρήσεις), πού κατά 90%, αντιμετωπίζουν σοβαρότατο πρόβλημα ρευστότητας, απλά, δέν θά περάσουν τήν πόρτα τών Τραπεζών αυτών.
Ομως, στό Σχέδιο αυτό, υπάρχει καί ένας άλλος <<φωτογραφικός>> όρος, πού επί πλέον, οι πρός Δανεισμό Επιχειρήσεις, θά πρέπει νά έχουν τεχνογνωσία ΣΔΙΤ (Σύμπραξη Δημόσιου καί Ιδιωτικού Τομέα). Ποιές, άραγε, είναι αυτές οι εταιρείες; Μά αυτές πού δέν έχουν αφήσει έργο γιά έργο (Αττική οδό, Ιονία οδό, Γέφυρα Ρίου--Αντιρρίου, εργοστάσια ανακύκλωσης απορριμμάτων στούς Δήμους, κατασκευή νέων αεροδρομίων, κλπ). Αυτοί, πού μέ τίς προκλητικές υπερκοστολογήσεις, μεθοδευμένες εισπράξεις ποινικών ρητρών από ένα υποταγμένο Κράτος, είναι οι επικυρίαρχοι, είναι τά μεγάλα συμφέροντα αυτών τών εταιρειών--καρτέλ. πού η Επιτροπή Ανταγωνισμού φοβάται νά τά βάλει μαζί τους.
5. Υποδομές
Από τά 13 (δεκατρία) Δίς ευρώ τού Δανείου αυτού, δέν θά διατεθεί γιά τήν δημιουργία η καί τήν ενίσχυση υποδομών (περιβάλλον, Δάση, Αντιπλημμυρικά καί Αντιδιαβρωτικά έργα, λόγω τών μεγάλων πυρκαγιών επί σειρά ετών, αντισεισμική θωράκιση, πού η ΕΕ δέν εγκρίνει πρός επιδότηση τέτοιες δαπάνες, αν καί η χώρα μας είναι η πιό σεισμογενής σέ όλη τήν Ευρώπη), ούτε ένα ευρώ. Τά κροκοδείλια δάκρυα γιά τήν υπανάπτυξη τών νησιών τού Αιγαίου περισσεύουν. Αν καί σύμφωνα μέ στοιχεία τού Υπουργείου Ναυτιλιακής πολιτικής, 104 (εκατόν τέσσερα) λιμάνια τών νησιών μας, χρειάζονται ριζικές αναβαθμίσεις, γιά νά παρέχουν ασφάλεια κατά τούς δύσκολους χειμωνιάτικους μήνες, εν τούτοις, δέν διατίθεται καί εδώ ούτε ένα ευρώ.
Η πρότινος, ασθενέστερη οικονομικά χώρα τού Ευρωπαϊκού Νότου, η Πορτογαλία, θά χρησιμοποιήσει μέρος τού Δανείου της,γιά υλοποίηση κοινωνικών πολιτικών, όπως, κατασκευή εργατικών κατοικιών, φοιτητικών εστιών γιά τούς οικονομικά ασθενέστερους φοιτητές της, (τήν ίδια ώρα πού η κυβέρνηση Μητσοτάκη ανακοίνωσε, ότι, πλέον,οι νέες φοιτητικές εστίες πού θά κατασκευασθούν στά ΑΕΙ, μέσω ΣΔΙΤ, θά δίδονται, πλέον, στούς φοιτητές(εννοείται τούς πιό φτωχούς), έναντι μηνιαίου ενοικίου. Επίσης, στήν Πορτογαλία θά επιδοτηθούν χιλιάδες Μικρομεσαίες επιχειρήσεις, πού ανήκουν σέ τομείς στατηγικής σημασίας.
Η Σλοβενία θά αξιοποιήσει μέρος τού Δανείου,σέ συνεργασία μέ τήν Τοπική Αυτοδιοίκηση, γιά τήν δημιουργία έργων σέ περιοχές NATURA ,μέ υψηλό επίπεδο πραστασίας τού υδάτινου περιβάλλοντος. Eπίσης, μέ τό Κρατικό Ταμείο Στέγασης, πού έχει ιδρύσει, θά προβεί σέ ένα ευρύ πρόγραμμα αγοράς η κατασκευής εργατικών κατοικιών.
Στήν Ισπανία, τό Δάνειο αυτό θά αξιοποιηθεί γιά τήν κάλυψη χρηματοδοτικών εργαλείων (αφορούν τό Ταμείο COFIDES, γιά τήν ανακεφαλαίωση τών Επιχειρήσεων, όχι τών Τραπεζών, καί είς βάρος τού φορολογούμενου, όπως συμβαίνει στήν Μνημονιακή Ελλάδα),, ως καί τό Ταμείο NEXT--TECH, γιά τίς νεοφυείς (start-up) επιχειρήσεις, τήν ίδια ώρα πού ο Ελληνας πρωθυπουργός, δηλώνει, σχετικά,ότι <<είμαι πολύ ευχαριστημένος πόυ κάθε φορά μιά Πολυεθνική εταιρεία αγοράζει μιά Ελληνική start-up>>, δηλαδή, ο κ.Μητσοτάκης, δηλώνει πολύ ευχαριστημένος πού αφελληνίζεται μιά δική μας εταιρεία, αντί η κυβέρνηση νά ενισχύσει, παντοιοτρόπως ,αυτές τίς σπουδαίες εταιρείες, γιά νά μήν αναγκαστούν νά ξεπουληθούν, αλλά νά <<ριζώσουν>> εδώ, γιά τό καλό αυτού τού τόπου. Τό Ελληνικό Know-how, μπορεί καί πρέπει νά αναπτυχθεί εδώ. Διεθνείς τεχνικές συνεργασίες μπορεί νά γίνουν .Δέν είναι αναγκαίος όρος τό ξεπούλημα αυτών τών στρατηγικής σημασίας επιχειρήσεων. Η κυβέρνηση, η παρούσα, αλλά καί όλες οι προηγούμενες, έπρεπε νά δώσουν μεγάλη σημασία καί κονδύλια, σέ δύο, μείζονος σημασίας, εθνικά θέματα: τό Δημογραφικό καί τήν Ανάπτυξη Δικτύων (clusters) τεχνολογικών επιχειρήσεων αιχμής. Δυστυχώς τίποτε δέν έγινε ενώ η χώρα μας,είναι σχεδόν,η τελευταία χώρα σέ επένδυση κονδυλίων γιά Ερευνα καί Ανάπτυξη (R+D).
Επίσης στήν Ισπανία, ένα ακόμη τμήμα τού Δανείου, θά επενδυθεί στό νέο Μόνιμο Μηχανισμό, για << τήν Σταθερότητα στήν Απασχόληση>>, αφού, ακόμη, η Ισπανία, όπως καί η Ελλάδα πού αδρανεί, υποφέρει από υψηλή ανεργία, ιδιαίτερα στούς νέους καί από τήν κατάρα τού Brain Drain (φυγή τών ταλαντούχων νέων μας στό εξωτερικό).
6.Χωροταξικό πρόβλημα.
Οι σοβαρές μεταρρυθμίσεις δέν γίνονται μέ τήν τυπική επίκληση τής διαβούλευσης. Δέν γίνεται μέσα σέ διάστημα 4 (τεσσάρων) μηνών, απλά μέ τήν τρποποίηση 2--3 νόμων καί προσθήκη κάποιων νέων άρθρων, πού χρήζουν λεπτομερούς επιστημονικής ερμηνείας καί εξειδίκευσης.
7. Απλοποίηση γραφειοκρατίας καί ψηφιοποίηση
Σαφώς στή χώρα μας η απλοποίηση καί η μείωση τών διαδικασιών τής γραφειοκρατίας, πού θά οδηγούσε σέ εξοικονόμηση πόρων καί μείωση τής ταλαιπωρίας τών πολιτών, αλλά καί συντόμευση τού χρόνου διεκπεραίωσης τών υποθέσεων, είναι τό ευκταίον. Πολλά Δίς ευρώ θά μπορούσαν νά είχαν εξοικονομηθεί, αν οι υπάρχουσες πολιτικές παθογένειες είχαν θεραπευθεί.Η αδίστακτη κομματοκρατία καί η αναξιοκρατία, όμως, πού βασιλεύουν,αυτό δέν τό θέλουν.
Απαιτείται, επίσης, η ψηφιοποίηση τών Δημοσίων Υπηρεσιών(καλή η αρχή μέ τά ΚΕΠ}, αλλά η πορεία είναι δύσκολη).
Ομως, ψηφιοποίηση χωρίς απλοποίηση τής γραφειοκρατίας ισοδυναμεί μέ ψηφιακό χάος. Είναι παρηγορο ότι τό Υπουργείο, διαθέτει και δύο υφυπουργούς, Ψηφιακής Στρατηγικής καί Απλούστευσης Διαδικασιών. Δέν πρέπει, παρόλα
αυτά, νά πέσουμε στήν παγίδα, νά γίνει μέν η ψηφιοποίηση τής γραφειοκρατίας, αλλά νά <<προσαρμοσθεί>> η γραφειοκρατία στίς δυνατότητες τής Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Οχι νά μεταφέρουμε τήν γραφειοκρατία στόν προσωπικό υπολογιστή τού πολίτη. Πολύ σημαντικό γι αυτό, νά υιοθετηθεί μιά κατανοητή γλώσσα,ούτε νομικά ούτε τεχνικά κατασκευάσματα. Κατόπιν δέ, άς προχωρήσει η πολυπόθητη Ψηφιοποίηση.
Επίσης, απαιτείται η συγκέντρωση όλων τών ηλεκτρονικών Αρχείων τού Κρατους, ώστε νά διασφαλισθεί η επικοινωνία (διακλαδικότητα), μεταξύ όλων τών προγραμμάτων. Τά πολλά καί πανάκριβα παθήματα(χωρίς κανείς αρμόδιος ποτέ νά λογοδοτήσει),πρέπει νά είναι πρώτα στο νού τών κυβερνώντων. Οχι επίσπευση, άρον-άρον, λόγω εκλογών, γιά νά παρουσιαστεί <<επιτελούμενο>> έργο.
Πολωνία: Διαρθρωτικός Μετασχηματισμός τής Βιομηχανίας καί Κυκλική οικονομία. Μεταξύ τών δράσεων περιλαμβάνεται καί ο Βιομηχανικός Μετασχηματισμός.
Ελλάδα: Όσον αφορά τόν Βιομηχανικό μετασχηματισμό, στή χώρα μας, η μελέτη τών σχετικών στοιχείων, αναδεικνύει τήν ανάγκη μιάς νέας Αναπτυξιακής Στρατηγικής, μέ άξονα τόν παραγωγικό καί τεχνολογικό μετασχηματισμό τής Μεταποιητικής μας Βιομηχανίας
Ο γνωστός μας ΣΕΒ φέρει σοβαρές ευθύνες πού τά μέλη του--επιχειρήσεις-- δέν προχωρούν σέ νέες τεχνολογίες, π.χ. συγκριτικά μέ τήν Δανία,αυτή η χώρα ευημερεί σέ σχέση μέ τήν Ελλάδα, παρά τό γεγονός ότι στήν Δανία ο κλάδος τής μεταποίησης δέν συγκεντρώνει πολύ μεγαλύτερο μερίδιο τής απασχόλησης, σέ σύγκριση μέ αυτό τής Ελλάδας(11% έναντι 10%). Η ΜΕΓΑΛΗ διαφορά έγκειται στό ότι στη Δανία τό 44,8% τών θέσεων εργασίας είναι θέσεις υψηλών δεξιοτήτων, όταν στή χώρα μας, τό αντίστοιχο ποσοστό είναι μόνο 19%.Αλλωστε,οι κλάδοι πού έρχονται πρώτοι σέ απολύσεις είναι εκείνοι πού χαρακτηρίζονται από χαμηλές δεξιότητες. Επιτέλους, άς καταλάβει τό επιχειρηματικό κατεστημένο ,ότι οφείλει νά δείξει έμπρακτο ενδιαφέρον, γιά τήν υλοποίηση ενός οικοσυστήματος, πού θά ευνοεί όλες τίς επιχειρηματικές πρωτοβουλίες, χωρίς αποκλεισμούς καί κομματικές σκοπιμότητες. Τό κέντρο βάρους, η μετάθεση ισχύος είναι αδήριτη ανάγκη, νά επικεντρωθεί στήν ανάπτυξη ενός πλέγματος σχέσεων δικτύωσης, μεταξύ επιχειρήσεων παντός μεγέθους. Ας καταλάβει ο ΣΕΒ, οτι, πλέον, παρήλθε ο καιρός, πού τό μόνο ενδιαφέρον του ήταν η ανάδειξη κομματικών διοικήσεων στίς επαγγελματικές τους ενώσεις.. Πολύ πιθανόν, άν η κατάσταση ήταν διαφορετική εκατοντάδες χιλιάδες, νέοι επιστήμονες, δέν θά <<έπαιρναν τών οματιών τους>>, αναγκαζόμενοι νά φύγουν από τον τόπο τους, γιά μιά άλλη χώρα (Βrain Drain}.
Η υστέρηση Δεξιοτήτων τού εγχώριου εργατικού δυναμικού ιεραραρχείται από τό Σχέδιο Ανάκαμψης, ώς η πλέον επείγουσα πρόκληση, καθώς θεωρείται μιά από τίς 2(δύο) βασικές αιτίες τής χαμηλής παραγωγικότητας τής Ελληνικής οικονομίας.
Στό Σχέδιο Ανάκαμψης παραλείπεται, όμως, ένα από τά σημαντικότερα γεγονότα τής τελευταίας δεκαετίας στήν χώρα μας, αυτό τού BRAIN DRAIN.H παράλειψη αυτή είναι καθοριστικής σημασίας, αφού αφορά τά ποιοτικά καί ποσοτικά χαρακτηριστικά τού Μεταναστευτικού κύματος τής τελευταίας δεκαετίας.
Τό μέγεθος τού ΒRAIN DRAIN, εκτιμώμενο γύρω στίς 550.000,αφορά,κατά τό 70%, κατόχους,τουλάχιστον, Τριτοβάθμιου τίτλου σπουδών.
Στό ίδιο Σχέδιο Ανάκαμψης, παρότι γίνεται συζήτηση γιά Υστέρηση Δεξιοτήτων, εν τούτοις, δέν γίνεται καμμία αναφορά, ότι τό 15% τού οικονομικά ενεργού πληθυσμού τής χώρας, μέ υψηλό μορφωτικό επίπεδο καί Δεξιότητες, έχει μεταναστεύσει.
Φυσικά η παράλειψη αυτή δέν είναι τυχαία!...Γιατί η μαζική μετανάστευση είναι ΣΥΝΕΠΕΙΑ κυρίως τών Μνημονιακών
Πολιτικών Λιτότητας καί τής Διάλυσης τών Εργασιακών Σχέσεων. Ομως, μιά τέτοια διαπίστωση, πού θά έφερνε στην επιφάνεια τό γεγονός,ότι η επιλογή νά βασιστεί τό οικονομικό μοντέλο τής χώρας,στούς χαμηλούς μισθούς καί την κατάργηση τών εργασιακών δικαιωμάτων, έχει αντίκτυπο τόσο στήν Παραγωγικότητα όσο καί στό επίπεδο Δεξιοτήτων. Μιά τέτοια συσχέτιση, φυσικά, είναι εκτός οπτικής στό Σχέδιο Ανάκαμψης, αφού τό ίδιο αυτό Πολιτικό Σύστημα ψήφισε όλα τά Μνημόνια πού μάς έχουν φτάσει έως εδώ.
Πρόσφατα ο ΣΕΒ δημοσίευσε, ποιά θά είναι στήν Ελλάδα τά επαγγέλματα τής επόμενης δεκαετίας, Αυτά, λοιπόν, περιλαμβάνουν τίς εξής ειδικότητες:
Tεχνικοί τού τομέα πληροφόρησης καί επικοινωνίας, υπάλληλοι γενικών καθηκόντων καί χειριστές μηχανών μέ πληκτρολόγιο, υπάλληλοι εξυπηρέτησης πελατών, πωλητές, χειροτέχνες, τυπογράφοι, ηλεκτρολόγοι, ηλεκτρονικοί, τεχνίτες επεξεργασίας τροφίμων, επεξεργασίας ξύλου, ειδών ένδυσης, χειριστές σταθερών βιομηχανικών εγκαταστάσεων μηχανημάτων καί εξοπλισμού, συναρμολόγησης (μονταδόροι), οδηγοί μέσων μεταφοράς, χειριστές κινητού εξοπλισμού. Θά νόμιζε κανείς ότι ο ΣΕΒ αναφέρεται στήν δεκαετία τού 60. Καί όμως ο ΣΕΒ αναφέρεται στήν δεκαετία πού διανύουμε (2020-2030).Οταν οι σοβαρές χώρες αναπτύσσουν τήν οικονομία τους μέ δυναμικές τεχνολογικές επαναστάσεις (ρομποτική, τεχνητή νοημοσύνη, κλπ,) ο ΣΕΒ βλέπει τά επαγγέλματα τών χειριστών μηχανημάτων, υπαλλήλων γενικών καθηκόντων, άρα καί τό εκπαιδευτικό σύστημα παραγωγής τέτοιων επαγγελμάτων. Πιό χαμηλά δέν γινόταν. Δέν μαθαίνουν τουλάχιστον οι τού ΣΕΒ τί κάνουν οι συνάδελφοί τους στήν Ιταλία,Γαλλία, Γερμανία; Γιατί σέρνουν τήν Ελλάδα τόσο χαμηλά; Γιαυτό τό brain drain έχει δραματικά ξαναφουντώσει, πρός όφελος, κυρίως, τής Βόρειας Ευρώπης. Ποιός σοβαρός επιστήμονας νά μείνει; Αραγε , ο ΣΕΒ είναι μόνο ικανός νά εισηγείται στήν Τρόϊκα, πώς νά πετσοκόψει μισθούς καί συντάξεις; Θλιβερός κομπάρσος, βέβαια, όλων αυτών, οι ανύπαρκτες κυβερνήσεις μας.
Oι επιπτώσεις τού Brain Drain στήν Ελληνική Οικονομία
Ο πρόεδρος τού ΤΕΕ (Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδας):<<Χρειάζονται πάνω από 10.000,επί πλέον, Μηχανικοί καί πάνω από 50.000, επί πλέον, τεχνίτες, ενώ ξεπερνάει τίς 100.000 άτομα τό πρόσθετο εργατικό προσωπικό πού απαιτείται>>
Τό Ινστιτούτο τού ΣΕΤΕ(Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων): <<Από τίς 250.000 θέσεις εργασίας τίς οποίες προβλέπουν τά οργανογράμματα τών Ελλήνων ξενοδόχων, περισσότερες από 50.000 θέσεις όλων τών ειδικοτήτων, παραμένουν κενές. Καί αυτό, παρά τό γεγονός, ότι προσφέρονται, κατά τούς ξενοδόχους επιχειρηματίες, καλές αμοιβές>>.
Τό ίδιο συμβαίνει καί μέ τά Ανεκτέλεστα έργα(Δημόσια καί Ιδιωτικά),προϋπολογισμού 15 Δίς ευρώ.
Συνέπεια ,λοιπόν τού Brain Drain, κάθε επιπέδου ευθύνης καί κάθε επιπέδου απασχόλησης, πού επέλεξε άλλες χώρες η άλλα επαγγέλματα, καί έχουμε μείνει μπροστά στίς νές ανάγκες χωρίς τό αναγκαίο επιστημονικό καί τεχνικό προσωπικό. Ακόμη, λοιπόν, ένα έγκλημα τών πολιτικών κομμάτων πού ψήφισαν τά Μνημόνια.
Ομως, η μανία τών Μνημονιακών κυβερνήσεων νά ξεπουλήσουν, μέ τήν καθοδήγηση τού ΤΑΙΠΕΔ, όποια κρατική βιομηχανία υπήρχε, μέ τό πρόσχημα ότι έίναι ζημιογόνες(ενώ στήν πραγματικότητα οι βιομηχανίες αυτές είχαν μετατραπεί σέ κομματικά φέουδα σπατάλης καί ρεμούλας, χωρίς τόν παραμικρό κρατικό έλεγχο, καί όργανα εκβιαστικής πελατεια κής εξυπηρέτησης). Ετσι, πχ, είχαμε τήν ΕΛΒΟ (Ελληνική Βιομηχανία Οχημάτων),τήν ΕΒΖ(Ελληνική Βιομηχανία Ζάχαρης κλπ) Η ΕΒΖ, λοιπόν, αφέθηκε νά καταρρεύσει, καί μέ εντολή τής τότε ΕΟΚ, αφού σκοπός ήταν ,η σημαντική μείωση τής παραγωγής δικής μας ζάχαρης, προκειμένου νά ενισχυθούν βιομηχανίες ζάχαρης, άλλων χωρών, τής πρώην Ανατολικής Ευρώπης. Ο υπουργός Γεωργίας τής κυβέρνησης τής ΝΔ, κ.Χατζηγάκης υπέγραψε αυτή τήν κατάπτυστη απόφαση, ουσιαστικά, κλεισίματος τής ΕΒΖ. Σήμερα, εισάγουμε ζάχαρη από τήν Γερμανία, η οποία, ώς μεταπράτης, τήν αγοράζει από χώρες τής Λατινικής Αμερικής.
Η ΕΛΒΟ υπήρξε βασικός κατασκευαστής στρατιωτικών οχημάτων, λεωφορείων, κλπ, γιά τίς Ενοπλες Δυνάμεις, ενώ είχε δημιουργήσει σημαντική εξαγωγική παρουσία στίς Διεθνείς, αλλά καί δύσκολες, αγορές. Μέ διάφορες κομματικές μεθοδεύσεις, πρός εξυπηρέτηση διαφόρων μεγάλων εισαγωγέων οχημάτων, κλπ,, η ΕΛΒΟ κατάντησε ένα αποτρόπαιο κουφάρι. Τελικά, σήμερα, ελέγχεται από Ισραηλινές Αμυντικές βιομηχανίες, πού μέσω τής ΕΛΒΟ, βλέπουν μιά πολύ δυναμική αγορά, όπως, δέ, δηλώνουν οι ίδιοι <<στόχος, η ΕΛΒΟ νά καταστεί μεγάλο όνομα καί asset, στήν συναρμολόγηση καί κατασκευή όχημάτων,στήν Αμυντική Βιομηχανία>>. Γιά ποιά Ελληνική Αμυντική Βιομηχανία μάς μιλάνε;

ΣΤΟ ΕΠΟΜΕΝΟ:TO TΡITO KAI TEΛEYTAIO MEΡOΣ

ΥΣΤΕΡΟΓΡΑΦΟ
Ποιό τέλος τής Αυστηρής Εποπτείας ;
1.Κυριάκος Μητσοτάκης: Σε διάγγελμά του ανακοίνωσε το τέλος των Μνημονίων και <<όσων επιβλήθηκαν στο όνομά τους: Δυσβάσταχτοι φόροι και περικοπές Μισθών και Συντάξεων>>.

2.Ν.Παναγιωτόπουλος,Υπουργός Εθνικής Αμυνας. Σπεύδει να διαψεύσει τον πρωθυπουργό, επικαλούμενος τά Μνημόνια, γιά να μην καταργηθούν οι περικοπές πού εφαρμόστηκαν στα Στελέχη των Ενόπλων Δυνάμεων(Ε.Δ). δηλώνει στην Βουλή, σε ερώτηση τού ΚΚΕ: <<Πρόταση για αύξηση αποδοχών η επαναφορά των Επιδομάτων Δώρων στα στελέχη των Ε.Δ, θα θεωρηθεί ότι εισάγει την επιλεκτική μεταχείριση, αφού λόγω των έκτακτων Υγειονομικών και Οικονομικών καταστάσεων και των συνακόλουθων Δημοσιονομικών Αναγκών πού αντιμετωπίζει η χώρα, καθίσταται δυσχερής η εξασφάλιση της απαιτούμενης χρηματοδότησης, γεγονός πού μετακυλίει τον χρόνο έκδοσής της, προς Αποτροπή Δημοσιονομικών Αποκλίσεων>>.

3.Θ.Σκυλακάκης,Αναπληρωτής Υπουργός Οικονομικών:<<Για να καταστεί δυνατή η χορήγηση της ειδικής αποζημίωσης, για νυχτερινή απασχόληση, στελεχών των Ε.Δ, η προκαλούμενη Δαπάνη θα πρέπει να καλυφθεί στο πλαίσιο του Προϋπολογισμού του ΥΠΕΘΑ και του ισχύοντος Μεσοπροθέσμου Πλαισίου Δημοσιονομικής Στρατηγικής>>.
Κατά τά άλλα, ποιό τέλος των Μνημονίων έγινε;
Ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης ψεύδεται για μια ακόμη φορά και διαψεύδεται από τους ιδιους τους υπουργούς του. Από κοντά βέβαια και ο ΣΥΡΙΖΑ, πού ο πρόεδρός του δηλώνει ξεδιάντροπα στη Βουλή, ότι αυτός ήταν πού μας έβγαλε από τά Μνημόνια.
Και οι δυό τους είναι πολιτικοί απατεώνες!...
ΝΔ και ΣΥΡΙΖΑ συναγωνίζονται στην εξαπάτηση των Ελλήνων και στο ποιος από τους δύο θα <<δρέψει περισσότερες δάφνες>>,μετά από μια υπερδωδεκαετή και συνεχιζόμενη Μνημονιακή πολιτική, πού αφήνει καθημερινά στη χώρα οικονομικά και κοινωνικά ερείπια!... Τό χειρότερο δέ όλων,η αναγκαστική μετανάστευση μισού εκατομμυρίου ΝΕΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ, τού πιό μορφωμένου καί εκπαιδευμένου τμήματος τού Λαού, πού άν δέν αντιστραφεί εντός τών προσεχών λίγων ετών, θά ισοδυναμεί μέ μία νέα Μικρασιατική καταστροφή καί οριστική απώλεια !... Βέβαια τό σημερινό πολιτικό σύστημα περί άλλων τυρβάζει...
Όμως, οι εξοπλισμοί, αξίας δεκάδων Δίς ευρώ, χρειάζονται, για τον χειρισμό τους, εύψυχο και αξιοπρεπώς αμειβόμενο στρατιωτικό προσωπικό. Η Μνημονιακή κατακρεούργηση μισθών και συντάξεων συνεχίζεται αδιάκοπα, από τις κυβερνήσεις υποτέλειας. Αλήθεια, πόσοι ακόμη, αφελείς θα τίς ξαναψηφίσουν στις προσεχείς εκλογές ;

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΕΠΙΣΚΕΦΘΕΙΤΕ ΤΙΣ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΕΣ

ΡΟΔΟΣυλλέκτης: http://rokar-rokar.blogspot.gr

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: http://rouvim.blogspot.com/

ΚΡΗΤΗΝΙΑ: http://www.kritinia.gr/

ΙΣΤΡΙΟΣ: http://istrio.blogspot.com/

ΣΟΡΩΝΗ: http://www.ampernalli.gr/

ΕΚΟΦΙΛΜ: http://www.ecofilms.gr/

ΡΟΔΟΣυλλέκτης: http://www.rodosillektis.com/

Η Ομοσπονδία Πολιτιστικών Συλλόγων Ρόδου: http://opsrodou.gr/

ΧΑΜΟΓΕΛΟ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ: http://www.hamogelo.gr

ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΝΟΤΙΟΥ ΑΙΓΑΙΟΥ: http://www.pnai.gov.gr

ΔΗΜΟΣ ΡΟΔΟΥ: http://www.rodos.gr/el/