Email.

Το Email μας...
r.telxinas@yahoo.gr

Τετάρτη 18 Μαΐου 2022

Λεωνίδας Δημούσης, 49 ετών, νεκρός, εργαζόμενος στη γαλακτοβιομηχανία «Όμηρος» των Τρικάλων

ΑΝΤ.ΑΡ.ΣΥ.Α. ΤΡΙΚΑΛΩΝ

Τα εργατικά «ατυχήματα» είναι εργοδοτικά εγκλήματα

18 May 2022

Λεωνίδας Δημούσης, 49 ετών, νεκρός, εργαζόμενος στη γαλακτοβιομηχανία «Όμηρος» των Τρικάλων
ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΗ ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑΣ: Πλατεία Ρήγα Φεραίου, Σάββατο 21/5, 12.00 το μεσημέρι
Η εργατική τάξη πληρώνει βαρύ φόρο αίματος στην περιοχή μας με έναν νεκρό που έρχεται να προστεθεί στη μακάβρια λίστα αίματος των εργαζόμενων, που δε θα απασχολήσει τα πρωτοσέλιδα των εφημερίδων ούτε τα δελτία ειδήσεων των οχτώ. Δεν είναι η κακιά η ώρα που χτυπά μόνιμα αλλά η εργοδοτική αυθαιρεσία στα μέτρα ασφαλείας και στο μεροκάματο.
Σκληρά και αναπάντητα τα ερωτήματα: γιατί ένας άνθρωπος 49 ετών να πεθαίνει στη δουλειά; Γιατί αυτά τα εργατικά «ατυχήματα»-εργοδοτικά εγκλήματα τα σκεπάζει η σιωπή και η συγκάλυψη; Γιατί τα μέτρα υγιεινής και ασφαλείας δεν είναι παρά άλλη μια κούφια δέσμευση;
Ανώνυμα τα θύματα, στο σκοτάδι η επωνυμία των επιχειρήσεων, ανύπαρκτοι οι έλεγχοι και η απόδοση ευθυνών, στα ψιλά η είδηση.
Η ΑΝΤΑΡΣΥΑ ΤΡΙΚΑΛΩΝ εκφράζει τα συλλυπητήριά της στην οικογένεια του εργαζομένου που έχασε τη ζωή του στη συγκεκριμένη γαλακτοβιομηχανία και ζητά την άμεση διερεύνηση των αιτιών και των ελλείψεων στην τήρηση των μέτρων ασφάλειας, όπως και για την απόδοση ευθυνών όπου υπάρχουν.
Απαιτείται η ανασυγκρότηση των ελεγκτικών μηχανισμών για την υγιεινή και ασφάλεια των εργαζομένων και τον τερματισμό της εργοδοτικής ασυδοσίας. Η ενεργητική παρέμβαση των εργατικών σωματείων είναι απαραίτητη σε αυτή την κατεύθυνση. Οι εργαζόμενοι και ο λαός της περιοχής απαιτούν, μαζί με τις συνολικές διεκδικήσεις για αξιοπρεπή αμειβόμενη δουλειά, το σταμάτημα της εργοδοτικής ασυδοσίας που ενισχύεται από τα εργατικά νομοσχέδια των κυβερνήσεων.
Αυτή είναι η ανάπτυξη που υπόσχεται το κεφάλαιο και σχεδιάζει μαζί με την ΕΕ και τις κυβερνήσεις. Αυτή είναι η ζωή μας όταν αποθεώνεται η επιχειρηματικότητα και η κερδοσκοπία της. Γι’ αυτό μπαίνει στο στόχαστρο η συνδικαλιστική δράση και οι διεκδικήσεις των εργαζομένων για τις συνθήκες εργασίας, το μεροκάματο, τη σύνταξη και την ασφάλιση. Γι’ αυτό ο αντεργατικός νόμος Χατζηδάκη ήρθε να προστεθεί στη μακριά αλυσίδα νομοθετημάτων που στοχοποιούν το δικαίωμα στα συνδικάτα να παλεύουν για μια καλύτερη ζωή.
Αυτή η βαρβαρότητα με τη σφραγίδα της ΕΕ έχει τη συναίνεση του επίσημου πολιτικού συστήματος, ΝΔ, ΣΥΡΙΖΑ, ΠΑΣΟΚ, αλλά και της φασιστικής ακροδεξιάς.
Η εργατική τάξη πληρώνει μαζί με την ακρίβεια και τη φτώχεια και βαρύ φόρο αίματος στο βωμό της κερδοφορίας του κεφαλαίου. Είναι καιρός να πάρει την υπόθεση της δουλειάς και της ειρήνης στα χέρια της έτσι ώστε να βάλει φραγμό στα σχέδια του.

ΑΝΤΑΡΣΥΑ. Τρικάλων

Αποτελέσματα εκλογών β’ μέρους 1ου Διαβουλευτικού Συνεδρίου ΜέΡΑ25

Με μεγάλη συμμετοχή από το σώμα των 600 και πλέον Συνέδρων του β’ μέρους του 1ου Διαβουλευτικού Συνεδρίου εκλέχτηκαν για την Κεντρική Επιτροπή:

Επικράτεια:
Κλέων Γρηγοριάδης
Μιχάλης Κριθαρίδης
Κρίτων Αρσένης
Μαρία Απατζίδη
Κώστας Ντάσκας
Αλέξης Σμυρλής
Jochen Schult
Θωμάς Αχταρίδης
Κώστας Μαρματάκης
Μαρία Καρακίτσου
Δανάη Στράτου
Φωτεινή Μπακαδήμα
Λίτσα Αλεξάκη
Σίσσυ Βελισσαρίου
Κώστας Πουλής
Δημήτρης Λιάπης
Δώρα Θεοδωροπούλου
Ιόβη Μαραγκού
Πολυχρόνης Καράμπελας
Γεράσιμος Λυμπεράτος
Σοφία Στράτου
Ρένα Παπαδοπούλου
Αριάννα Βαγουρδή
Σωτήρης Μητραλέξης
Περικλής Ζήκας
Γιάννης Μπαϊρακτάρης
Σπύρος Δερβενιώτης
Ευαγγελία Καούρη
Σαράντος Θεοδωρόπουλος
Γιώργος Λογιάδης
Θεόδωρος Βαρβαρέσσος – Δρόσος
Κωνσταντίνος Σπίγγος
Χρύσα – Αριάδνη Κουσελά
Στέργιος Τσαρτακλέας
Αθανάσιος Μπαράκας
Κώστας Κανελλόπουλος
Ιωάννα Λιούτα
Γιάννης Χαραλαμπάκης
Κωνσταντίνος Γαρδέλης
Αναστάσιος Κουτίνος
Χρήστος Αλβανός
Γιάννης Ζώης
Ευάγγελος Καλύβας
Σάκης Ζαχάρος
Δημήτρης Βουζουναράς
Αντώνης Σιγάλας
Μάνος Μπάσουλας
Λίνα Πετρίτη
Λάμπρος Σιδεράς
Ελένη Δεληγιάννη

Περιφέρεια Αττικής:
Ανδρέας Μπρακούλιας
Ιωάννης Αναστασόπουλος
Κώστας Χουλιάρας
Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας – Θράκης:
Ελισσάβετ Γιαννίκη
Γιώργος Ρουμελιώτης
Κωνσταντίνος Μαρασλής

Περιφέρεια Βορείου Αιγαίου:
Κωνσταντίνος Γιαννακάκης
Πηνελόπη Μαρκοπούλου
Μαρία – Στέλλα Αλούπη

Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας:
Χρυσάνθη Νούλα
Αποστόλης Τριαντόπουλος
Θωμάς Αγραφιώτης

Περιφέρεια Δυτικής Μακεδονίας:
Βασίλης Λότσιος
Θωμάς Μόσχος
Γιώργος Γιασημακόπουλος

Περιφέρεια Ηπείρου:
Σάββας Κουνουβέλης
Λουίζα Σκούρα
Γεωργία Παπάζογλου

Περιφέρεια Θεσσαλίας:
Στέλλα Κορομπίλια
Ιωάννης Χλόπτσιος
Δημήτρης Παπαθανασίου

Περιφέρεια Ιονίων Νήσων:
Βασίλης Καββαδίας
Χριστίνα Μαρούλη
Φίλιππος Περδικάρης

Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας:
Γεώργιος Φίκος
Βασίλης Ορφανίδης
Μιχάλης Πισκιούλης και Γιώργος
Κανιώρης

Περιφέρεια Κρήτης:
Μάνθος Μαλεκάκης
Αποστόλης Λουλουδάκης
Ηλίας Λουλούδης

Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου:
Εμμανουήλ (Μάνος) Σταυριανός
Γιώργος Κανετάκης
Ηλίας Κοδέλλας

Περιφέρεια Πελοποννήσου:
Μαρία Δημητριάδη
Δημήτρης Γκάρτζος
Δημήτρης Λάμπρου
Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας:
Μαρία Κλουτσινιώτη
Δονάτος Γκοτζαμάνης
Νικόλαος Λυμπερόπουλος

Απόδημοι (Εξωτερικού):
Ιωάννης Ξύδης
Κατερίνα Χιωτίνη
Μελίνα Αναστασοπούλου
Ανθή Καρακώστα

Για την Επιτροπή Οικονομικού Ελέγχου εξελέγησαν οι:
Μαριάννα Λουίζου
Δήμητρα Καλόσακα
Ευαγγελία Μουστάκα

Ως Γραμματέας του κόμματος επανεξελέγη ο Γιάνης Βαρουφάκης.

Τις επόμενες μέρες θα πραγματοποιηθούν οι κληρώσεις για την συμπλήρωση των μελών της Κεντρικής Επιτροπής.

Να απαντήσει η κυβέρνηση για την ωμή πολιτική παρέμβαση Σκρέκα υπέρ εταιρείας στην Άνδρο

Αιολικά στην Άνδρο: Να αποσυρθεί η προκλητική απόφαση του κου Σκρέκα

Αθήνα, 18 Μαΐου 2022

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
Κρίτων Αρσένης: Να απαντήσει η κυβέρνηση για την ωμή πολιτική παρέμβαση Σκρέκα υπέρ εταιρείας στην Άνδρο
Με τον υπουργό Περιβάλλοντος απόντα από τη βουλή συζητήθηκε η επίκαιρη ερώτηση του βουλευτή του ΜέΡΑ25 Κρίτωνα Αρσένη για τον προσωπικό ρόλο του υπουργού στην υπόθεση του αιολικού στην περιοχή Φραγκάκι στην Άνδρο. “Είναι πραγματικά μια ωμή πολιτική παρέμβαση υπέρ μιας εταιρείας αιολικών στην Άνδρο η απόφασή του, χωρίς καμία εισήγηση καμίας υπηρεσίας, να ακυρώσει όλες τις αρμόδιες υπηρεσίες και τις αποφάσεις που είχαν λάβει, που ζητούσαν -τι;-, ζητούσαν από την εταιρεία των αιολικών στην Άνδρο να κάνει αποκατάσταση των παρανομιών. Και έρχεται μονοπρόσωπα -μονοπρόσωπα- ο κ. Σκρέκας, προσωπικά, και ακυρώνει τις αποφάσεις όλων των αρμόδιων οργάνων, χωρίς καμία εισήγηση από καμία αρμόδια υπηρεσία”, είπε ο Κρίτων Αρσένης.
Στις 24 Μαρτίου 2022 εκδίδεται από την Αποκεντρωμένη Διοίκηση Αιγαίου απόφαση για την άμεση, προσωρινή διακοπή κατασκευής του αιολικού σταθμού, καθώς διαπιστώθηκε ότι η εταιρεία παραβίασε όρους και περιορισμούς της άδειας εγκατάστασης που έχει λάβει. Επτά ημέρες μετά, η εταιρεία προσφεύγει ενάντια στην απόφαση της Αποκεντρωμένης Διοίκησης ενώπιον του υπουργού Περιβάλλοντος και Ενέργειας. Και τι συμβαίνει τότε; Ζητάει ο κ. Σκρέκας από την Αποκεντρωμένη να απαντήσει στην ένσταση της εταιρείας μέχρι τις 31 Μαΐου. Και αντί να περιμένει την απάντηση, παραβιάζει ο ίδιος την προθεσμία που έθεσε, και κάνει δεκτή την προσφυγή της εταιρείας στις 14 Απριλίου -ενάμιση μήνα προτού εκπνεύσει η προθεσμία. Και αποφασίζει ο ίδιος να συνεχιστούν τα έργα που κρίθηκε από την Αποκεντρωμένη ότι παραβιάζουν όρους της άδειας. Πρόκειται για σκάνδαλο: υπουργός υιοθετεί τα επιχειρήματα μιας εταιρείας παραβιάζοντας τη νόμιμη διαδικασία, παραβιάζοντας τη νομιμότητα.
Γιατί δεν ακούει τις δημόσιες υπηρεσίες -μεταξύ αυτών η Αποκεντρωμένη- ο κ. Σκρέκας; Απάντησε -μέσω του υφυπουργού του κ. Αμυρά- στη βουλή: Οι παραβάσεις που διαπιστώθηκαν “διατυπώθηκαν αόριστα, δεν εξειδικεύονται”. “Μη τήρηση των αποστάσεων ασφαλείας των ανεμογεννητριών (Α/Γ) αρ. 1, 2 και 3 από κοινόχρηστο χώρο” -αυτό αναφέρει στην απόφασή του ο Συντονιστής Αποκεντρωμένης Διοίκησης Αιγαίου. Και δε φαίνεται καθόλου αόριστο -φαίνεται ξεκάθαρο και εξειδικευμένο. Για ποιον άλλο λόγο δε δέχεται την απόφαση της Αποκεντρωμένης ο υπουργός; Επειδή, λέει, “ο Συντονιστής έχει καταστεί κατά χρόνο αναρμόδιος για την επιβολή κυρώσεων σε βάρος της εταιρείας”. Τότε γιατί το υπουργείο Περιβάλλοντος ζήτησε τη γνώμη της Αποκεντρωμένης; Μήπως τη ζήτησε γιατί αυτό είναι το προβλεπόμενο και νόμιμο, αλλά δεν ήταν αρεστή η απάντηση; Θυσιάζει ο κ. Σκρέκας την ασφάλεια των πολιτών για το συγκεκριμένο αιολικό έργο;
Για την αποκατάσταση του αιγιαλού είπε ο κ. Αμυράς ότι η παραλία έχει αποκατασταθεί. Αλλά το αρμόδιο Τμήμα Περιβάλλοντος ΔΙΠΕΧΩΣ της Περιφέρειας βεβαιώνει ότι ο αιγιαλός έχει εν μέρει αποκατασταθεί, όχι όμως ο δρόμος από τον αιγιαλό έως την κορυφή στο Φραγκάκι.
Στην Άνδρο έχουν συμβεί πρωτοφανή γεγονότα τα τελευταία δύο χρόνια: Επιβλήθηκαν πρόστιμα σε Ανδριώτες που έτυχε να διασχίζουν την περιοχή, καταστράφηκε η ανέγγιχτη παραλία στο στενό Κορθίου, η εταιρεία μήνυσε εκπροσώπους εννέα περιβαλλοντικών οργανώσεων, κατασκευάστηκαν τεράστιοι δρόμοι χωρίς άδεια -άλλαξε ακόμα και η περίοδος αναπαραγωγής του προστατευόμενου Σπιζαετού με έγγραφο του γενικού διευθυντή του υπουργείου.
Να μάθουν όλοι τι εγκρίνει ο υπουργός Περιβάλλοντος δικαιώνοντας την εταιρεία: Εγκρίνει να μην τηρηθούν οι αποστάσεις ασφαλείας ανεμογεννητριών από το οδικό δίκτυο -με τεράστιο κίνδυνο ατυχήματος-, εγκρίνει να μην αποκατασταθούν τα μονοπάτια που παράνομα καταστράφηκαν σε τοπίο επιπέδου UNESCO, εγκρίνει να μην αποκατασταθεί ο αιγιαλός μετά τη μεγάλη καταστροφή που υπέστη λόγω των παράνομων έργων.
Ζητάμε να απαντήσει ο υπουργός για ποιον λόγο έκανε αυτή την ωμή πολιτική παρέμβαση. Ζητάμε να ανακαλέσει την απόφασή του. Να προστατευτεί η ζωή των πολιτών, και να αποκατασταθεί το φυσικό περιβάλλον χωρίς καμία καθυστέρηση.

ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΔΑΝΕΙΟΛΗΠΤΩΝ: Ανοιχτή επιστολή προς τα 300 μέλη της Βουλής των Ελλήνων ΜΕΛΟΣ ΤΗΣ

ΜΕΛΟΣ ΤΗΣ
ΕΘΝΙΚΗΣ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑΣ
ΕΝΩΣΕΩΝ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΠΟΛΙΤΩΝ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΩΝ ΔΑΝΕΙΟΛΗΠΤΩΝ

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
Κατόπιν σχετικών πρωτοβουλιών αλλά και συντονισμένων ενεργειών που έχει αναλάβει ο πρόεδρος της Πανδωδεκανησιακής Ένωσης προστασίας δανειοληπτών – καταναλωτών κ. Κρητικός Ευάγγελος οικονομολόγος σε σχέση με την ενεργειακή ακρίβεια που πλήττει τους οικογενειακούς προϋπολογισμούς και τις μικρομεσαίες οικογενειακές επιχειρήσεις στάλθηκε σχετική ανοιχτή επιστολή προς τα 300 μέλη της Βουλής των Ελλήνων , σύμφωνα με την οποία προτάθηκαν συγκεκριμένες λύσεις για την αντιμετώπιση και τιθάσευση της καθετοποιημένης ενεργειακής ακρίβειας.
- Σε σχέση με τα ανωτέρω κατατέθηκε σχετική επερώτηση του πρόεδρου της Ελληνικής Λύσης και Βουλευτή Λάρισας Κυριάκου Βελόπουλου το κείμενο της οποίας παρατίθεται αυτούσιο και
- Προς την αρμόδια Επιτροπή της Βουλής εστάλη σχετική απάντηση της Επιτροπής Ανταγωνισμού με βάσει επερωτήσεις των βουλευτών κ.κ. Γ. Καρασμάνη Νέας Δημοκρατίας Ν. Πέλλας , Α. Αδαμοπούλου ανεξάρτητης Βουλευτού Α Αθηνών και Πρώην ΜέΡΑ25 και Γ. Βελόπουλου πρόεδρου Ελληνικής Λύσης , κατόπιν σχετικών ενεργειών του κ. Κρητικού Ευάγγελου Οικονομολόγου προέδρου της Πανδωδεκανησιακής Ένωσης Προστασίας Πολιτών – Καταναλωτών.

-Ο-
ΠΡΟΕΔΡΟΣ
ΚΡΗΤΙΚΟΣ Σ. ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ
ΔΙΕΠΙΣΤΗΜΟΝΑΣ – ΟΙΚΟΝΟΜΟΛΟΓΟΣ

Συνημμένα:
1) Επερώτηση προέδρου Ελληνικής Λύσης Βελόπουλου Κυριάκου
2) Απαντητική επιστολή προς την Βουλή των Ελλήνων Επιτροπής Ανταγωνισμού

Μηνάς Λυριστής: Από την ασυδοσία στην προχειρότητα, “ένα Αεροδρόμιο” δρόμος

Από τα τέλη Απριλίου αναδύονται φήμες σχετικές με το Αεροδρόμιο “Μαντώ Μαυρογέννη”, το οποίο και διαχειρίζεται γνωστή εταιρία γερμανικών συμφερόντων. Μάλιστα, την περασμένη εβδομάδα κυκλοφόρησαν και δημοσιεύματα στον τύπο αλλά και σε πανελλήνιας αναγνωρισιμότητας ιστοσελίδες. Σε αυτά, αναφερόταν η πρόθεση της εταιρίας να αποκλείσει την ελεύθερη πρόσβαση στον χώρο των αφίξεων του Αεροδρομίου της Μυκόνου για τα επαγγελματικά αυτοκίνητα μεταφοράς επιβατών αλλά και να επιβάλει κόμιστρο με χρονική χρέωση για όσους επαγγελματίες επιθυμούν να εισέρχονται σε αυτόν. Το μέτρο πρόκειται να ισχύσει -θεωρητικά- από τις αρχές Ιουνίου.
Αφού διασταύρωσα τις πληροφορίες και ενημερώθηκα από πολίτες και φορείς, καταθέτω τις απόψεις μου για το ζήτημα αυτό, το οποίο -μεσούσης της τουριστικής περιόδου- πρόκειται να αλλάξει ριζικά τον τρόπο με τον οποίο η πρόταση αυτή κατηγοριοποιεί πελάτες και πολίτες σε δύο ταχύτητες:
Η θέληση της εταιρίας να προβεί σε αποκλεισμό/διαχώρισμό του χώρου των αφίξεων από το υπόλοιπο αεροδρόμιο, πρόκειται να δημιουργήσει πρωτόγνωρες συνθήκες κυκλοφοριακής πίεσης. Και μάλιστα, όχι μόνο στο ίδιο το αεροδρόμιο, αλλά και στους παρακείμενους δρόμους, με άμεσα θιγόμενο τον Περιφερειακό οδικό άξονα, δρόμο ο οποίος ήδη επιβαρύνεται από την υπάρχουσα κίνηση.
Επιπλέον, η επιθυμία της εταιρίας να παράσχει 30 θέσεις βραχείας στάθμευσης για επαγγελματικά οχήματα εντός του χώρου των αφίξεων, κρίνεται ανεπαρκής με δεδομένο τον υψηλότατο όγκο αφίξεων κατά τους θερινούς μήνες και την αδήριτη ανάγκη των επισκεπτών να μεταφερθούν στα καταλύματα τους. Επιπρόσθετα όμως, ο τιμοκατάλογος που δημοσιεύτηκε στα ΜΜΕ και αφορά συγκεκριμένο αντίτιμο ανά όχημα με ετήσιο άξονα, αλλά και χρονοχρέωση για όσο διάστημα παραμένει το όχημα στο Αεροδρόμιο. Δηλαδή, οι ιθύνοντες νόες της ιδέας αυτής, ζητούν από κάθε επαγγελματία να πληρώνει ετήσια συνδρομή ούτως ώστε το όχημα του να δύναται να μπορεί να παραλάβει κόσμο στον χώρο των αφίξεων, ενώ ο χρόνος που μπορεί το κάθε όχημα να παραμένει σε στάση εντός του αεροδρομίου είναι προκαθορισμένος (20 λεπτά) και κάθε επιπλέον λεπτό παραμονής θα χρεώνεται επιπλέον!
Επί της ουσίας, η (υπό προϋποθέσεις που θα εξηγηθούν παρακάτω) καλή ιδέα της εταιρίας να οριοθετήσει τον χώρο των αφίξεων γίνεται για τρεις λόγους όπως η ίδια διατρανώνει: Να θεσπιστεί πλαίσιο κυκλοφοριακής αποσυμπίεσης στο αεροδρόμιο, να παταχθεί το φαινόμενο των “πειρατών” που “ψαρεύουν” πελάτες παρανόμως αλλά και “η δημιουργία εικόνας ευρωπαϊκού αεροδρομίου”.
Η πρόταση αυτή, οδηγεί με μαθηματική ακρίβεια στο κυκλοφοριακό χάος.
Η άποψη μου, εδράζεται στο γεγονός πως οι επαγγελματίες που θα έχουν πληρώσει το προτεινόμενο πάσο, θα έχουν -θεωρητικά και μόνο- δικαίωμα εισόδου. Στην πραγματικότητα, εξαιτίας του υπερβάλλοντος όγκου εργασίας του αεροδρομίου αλλά και του αριθμού εξυπηρετούμενων πελατών ανά πτήση, ο χώρος βραχείας στάθμευσης θα είναι διαρκώς γεμάτος από οχήματα με αποτέλεσμα να συμπληρώνονται οι διαθέσιμες θέσεις άμεσα. Το παραπάνω, θα αναγκάζει τα οχήματα που δεν θα χωρούν στις προβλεπόμενες θέσεις, αλλά επιθυμούν να παραλάβουν πελάτες, να πραγματοποιούν κύκλους εντός του αεροδρομίου. Είναι εμφανές πως πρόκειται να δημιουργηθεί κυκλοφοριακό κώλυμα εντός του χώρου του αεροδρομίου και κατά συνέπεια και στο κύριο οδικό δίκτυο το οποίο ενώνει το αεροδρόμιο με το υπόλοιπο νησί· ένα δίκτυο, το οποίο ήδη επιβαρύνεται μετά από κάθε άφιξη αεροσκάφους.
Επιπρόσθετα, δεν δίνεται κάποια άλλη επιλογή ως προς το παραπάνω ζήτημα ούτως ώστε να δύνανται τα οχήματα να πραγματοποιούν ολιγόλεπτη στάση σε ξεχωριστό χώρο και να εισέρχονται στον χώρο των αφίξεων εφόσον υπάρξει ελεύθερη θέση. Μάλιστα, το θέμα αυτό αναπόφευκτα θα οδηγήσει σε επιπλέον καθυστερήσεις, κομφούζιο και προβλήματα στο σύνολο του δρόμου έμπροσθεν του αεροδρομίου, όπως επίσης και στην διέλευση των ταξί, τα οποία έχουν δικό τους ξεχωριστό χώρο στάθμευσης και χρειάζονται την ελεύθερη πρόσβαση με σκοπό την εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού.
Ένα ακόμη ζήτημα που ανακύπτει, είναι η ανεπάρκεια χώρου αναμονής ιδιωτών-πολιτών που πρόκειται να παραλάβουν συγγενείς/φίλους κτλ. αλλά και ιδιοκτητών ενοικιαζόμενων δωματίων που ενδιαφέρονται να παραλάβουν δικούς τους πελάτες. Οι συγκεκριμένες κατηγορίες ενδιαφερομένων, τελούν υπό σκιώδες πλαίσιο ως προς τη δυνατότητα των μεν να βρουν χώρο στάσης και των δε να έχουν την οικονομική δυνατότητα να πληρώσουν το προτεινόμενο αντίτιμο που η γνωστή εταιρία που διαχειρίζεται το αεροδρόμιο, επιθυμεί να εισπράττει. Μάλιστα, η εταιρία ενημέρωσε διάφορους φορείς πως όσοι δεν θα μπορούν να εισέλθουν στον χώρο των αφίξεων, θα μπορούν να πραγματοποιήσουν ολιγόλεπτη στάση στον χώρο των αναχωρήσεων.
Θαρρώ, πως αυτή η άριστη και εμπεριστατωμένη (!) ιδέα θα δημιουργήσει σε υπερθετικό βαθμό το αφενός παράνομο αλλά και αναπόφευκτο σύμφωνα με την πολιτική που προτίθεται η εταιρία να εφαρμόσει, πρόβλημα των διπλά ή τριπλά σταθμευμένων οχημάτων στον χώρο των αναχωρήσεων ή και αλλού.. Το επακόλουθο κυκλοφοριακό πρόβλημα που θα συμβεί στην πορεία όμως, πρόκειται να έχει την ευθύνη των επιλογών της εταιρίας, με αποτέλεσμα την εξαιρετικά χρονοβόρα, κοστοβόρα αλλά και δυσλειτουργική συνέχεια της καθημερινής λειτουργίας του αεροδρομίου, της εξυπηρέτησης των επισκεπτών αλλά και των κατοίκων του νησιού.
Το μείζον πρόβλημα, το οποίο πρέπει η εταιρία να επιλύσει προτού προβεί σε κάθετες επιλογές, είναι αυτό των υποδομών στάθμευσης αλλά και της διαπλάτυνσης των δρόμων που εφάπτονται με το αεροδρόμιο. Η μη ύπαρξη χώρων στάθμευσης μικρής διάρκειας δεν αποτελεί ευκαιρία δημιουργίας νέων πολιτικών χάραξης συνόρων στον χώρο των αφίξεων. Τουναντίον, δημιουργεί επιπρόσθετα προβλήματα δυσλειτουργικότητας του αεροδρομίου, επιπλέον κυκλοφοριακής πίεσης στους παρακείμενους δρόμους, κακής παροχής υπηρεσιών προς τους επισκέπτες αλλά και δημιουργία κλίματος ασέβειας ως προς τους κατοίκους του νησιού, για τους οποίους ως φαίνεται, δεν χωράει στον σχεδιασμό της εταιρίας η επιλογή να παραλαμβάνουν τους οικείους τους από τις αφίξεις, αλλά θα πρέπει ο μόνιμος κάτοικος να κάνει ακόμη μια φορά υπομονή, επειδή η τουριστική περίοδος 5-6 μηνών ορίζει τις ζωές μας (!).
Μία ακόμη επιλογή αριστείας η οποία με απασχολεί, εφόσον επιβεβαιωθούν οι εξαγγελίες της εταιρίας, είναι πως επιθυμεί να εφαρμοστεί το μέτρο αυτό μεσούσης της τουριστικής περιόδου. Όμως, το κόστος που προτίθεται να εφαρμόσει ως πάσο εισόδου στις αφίξεις πρόκειται να επηρεάσει άμεσα τους επαγγελματίες, καθιστώντας ασύμφορη εν τέλει την μεταφορά επιβατών από το αεροδρόμιο με τις υπάρχουσες τιμές. Το παραπάνω επιχείρημα έχει σαφέστατη συλλογιστική πορεία: Τα τουριστικά γραφεία έχουν ήδη δώσει τιμοκαταλόγους στους πελάτες τους και έχουν ήδη (πολλές φορές ακόμη και από την προηγούμενη χρονιά) συνάψει συμφωνίες με τουριστικούς πράκτορες, με συγκεκριμένες τιμές. Έτσι, το επιπλέον κόστος που επιθυμεί η εταιρία να θέσει, πρόκειται να επιβαρύνει τους παρόχους υπηρεσιών μεταφοράς επιβατών, καθώς σε συμφωνημένες τιμές δεν μπορούν να γίνουν αλλαγές. Το αποτέλεσμα καθιστά οικονομικά ασύμφορη την μεταφορά επιβατών από το Αεροδρόμιο.
Τέλος, η εταιρία δεν αναλαμβάνει την ευθύνη καθυστερημένης προσγείωσης των αεροσκαφών, ή της καθυστέρησης που παρατηρείται στην παραλαβή των αποσκευών των επισκεπτών. Έτσι, η καθυστέρηση που πιθανότατα θα συμβαίνει, θα δημιουργεί έξτρα χρέωση στις εταιρίες μεταφοράς επιβατών που θα δεχτούν να αγοράσουν το πάσο, με αποτέλεσμα την υπέρ του δέοντος κερδοφορία της εταιρίας εις βάρος των επαγγελματιών για ένα ζήτημα στο οποίο ουδεμία ευθύνη έχουν!
Με βάση ότι τα παραπάνω επιχειρήματα βασίζονται στην απλή λογική, θεωρώ πως η επιλογή της εταιρίας διαχείρισης του αεροδρομίου Μυκόνου “Μαντώ Μαυρογέννη” πρόκειται να δημιουργήσει περισσότερα προβλήματα από αυτά που φαντάζονται οι διαχειριστές πως θα επιλύσουν. Πρέπει να αντιληφθούν οι υπεύθυνοι της εταιρίας, πως το αεροδρόμιο αποτελεί μια νευραλγική υποδομή για το σύνολο της κοινωνίας και για αυτό πρέπει να αντιμετωπίζεται με την ανάλογη υπευθυνότητα.
Ως εκ τούτου, εκφράζω την αντίθεση μου στις παραπάνω ενέργειες της εταιρίας.
Προτείνω όμως τα εξής:
Να μην λειτουργήσει το μέτρο με τις χρονοχρεώσεις, ειδικά φέτος, χωρίς να έχει υπάρξει ενημέρωση σε φορείς και επαγγελματίες σε διάστημα ικανό να προσαρμόσουν και εκείνοι τα πλάνα και τους προϋπολογισμούς τους.
Να εκπονηθεί μελέτη διαμόρφωσης του περιβάλλοντα χώρου του αεροδρομίου για την ανάπτυξη χώρων βραχυχρόνιας στάθμευσης οχημάτων, φιλοξενίας επαγγελματιών αλλά και διαπλάτυνσης του δρόμου έμπροσθεν του αεροδρομίου με σκοπό την πλήρη επίλυση του συγκοινωνιακού ζητήματος στο σημείο ευθύνης της εταιρίας.
Να υπάρξει σαφής απάντηση για το πως οι κάτοικοι του νησιού θα παραλαμβάνουν τους οικείους τους, και να προβλεφθεί να υπάρχουν θέσεις βραχείας στάθμευσης για αυτούς.
Να δεχθεί η εταιρία τις προτάσεις και τις υποδείξεις των φορέων και να διατηρήσει το κλίμα συνεργασίας που έστω και τυπικά λειτουργούσε μεταξύ των δύο πλευρών τα προηγούμενα χρόνια.
Να είναι η εταιρία έτοιμη να καταθέτει προτάσεις και απαντήσεις για όλα τα ζητήματα που αφορούν το αεροδρόμιο, όπως οι καθυστερήσεις των αφίξεων και αναχωρήσεων, ή το ζήτημα της καθυστέρησης παραλαβής αποσκευών, διότι είναι και αυτά θέματα που αφορούν το επιβατικό κοινό, εκτός από το πόσες καφετέριες έχει το αεροδρόμιο εντός του.
Να συνεργαστεί η εταιρία με τους αρμόδιους πολιτικούς φορείς (Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου, Δήμο Μυκόνου) ούτως ώστε να υπάρξει πολυεπίπεδη και οριστική επίλυση του κυκλοφοριακού ζητήματος στο σύνολο των οδών που σχετίζονται με το αεροδρόμιο.
Η υποβάθμιση της έννοιας του κατοίκου έναντι του επισκέπτη συνεχίζεται με εξωφρενικούς ρυθμούς. Πρέπει να μπει ένα τέλος στην παρανομία, ωστόσο αυτό δεν μπορεί να αποτελεί αφορμή για τις διάφορες εταιρίες που διαχειρίζονται εγκαταστάσεις που κατασκευάστηκαν με χρήματα του ελληνικού λαού, να λειτουργούν με όρους αποικιοκρατικούς, δωρίζοντας χρυσά καθρεφτάκια στους ιθαγενείς ενώ την ίδια στιγμή πλουτίζουν δυσανάλογα. Γιατί, εάν σκοπός της εταιρίας ήταν πράγματι η εύρυθμη λειτουργία του αεροδρομίου και συνεπακόλουθα του κυκλοφοριακού ζητήματος, τότε όφειλε να καταθέσει μελέτη διαμόρφωσης υποδομών προς αυτήν την κατεύθυνση στα αρμόδια τοπικά όργανα.
Εν κατακλείδι, παρά τις όποιες διακηρύξεις της εταιρίας περί αισθητικής ή καλύτερης λειτουργίας του αεροδρομίου, μέσω της προχειρότητας αυτής της απόφασης αποδεικνύεται πως οι λόγοι υλοποίησης της είναι καθαρά κερδοσκοπικοί. Είναι μια προσπάθεια να αυξηθούν περαιτέρω τα κέρδη του αεροδρομίου εις βάρος του ίδιου του νησιού μας.
Ευτυχώς που η Μαντώ Μαυρογέννους δεν είναι μαζί μας, γιατί η σπουδαία αγωνίστρια της Ελλάδας θα ντρεπόταν αν μάθαινε πως το όνομα της συνδέεται με αθρόα εισφορά χρήματος σε τσέπες λίγων ενώ η ίδια έδωσε στον Αγώνα όλη της την περιουσία για χάρη των πολλών.

Μηνάς Λυριστής
Περιφερειακός Σύμβουλος Νοτίου Αιγαίου
ΠΕ Μυκόνου

Δευτέρα 16 Μαΐου 2022

Ολοκλήρωση εργασιών β’ μέρους 1ου Διαβουλευτικού Συνεδρίου ΜέΡΑ25

Ολοκληρώθηκαν με μεγάλη επιτυχία οι εργασίες του β’ μέρους του 1ου Διαβουλευτικού Συνεδρίου του ΜέΡΑ25 που ξεκίνησαν το απόγευμα της Πέμπτης 12 Μαΐου στην Αθήνα, στον «Ελληνικό Κόσμο».
Με συνολικά 625 συνέδρους να λαμβάνουν μέρος από όλη την ελληνική επικράτεια και το εξωτερικό. Με πάνω από 150 τοποθετήσεις συνέδρων για το Καταστατικό και την Στρατηγική του κόμματος. Με πληθώρα χαιρετισμών από συλλογικότητες και κινήματα. Και φυσικά με την εξαιρετικά τιμητική παρουσία των συνοδοιπόρων μας Τζέρεμι Κόρμπιν και Έτζε Τεμελκουράν, αλλά και των συνοδοιπόρων μας από το ΜέΡΑ25 Γερμανίας. Αλλά και με την έγκριση του νέου μας καταστατικού με ποσοστό σχεδόν 90%.
Προχωράμε τώρα στις ψηφοφορίες για την έγκριση της Στρατηγικής μας, καθώς και για την εκλογή της Κεντρικής Επιτροπής (θα ακολουθήσει και σχετική κλήρωση), του Γραμματέα του κόμματος και της Επιτροπής Οικονομικού Ελέγχου, που θα ολοκληρωθούν αύριο το βράδυ.
Προχωράμε μαζί, προχωράμε δυνατά, προχωράμε για τη Ρήξη, που είναι η μόνη απάντηση στην κρίση!

Κυριακή 15 Μαΐου 2022

Γιάνης Βαρουφάκης: «Στο ΜέΡΑ25 μιλάμε για πρώτη φορά Ρήξη!»

Γιάνης Βαρουφάκης στο κλείσιμο του Συνεδρίου: «Στο ΜέΡΑ25 μιλάμε για πρώτη φορά Ρήξη!»
Από την ομιλία του Γραμματέα του ΜέΡΑ25, Γιάνη Βαρουφάκη, στο κλείσιμο των εργασιών του
1ου Διαβουλευτικού Συνεδρίου
Ας αποκαλούμαστε συνοδοιπόροι μέχρι να αποκτήσουμε το δικαίωμα να αποκαλούμαστε σύντροφοι, μετά τον εξευτελισμό που του έχουν επιφέρει τα δήθεν αριστερά μνημονιακά κόμματα.
Με έχει κουράσει ένα πράγμα, όταν έχουμε δίκιο ως θεατές και όχι ως δρώντες.
Όταν σήμερα αποδεικνύεται ότι η χρεοδουλοπαροικία βαθαίνει αλλά τα μνημονιακά κόμματα γιόρταζαν την ανάπτυξη.
Ποια ανάπτυξη; Η χρεοδουλοπαροικία βαθαίνει. Τα τείχη της υψώνονται, το λέγαμε από το 2019, πριν την πανδημία.
Τα ίδια λέγαμε για το έλλειμμα και το χρέος.
Κουραστήκαμε να έχουμε δίκιο, γιατί είναι τόσο άχρηστο όταν την εξουσία συνεχίζουν να την έχουν αυτοί που έχουν πάντα άδικο και το επιβάλλουν.
Αυτές τις μέρες θέλω να σας ευχαριστήσω, γιατί ακούγοντας σας, το πέπλο της κούρασης εξαφανίστηκε.
Δεν αρκούμαστε λοιπόν στο ότι έχουμε τη σωστή ανάλυση.
Σημασία έχει ότι οι άνθρωποι εκεί έξω συνεχίζουν να υποφέρουν.
Σήμερα με τον Τζέρεμι Κόρμπιν, είχαμε 3 αρκετά μακρές συναντήσεις, με συνδικάτα και κινήματα, με εκπροσώπους ανθρώπων που πασχίζουν για να σώσουν ζωές στο Αιγαίο από τις επαναπροωθήσεις κάνοντας τον να δακρύζει μαθαίνοντας τι συμβαίνει και τέλος με εκπροσώπους ερευνητικών κέντρων, κάποιοι μίλησαν για την ενότητα της Αριστεράς.
Η ενότητα είναι πολύ σημαντικό πράγμα, όμως στη βάση ενός συνεκτικού προγράμματος δράσης. Ενότητα με συνέπεια και χωρίς φανατισμό.
Εμείς θα λέμε αυτό που πιστεύουμε και θα πιστεύουμε αυτό που λέμε.
Απόδειξη μας το Συνέδριο αυτό.
Αυτές τις μέρες απαντήσαμε σε πράγματα που καίνε την κοινωνία εκεί έξω.
Θα βάλετε πλάτη να φύγει η Μητσοτάκης Α.Ε.;
Είναι απαραίτητο να φύγει, δεν θέλουμε όμως μία άλλη Α.Ε. με ένα άλλο επώνυμο, γιατί αυτό θα είναι η μεγαλύτερη νίκη της ολιγαρχίας.
Ο μεγαλύτερος εχθρός της μη αλλαγής, είναι η εναλλαγή που σκοτώνει την ελπίδα.
Συνοδοιπόροι απαντήσαμε.
Δεν έχουμε το μονοπώλιο της αλήθειας, όμως δεν ήρθαμε εδώ για να ενσωματωθούμε στην ολιγαρχία.
Τι σημαίνει για μας η Ρήξη;
Εμείς βάζουμε πλάτη για να πέσει η Μητσοτάκης Α.Ε., θα μας επιτρέψουν όμως να έχουμε άποψη για αυτό που ονομάζουν προοδευτική διακυβέρνηση;
Δεν θα συμφωνήσουμε σε όλα, όμως κάνουμε μια πολύ έντιμη πρόταση.
Ελάτε να μιλήσουμε από τον ΣΥΡΙΖΑ, το ΚΚΕ, την ΑΝΤΑΡΣΥΑ . Πείτε μας πού συμφωνείτε, πού διαφωνείτε; Καταθέστε μας ένα εναλλακτικό πρόγραμμα διακυβέρνησης και εμείς δεσμευόμαστε ότι θα το πάρουμε και θα το θέσουμε στην κρίση των μελών μας.
Ποια είναι η θέση σας για την ΕΕ; Αν η ΕΕ έκανε αίτηση για να μπει στην ΕΕ δεν θα πληρούσε τις προϋποθέσεις για να μπει.
Το κεκτημένο μας είναι η υπεράσπιση ότι το ΌΧΙ ήταν επιταγή, δεν ήταν αυταπάτη.
Να συζητήσουμε για κυβερνητικά προγράμματα, αλλά να είμαστε ξεκάθαροι, το 2015 ο ΣΥΡΙΖΑ επιβεβαίωσε στην ολιγαρχία την TINA.
Παρόλα αυτά εμείς σας καλούμε, δεν είμαστε σε στεγανά, διαφωνούμε, παρόλα αυτά πρέπει να μιλάμε.
Η φωνή μας, είναι φωνή της μετριοπάθειας, αλλά και ρήξης με την ολιγαρχίας έπρεπε, πρέπει και θα είναι στη Βουλή.
Είμαι βαθιά περήφανος γι’ αυτό το Συνέδριο.
Για όλες και όλους εσάς.
Ευχαριστώ όσες και όσους δουλέψαν γι’ αυτό το Συνέδριο.
Θα ονοματίσω μόνο τον Κώστα Μπιτσάνη, τον Συντονιστή της Κεντρικής Επιτροπής, του οποίου η θητεία του λήγει και προτείνω να είναι διαρκές μέλος της Πολιτικής Γραμματείας του ΜέΡΑ25 από δω κι εμπρός.
Αυτό το κόμμα είναι μέσα κι έξω από τη Βουλή.
Είναι στους δρόμους και πρέπει να είναι στους μαζικού χώρους, προσεγγίζοντας τα κινήματα, χωρίς καμία διάθεση καπελώματος.
Μια φωνή που με συνέπεια διαλέγεται με την κοινωνία και κοιτάζει τους ανθρώπους εκεί έξω με ειλικρίνεια στα μάτια.
Θέλω να αναφερθώ στον Πέτρο Μηλιαράκη ακόμα, τον σύντροφο που χάσαμε αναπάντεχα.
Θα μου λείψει προσωπικά.
Θέλω να αναφερθώ και στον Τζούλιαν Ασάνζ, η σκέψη μας είναι μαζί του.
Είμαστε το κόμμα της ρήξης, γιατί αν δεν υπάρξει ρήξη σε όλα όσα καταδικάζουν τους ανθρώπους εκεί έξω στο να είναι σκοτεινιασμένο το πρόσωπο τους, δεν θα υπάρξει μέλλον.
Είμαστε το κόμμα της ρήξης με 5 πράγματα, με την εξάρτηση της χώρας, μια έννοια που έφερε το ΕΑΜ-ΕΛΑΣ, ως κυρίαρχη απέναντι στην εξάρτηση την οποία επανέφερε ο Ανδρέας Παπανδρέου.
Εξάρτηση και της ΕΕ που παραδίδεται στο παραλήρημα του ΝΑΤΟ.
Ρήξη με τον ολοκληρωτισμό, που πηγαίνει στην ανανεωτική αριστερά, που είχε καταλάβει ότι ο ολοκληρωτισμός ήταν βασικός εχθρός για να έρθει η τρίτη ρήξη, με την κεφαλαιοκρατία.
Στην τελευταία πρέπει να σκύψουμε ευλαβικά το κεφάλι προς την παράδοση του ΚΚΕ.
Ρήξη με τις εξορύξεις, με όσα καταστρέφουν το περιβάλλον.
Ρήξη βεβαίως με την πατριαρχία.
Αυτές είναι οι ρήξεις του ΜέΡΑ25, από εκεί ερχόμαστε κι αυτή την ιστορική διαδρομή θα τιμήσουμε.
Η 25η Γενάρη του 2015 ήταν μια ιστορική νίκη της αριστεράς, προδόθηκε, αλλά ήταν τέτοια.
Κάποιοι ήταν πραγματικοί ιδεολόγοι, άλλοι μεταλλάχθηκαν πολύ γρήγορα και κάποιοι άλλοι που κάπως κατάφεραν να διασωθούν, χωρίς όμως να ξαναβρούν εκείνο το χαμόγελο.
Δεν έχουμε καταφέρει να πλησιάσουμε όλους τους ανθρώπους που απογοητεύτηκαν.
Πρέπει να είμαστε προσεκτικοί, πρέπει να αγκαλιάσουμε ακόμα κι αυτούς που μας διακωμωδούν και δεν μας θεωρούν σοβαρό κόμμα.
Ο ΣΥΡΙΖΑ μιλάει για 2η φορά Αριστερά.
Εμείς συνοδοιπόροι, μιλάμε για 1η φορά Ρήξη.

ΕΠΙΣΚΕΦΘΕΙΤΕ ΤΙΣ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΕΣ

ΡΟΔΟΣυλλέκτης: http://rokar-rokar.blogspot.gr

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: http://rouvim.blogspot.com/

ΚΡΗΤΗΝΙΑ: http://www.kritinia.gr/

ΙΣΤΡΙΟΣ: http://istrio.blogspot.com/

ΣΟΡΩΝΗ: http://www.ampernalli.gr/

ΕΚΟΦΙΛΜ: http://www.ecofilms.gr/

ΡΟΔΟΣυλλέκτης: http://www.rodosillektis.com/

Η Ομοσπονδία Πολιτιστικών Συλλόγων Ρόδου: http://opsrodou.gr/

ΧΑΜΟΓΕΛΟ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ: http://www.hamogelo.gr

ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΝΟΤΙΟΥ ΑΙΓΑΙΟΥ: http://www.pnai.gov.gr

ΔΗΜΟΣ ΡΟΔΟΥ: http://www.rodos.gr/el/