Email.

Το Email μας...
r.telxinas@yahoo.gr

Δευτέρα 14 Ιουνίου 2021

ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΓΙΑ ΤΙΣ ΕΚΛΟΓΕΣ ΤΩΝ ΥΠΗΡΕΣΙΑΚΩΝ ΣΥΜΒΟΥΛΙΩΝ

ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΓΙΑ ΤΙΣ ΕΚΛΟΓΕΣ ΤΩΝ ΥΠΗΡΕΣΙΑΚΩΝ ΣΥΜΒΟΥΛΙΩΝ, Γνωμοδοτικό σημείωμα για τη μη αποδοχή ορισμού υπαλλήλου ως τακτικού ή αναπλ. μέλους εφορ. επιτροπής, ΑΔΕΔΥ:ΔΤ με αφορμή την άρνηση της Περιφερειακής Αρχής Αττικής να συζητηθεί το ζήτημα της επιβολής ηλεκτρ. ψηφοφορίας

Αθήνα 14 – 6 -2021
Αρ. Πρωτ.: 124

Μην βάλεις με την συμμετοχή σου και την ψήφο σου,
τον «Πατούλη» στη θέση των αιρετών…
Απέχουμε όλοι από την ηλεκτρονική ψηφοφορία

Συνάδελφε, συναδέλφισσα
Σκέψου πριν χρησιμοποιήσεις τους κωδικούς, που σου έστειλαν για να ψηφίσεις ηλεκτρονικά:
Μην βάλεις πλάτη με την συμμετοχή σου να υλοποιηθεί το αντεργατικό τερατούργημα της ΝΔ, πριν καν αυτό ψηφιστεί…
Μην επικροτήσεις με την συμμετοχή και την ψήφο σου το εργοδοτικό ψηφοδέλτιο της ΔΑΚΕ «ΑΝΑΓΕΝΝΗΣΗ»
Μην συνταχθείς με την στάση της ηγεσίας του εργοδοτικού ΔΑΚίτικου ψηφοδελτίου
που θέλει να απαξιώσει τον Σύλλογο και την συλλογική δράση
που τα μόνα λόγια που αρθρώνει είναι να ευχαριστεί τον Περιφερειάρχη για τις ενέργειες του
που φροντίζει για τις «καρέκλες» των ημετέρων και παραπονιέται, που το ΥΣ δεν ενέκρινε την άδεια ιδιωτικού έργου σε στέλεχος του ψηφοδελτίου του…
που δεν έχει βγάλει άχνα όταν καταγγέλλουμε τον Εκτελεστικό, για το ότι δεν υπογράφει, ακόμα και ομόφωνες αποφάσεις του Υπηρεσιακού Συμβουλίου, δείχνοντας έτσι πως πιστεύει ότι τα δίκαια αιτήματα των συναδέλφων δεν πρέπει να εγκριθούν
που δεν έχει βγάλει τσιμουδιά για κανένα αντεργατικό μέτρο ούτε της σημερινής κυβέρνησης, ούτε των προηγούμενων
που δεν έχουν εμφανιστεί σε καμιά κινητοποίηση του Συλλόγου μας και γενικότερα των εργαζομένων και γι αυτό βέβαια τώρα μοιράζουν ανακοινώσεις με τις φωτογραφίες τους…
που δεν τολμά να βάλει σε αντιπαράθεση τις προτάσεις του και γι αυτό οι υποψήφιοί του δεν ήρθαν στην Γενική Συνέλευση,
που η υποψήφιά τους & εκλεγμένη στο ΔΣ πήρε τις ψήφους όσων εργαζομένων ψήφισαν το ψηφοδέλτιο τους και τις έριξε στο καλάθι των αχρήστων, επιλέγοντας όχι μόνο να μην συμμετέχει στις συνεδριάσεις του Δ.Σ., αλλά να καταλάβει θέση «προϊσταμένου»…, μαζί με δεκάδες άλλους.
Μην «τσιμπάς» ότι η ηλεκτρονική ψήφος επιβάλλεται, γιατί τάχα θέλουν να συμμετέχεις!!! Ίσα-ίσα υποβιβάζουν τη συμμετοχή σου σε ένα «κλικ», κι όχι στην ολόπλευρη – συνειδητή συλλογική συμμετοχή με την οποία η κοινωνία προχωρά μπροστά. Θυμήσου κανένα δικαίωμα δεν κερδήθηκε με ένα κλικ…
Σκέψου μπορείς να εμπιστευτείς ανθρώπους που σου ζητάνε την ψήφο σου και σε θυμούνται μόνο στις εκλογές;
Μπορείς να εμπιστευτείς να σε εκπροσωπούν άνθρωποι που θέλουν να απαξιωθεί ο Σύλλογος, δηλώνοντας χαρούμενοι, όταν χτυπιέται από την εργοδοσία;
Μπορείς «καλή τη πίστει» να αποδεχτείς ότι τα εκατοντάδες «ανενεργά» mail δεν θα χρησιμοποιηθούν από κάποιους που έχουν πρόσβαση…, τη στιγμή μάλιστα, που υποψήφια του εργοδοτικού ψηφοδελτίου περιδιαβαίνει τις υπηρεσίες και «ενημερώνει» συναδέλφους για θέματα που σχετίζονται με δεδομένα του ηλεκτρονικού τους ταχυδρομείου;
Συνάδελφε, συναδέλφισσα θυμήσου ότι:
Όλοι οι υποψήφιοι των άλλων δύο από τα 3 ψηφοδέλτια, που κατέβηκαν στις εκλογές, δηλαδή οι «ΕΝΩΤΙΚΗ ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗ ΚΙΝΗΣΗ» και η «ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ» έχουν αποσύρει τις υποψηφιότητές τους. Η Διοίκηση όμως με τις «δημοκρατικές» της διαδικασίες, παραπλανώντας τους εργαζόμενους, συνεχίζει να έχει αναρτημένα στην ψηφιακή πλατφόρμα ΖΕΥΣ… και τα αποσυρθέντα ψηφοδέλτια.
Μας βλέπεις στην πλατφόρμα ως υποψήφιους, ενώ έχουμε δηλώσει ότι αποσυρόμαστε!!!
Έχει «σκυλιάσει» τόσο πολύ η Διοίκηση με την απόφασή μας για ΑΠΟΧΗ από την ηλεκτρονική ψηφοφορία, που ανασύρει σε όλα τα έγγραφά της διάφορους «μπαμπούλες», ότι υπάρχει κίνδυνος πειθαρχικού για τα μέλη των Εφορευτικών Επιτροπών, ότι η ψηφοφορία είναι υποχρεωτική κ.α.!!!
Από πότε άραγε η μη άσκηση ενός δικαιώματος τιμωρείται κ. Πατούλη; Από πότε τα δικαιώματα ασκούνται με τρομοκρατία; Από πότε για την ΑΠΟΧΗ που αποφασίζει το Σωματείο, τα μέλη του κινδυνεύουν να τιμωρηθούν; Μήπως τιμωρήθηκε και το 95% των εκπαιδευτικών, που απείχαν από την ηλεκτρονική ψηφοφορία της Κεραμέως; Μήπως τιμωρήθηκαν οι εκατοντάδες συνάδελφοι που δεν συμμετείχαν στις εκλογές για τα ΥΣ μέχρι το 2016 που γίνονταν Σάββατο;
Ή μήπως ζητήσατε να τιμωρηθεί και το 58,37% που απείχε από τις Περιφερειακές Εκλογές, που εκλεγήκατε….
Κι όσο για τα μέλη των Εφορευτικών Επιτροπών, η ΑΔΕΔΥ προκήρυξε ΑΠΟΧΗ και επομένως κανείς δεν νομιμοποιείτε να κουνάει το δάχτυλο σε κανέναν…
κ. Πατούλη μαζέψτε «τα μαντρόσκυλα» που αμολάτε….
Αυταρχισμός, τρομοκρατία, εκβιασμοί και πιέσεις σε πρώτο πλάνο
Οι «μπαμπούλες» και τα ψέματα της «υποχρεωτικότητας» της ψήφου εναλλάσσονται με εκβιαστικά υπονοούμενα για «μετακινήσεις», αλλά και με υποσχέσεις για θέσεις…, μήπως και κάποιοι τσιμπήσουν και σκύψουν το κεφάλι κι ακολουθήσουν τους αυλικούς….
Συνάδελφε, συναδέλφισσα πρέπει να ξέρεις ότι:
Ο Πατούλης είναι ο μόνος Περιφερειάρχης που προχωρά σε ηλεκτρονική ψηφοφορία. Κανείς άλλος.
Οι Περιφερειάρχες σε Κεντρική Μακεδονία, Δυτική Ελλάδα, Δυτική Μακεδονία κλπ θα κάνουν εκλογές δια ζώσης και δηλώνουν ότι σέβονται τις αποφάσεις των συνδικαλιστικών οργάνων.
Η Περιφερειακή Αρχή Αττικής είναι η μόνη που αρνείται να συζητήσει με τους εργαζόμενους. Είναι η μόνη που αρνείται να γίνουν θέμα συζήτησης τα αιτήματα των εργαζομένων, παρά το αίτημα τόσο του Συλλόγου, όσο και 46 Περιφερειακών Συμβούλων, 6 Παρατάξεων του Περιφερειακού Συμβουλίου. Αποδεικνύεται πως η σύμπραξη του Περιφερειάρχη, με τον φασίστα Τζήμερο, τα υπολείμματα της Χρυσής Αυγής και τους «ανεξάρτητους» ακολούθους του, οδηγεί στο «γύψο» την δημοκρατία…
Ότι η Περιφερειακή Αρχή χρησιμοποιεί προσχηματικά τον κορονοϊό για να αιτιολογήσει την ηλεκτρονική ψηφοφορία, ενώ έχει δικαίωμα σύμφωνα με την νομοθεσία να βάλει όσες κάλπες θέλει και η κυβέρνηση έδωσε παράταση στη θητεία των ΥΣ έως τις 31/10/2021.
Ότι η Περιφερειακή Αρχή Πατούλη δεκάδες από το εργοδοτικό ΔΑΚίτικο ψηφοδέλτιο, τους έχει τοποθετήσει σε θέσεις προϊσταμένων και σε δεκάδες άλλους έχει δώσει αντίστοιχες υποσχέσεις.
Και μην ξεχνάς ότι:
Η ΚΥΑ για την ηλεκτρονική ψηφοφορία ομολογεί τις πιέσεις και τους εκβιασμούς που χωράνε, αφού δέχεται να ψηφίζει ο εκλογέας όσες φορές θέλει…
Τα ψέματα έχουν «κοντά ποδάρια»
Ισχυρίζονται ότι τα συνδικαλιστικά όργανα, δηλαδή ΣΥΠΑ, ΟΣΥΑΠΕ, ΑΔΕΔΥ, που σας καλούμε να απέχετε από την ηλεκτρονική ψηφοφορία δεν θέλουμε να αυξηθεί η συμμετοχή των εργαζομένων, κρύβοντας σκόπιμα ότι :
Ο Σύλλογος και η Ομοσπονδία μας ήταν οι πρωτεργάτες για να γίνει νομοθετική ρύθμιση για να γίνονται οι εκλογές για τα Υ.Σ. καθημερινή – εργάσιμη μέρα κι όχι Σάββατο, όπως ίσχυε μέχρι το 11/2016.
Πήραμε έναν μικρό Σύλλογο και τον κάναμε μεγάλο, με ποικίλες δράσεις για όλες τις πλευρές της ζωής των εργαζομένων.
Ισχυρίζονται ότι προσπαθούμε να μην χάσουμε τις καρέκλες μας!!!! Έλεος!!! Νομίζουν ότι όλοι είναι σαν την «επικεφαλής» τους…, που δέχτηκε να την κάνουν προϊσταμένη και μάλιστα σε Τμήμα, χωρίς αρμοδιότητες κι ούτε ένα εργαζόμενο!!!
Μην συμμετέχεις
Μην ανοίξεις υπολογιστή…, μην μπεις στην ηλεκτρονική πλατφόρμα της ηλεκτρονικής ψηφοφορίας, μην χρησιμοποιήσεις τους κωδικούς που στείλανε στο mail σου.
Μην βάλεις με την συμμετοχή σου και την ψήφο σου, τον «Πατούλη» στη θέση των αιρετών…
Απέχουμε όλοι από την ηλεκτρονική ψηφοφορία
Κανείς εργαζόμενος δεν έχει να φοβηθεί τίποτα επειδή θα απέχει από την ψηφοφορία. Η αποχή από την ηλεκτρονική ψηφοφορία αποτελεί υποχρέωση κάθε εργαζόμενου, που σέβεται την ψήφο του και τους αγώνες που την καθιέρωσαν, που σέβεται τις συλλογικές αποφάσεις των συνδικαλιστικών του οργάνων, που δεν δέχεται να γίνεται «γλάστρα» και να «στολίζει» αυταρχικές, αντιδημοκρατικές και διαβλητές εκλογικές διαδικασίες.
Απαιτούμε εκλογική ψηφοφορία δια ζώσης, άμεση, αυτοπρόσωπη, καθολική και μυστική, με όσες κάλπες απαιτούνται και με όλα τα μέσα προστασίας.
Δεν θα αναγνωρίσουμε ως εκπροσώπους μας όσους με τις επιλογές τους στρέφονται ενάντια στις συλλογικές μας αποφάσεις. Όσοι δεν σέβονται τα δημοκρατικά εκλεγμένα όργανα δεν έχουν θέση σε αυτά, ούτε μπορούν να εκπροσωπούν τους εργαζόμενους. Θα εντείνουμε τον αγώνα μας για να ικανοποιούνται τα αιτήματα των συναδέλφων, με διαφανείς διαδικασίες κι όχι να αξιοποιούνται για πιέσεις, εξαρτήσεις και εν τέλει για να δημιουργείται εργοδοτικός μηχανισμός.

ΓΙΑ ΤΟ Δ.Σ.
Η ΠΡΟΕΔΡΟΣ
ΠΑΝΟΥΤΣΑΚΟΥ ΒΕΤΑ

Ο ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ
ΚΑΖΑΚΟΣ ΒΑΓΓΕΛΗΣ

Μ.Γ. ΠΑΝΑΓΟΠΟΥΛΟΥ & ΣΥΝΕΡΓΑΤΕΣ
ΔΙΚΗΓΟΡΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ
ΗΡΟΔΟΤΟΥ 17, ΚΟΛΩΝΑΚΙ
Τ.Κ. 10674
Τηλ: 210-7228055

ΓΝΩΜΟΔΟΤΙΚΟ ΣΗΜΕΙΩΜΑ ΑΝΑΦΟΡΙΚΑ ΜΕ ΤΗΝ ΜΗ ΑΠΟΔΟΧΗ ΤΟΥ ΟΡΙΣΜΟΥ ΥΠΑΛΛΗΛΟΥ ΩΣ ΤΑΚΤΙΚΟΥ Ή ΑΝΑΠΛΗΡΩΜΑΤΙΚΟΥ ΜΕΛΟΥΣ ΕΦΟΡΕΥΤΙΚΗΣ ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΛΟΓΗ ΑΙΡΕΤΩΝ ΕΚΠΡΟΣΩΠΩΝ ΣΤΑ ΥΠΗΡΕΣΙΑΚΑ ΚΑΙ ΠΕΙΘΑΡΧΙΚΑ ΣΥΜΒΟΥΛΙΑ ΤΟΥ ΔΗΜΟΣΙΟΥ, ΤΩΝ ΟΤΑ ΚΑΙ ΤΩΝ ΝΠΔΔ
Ι. Τεθέντα υπόψη μου στοιχεία.
1. Το γεγονός ότι η ΑΔΕΔΥ, οι πρωτοβάθμιες και δευτεροβάθμιες συνδικαλιστικές οργανώσεις των υπαλλήλων του Δημοσίου, των ΟΤΑ και των ΝΠΔΔ έχουν αποδοκιμάσει, μέσω αποφάσεων των καταστατικών οργάνων τους, την διεξαγωγή ηλεκτρονικής ψηφοφορίας για την ανάδειξη αιρετών εκπροσώπων στα υπηρεσιακά και πειθαρχικά συμβούλια των υπαλλήλων του Δημοσίου, των ΟΤΑ και των ΝΠΔΔ.
2. Το γεγονός ότι, εν μέσω πανδημίας και παρά την, με διαδοχικές νομοθετικές ρυθμίσεις1, παράταση της θητείας των αιρετών μελών των ως άνω υπηρεσιακών συμβουλίων, κάποιοι φορείς του Δημοσίου τομέα έχουν προκηρύξει εκλογές με ηλεκτρονική ψηφοφορία για την ανάδειξη αιρετών εκπροσώπων στα υπηρεσιακά και πειθαρχικά τους συμβούλια.
3. Το γεγονός ότι, στις προκηρυχθείσες αυτές εκλογές, πολλές εκ των παρατάξεων των συνδικαλιστικών οργανώσεων έχουν αποσύρει τα ψηφοδέλτιά τους, λόγω της αποδοκιμασίας της ηλεκτρονικής διεξαγωγής των εκλογών για την ανάδειξη αιρετών εκπροσώπων στα υπηρεσιακά και πειθαρχικά συμβούλια, κατά τα αναφερόμενα στο σημείο 1).
4. Το γεγονός ότι συγκροτούνται ή θα συγκροτηθούν εφορευτικές επιτροπές για την διεξαγωγή των προκηρυχθεισών αυτών εκλογικών διαδικασιών.
5. Το γεγονός ότι, η ΑΔΕΔΥ στις 11.6.2021 προκήρυξε-απεργία αποχή από κάθε διαδικασία ή ενέργεια, που συνδέεται με την εφαρμογή της ΚΥΑ με αρ.αριθμ. ΔΙΔΑΔ/Φ.37.21/1296/οικ.3731 (ΦΕΚ B’ 944/10.03.2021) και των εφαρμοστικών τούτης εγκυκλίων και ειδικώς με την εκτέλεση των καθηκόντων τακτικού ή αναπληρωματικού μέλους σε Εφορευτική Επιτροπή για ηλεκτρονική διεξαγωγή των εκλογών αναδείξεως των αιρετών εκπροσώπων στα υπηρεσιακά και πειθαρχικά συμβούλια του Δημοσίου, των ΟΤΑ και των ΝΠΔΔ, παρέχοντας με τον τρόπο αυτό πλήρη κάλυψη στο σύνολο των δημοσίων υπαλλήλων και εργαζομένων ιδιωτικού δικαίου, τους οποίους εκπροσωπεί.
ΙΙ. Ερώτημα.
Μου ετέθη συναφώς το εξής ερώτημα:
Ορισθέν μόνιμο ή τακτικό αναπληρωματικό μέλος συγκροτημένης ή συγκροτηθησόμενης εφορευτικής επιτροπής, στο πλαίσιο ηλεκτρονικής διεξαγωγής εκλογών για την ανάδειξη αιρετών εκπροσώπων υπηρεσιακών/πειθαρχικών συμβουλίων του Δημοσίου/ΟΤΑ/ΝΠΔΔ, μπορεί νομίμως να αρνηθεί την εκτέλεση των συγκεκριμένων καθηκόντων του, σε εκτέλεση και συμμόρφωση προς σχετική απόφαση της συνδικαλιστικής οργάνωσης στην οποία μετέχει;
ΙΙΙ. Απάντηση.
Το άρθρο 2 της υπ’αριθμ. ΔΙΔΑΔ/Φ.37.21/1296/οικ.3731 (ΦΕΚ B’ 944/10.03.2021) κοινής υπουργικής αποφάσεως «Εκλογή αιρετών εκπροσώπων στα Υπηρεσιακά και Πειθαρχικά Συμβούλια των δημοσίων υπηρεσιών, των νομικών προσώπων δημοσίου δικαίου και των Ο.Τ.Α. με τη διαδικασία της ηλεκτρονικής ψηφοφορίας» ορίζει τα εξής:
«Εφαρμοστέες διατάξεις – Προκήρυξη
1. Οι διατάξεις της υπό στοιχεία ΔΙΚΠΡ/Φ.80/30/8703/ 19.9.1988 υπουργικής απόφασης εφαρμόζονται και στην περίπτωση που ο φορέας επιλέξει τη διεξαγωγή ηλεκτρονικής ψηφοφορίας, για όσα θέματα δεν ρυθμίζονται ειδικώς με την παρούσα απόφαση».
Το άρθρο 8 παρ.3 της ΥΑ ΔΙΚ ΠΡ/Φ80/30/8703/1988 (ΦΕΚ Β΄ 684 1988) ορίζει τα εξής:
«6. Η άσκηση των καθηκόντων των μελών των εφορευτικών επιτροπών είναι υποχρεωτική. Απαλλαγή από τα καθήκοντά τους είναι δυνατή μόνο λόγω σοβαρού κωλύματος. Αν μέλη της εφορευτικής επιτροπής δεν προσέλθουν για να εκπληρώσουν τα καθήκοντά τους για τον παραπάνω λόγο, αναπληρώνονται από τα αναπληρωματικά μέλη. Αν η αναπλήρωση είναι αδύνατη, τα ελλείποντα μέλη αναπληρώνονται βάσει του πίνακα του πρώτου εδαφίου της παρ. 4 του άρθρου αυτού κατά τη σειρά της κλήρωσής τους. Αδικαιολόγητη παράλειψη άσκησης των καθηκόντων μέλους της εφορευτικής επιτροπής συνεπάγεται υποχρεωτικά άσκηση πειθαρχικής δίωξης σύμφωνα με τις διατάξεις του Υπαλληλικού Κώδικα».
Το άρθρο 107 ν.3528/2007 απαριθμεί στην παρ.1 αυτού, τα πειθαρχικά αδικήματα των καταλαμβανομένων από το πεδίο εφαρμογής του υπαλλήλων και στην παρ.2 αυτού ορίζει τα εξής:
«2. Διατάξεις που ορίζουν ειδικά πειθαρχικά παραπτώματα διατηρούνται σε ισχύ».
Συναφώς, τόσο με την παρ.1 του άρθρου 2 της ΚΥΑ υπ’αριθμ.ΔΙΔΑΔ/Φ.37.21/1296/οικ.3731/20211, όσο και μέσω της παρ.2 του άρθρου 107 ν.3528/2007, το άρθρο 8 παρ.6 της ΥΑ ΔΙΚ ΠΡ/Φ80/30/8703/1988 διατηρεί την κανονιστική του ισχύ και εμβέλεια.
Η παρ.3 του άρθρου 107 ν.3528/2007 ορίζει τα εξής:
«3. Σε καμιά περίπτωση δεν συνιστά ανάρμοστη συμπεριφορά ή αναξιοπρεπή ή ανάξια για υπάλληλο διαγωγή κατά την έννοια της περίπωσης ε` της παρ. 1 του παρόντος άρθρου η άσκηση συνδικαλιστικής, πολιτικής ή κοινωνικής δράσης.»
Το άρθρο 46 παρ.1 και παρ.3 του ν.3528/2007 ορίζει τα ακόλουθα:
«Συνδικαλιστική ελευθερία και δικαίωμα απεργίας
1. Η συνδικαλιστική ελευθερία και η ανεμπόδιστη άσκηση των συναφών με αυτήν δικαιωμάτων διασφαλίζονται στους υπαλλήλους.
3. Η απεργία αποτελεί δικαίωμα των υπαλλήλων και ασκείται από τις συνδικαλιστικές τους οργανώσεις ως μέσο για τη διασφάλιση και προαγωγή των οικονομικών, εργασιακών, συνδικαλιστικών, κοινωνικών και ασφαλιστικών συμφερόντων τους και ως εκδήλωση αλληλεγγύης προς άλλους εργαζόμενους για τους αυτούς σκοπούς. Το δικαίωμα της απεργίας ασκείται σύμφωνα με τις διατάξεις του νόμου που το ρυθμίζει».
Οι ως άνω νομοθετικές ρυθμίσεις αποτελούν εγγυήσεις με συνταγματικό έρεισμα το άρθρο 23 παρ.1 και 2 Συντ. που ορίζει τα εξής:
«1. Το κράτος λαμβάνει τα προσήκοντα μέτρα για τη διασφάλιση της συνδικαλιστικής ελευθερίας και την ανεμπόδιστη άσκηση των συναφών με αυτή δικαιωμάτων εναντίον κάθε προσβολής μέσα στα όρια του νόμου. 2. Η απεργία αποτελεί δικαίωμα και ασκείται από τις νόμιμα συνεστημένες συνδικαλιστικές οργανώσεις για τη διαφύλαξη και προαγωγή των οικονομικών και εργασιακών γενικά συμφερόντων των εργαζομένων. …. Το δικαίωμα προσφυγής σε απεργία των δημοσίων υπαλλήλων και των υπαλλήλων της τοπικής αυτοδιοίκησης και των νομικών προσώπων δημοσίου δικαίου ….. υπόκειται σε συγκεκριμένους περιορισμούς του νόμου που το ρυθμίζει. Οι περιορισμοί αυτοί δεν μπορούν να φθάνουν έως την κατάργηση του δικαιώματος της απεργίας ή την παρεμπόδιση της νόμιμης άσκησής του».
Η καταργηθείσα πλέον2 διάταξη του άρθρου 24Α ν.4369/2016 όριζε επί λέξει τα εξής, ομοίως και αυστηρότερα προς αυτήν της παρ.6 του άρθρου 8 της ΥΑ με αρ. ΔΙΚ ΠΡ/Φ80/30/8703/1988:
«1. .… 4. Οι αξιολογητές των υπαλλήλων, όπως προσδιορίζονται στο άρθρο 15, αν υπαιτίως δεν εκπληρώνουν την υποχρέωση αξιολόγησης των υφισταμένων τους, δεν δύνανται να συμμετέχουν σε διαδικασίες επιλογής και τοποθέτησης προϊσταμένων, σύμφωνα με τις διατάξεις του ν. 3528/2007 (Α´ 26)»
Τούτη δε η κύρωση, του αποκλεισμού δηλαδή από διαδικασίες επιλογής σε θέσεις Προϊσταμένων Διευθύνσεων και Γενικών Διευθύνσεων που επερχόταν αυτομάτως εκ του νόμου2 προβλέφθηκε στον ν.4369/2016 επιπρόσθετα και ανεξαρτήτως του ιδιώνυμου πειθαρχικού αδικήματος του άρθρου 107 παρ.1 περ.ιθ΄ ν.3528/2007 που τυποποιείται ως ακολούθως:
«ιθ) η αδικαιολόγητα μη έγκαιρη σύνταξη ή η σύνταξη μεροληπτικής έκθεσης αξιολόγησης ή η σύνταξη έκθεσης με κρίσεις ή χαρακτηρισμούς που δεν εξειδικεύονται με αναφορά συγκεκριμένων στοιχείων»
Η προσθήκη ήταν σαφές ότι αποσκοπούσε στο να καταληφθούν από το πεδίο εφαρμογής της οι απεργοί υπάλληλοι, λόγω του ότι η ως άνω ρύθμιση του άρθρου 24Α ν.4369/2016 προσετέθη με το άρθρο 36 παράγραφος 2 ν. 4489/2017 (με έναρξη ισχύος από 21.9.2017) και η απεργία- αποχή της ΑΔΕΔΥ από την διαδικασία αξιολόγησης του ν.4369/2016 είχε προκηρυχθεί από τις 16.3.2017. Τούτο παρίσταται ιδιαιτέρως κρίσιμο, καθότι το εν λόγω γεγονός τελούσε εν γνώσει και συνεκτιμήθηκε από το δικάζον Διοικητικό Εφετείο στην απόφασή του με αρ. 559/2020. Πράγματι, περίπτωση αποκλεισμού δημοσίου υπαλλήλου από διαδικασία επιλογής για κατάληψη θέσεως επιπέδου διευθύνσεως, λόγω συμμετοχής του υπαλλήλου στην απεργία-αποχή της ΑΔΕΔΥ από την διαδικασία αξιολόγησης του ν. 4369/2016 κρίθηκε με την με αρ.559/2020 απόφαση του Διοικητικού Εφετείου Αθηνών, που ακύρωσε την απόφαση αποκλεισμού του εν λόγω υπαλλήλου, με το εξής σκεπτικό:
«8. Επειδή, ενόψει των ανωτέρω και ειδικότερα της συνταγματικής προστασίας του δικαιώματος της απεργίας και του τεκμηρίου νομιμότητας αυτής, πρέπει να γίνει δεκτό ότι η διάταξη της παρ. 4 του άρθρου 24Α του ν. 4369/2016 έχει την έννοια ότι η μη εκπλήρωση από μέρους του αξιολογητή των υπαλλήλων της υποχρέωσης αξιολόγησης των υφισταμένων του δεν κωλύει τη συμμετοχή του στις διαδικασίες επιλογής και τοποθέτησης προϊσταμένων, όταν τούτο οφείλεται στη συμμετοχή του σε απεργιακή κινητοποίηση που προκήρυξε η οικεία συνδικαλιστική οργάνωση.
9. Επειδή, από τα στοιχεία του φακέλου προκύπτει ότι ο αιτών συμμετείχε στη απεργία – αποχή που κήρυξε στις 15-3-2017 η Τριτοβάθμια Συνδικαλιστική Οργάνωση «Ανώτατη Διοίκηση Ενώσεων Δημοσίων Υπαλλήλων (ΑΔΕΔΥ), με την οποία καλούσε τα μέλη της να απέχουν από κάθε διαδικασία ή ενέργεια αξιολόγησης των δημοσίων υπαλλήλων. Η απόφαση αυτή της ΑΔΕΔΥ δεν προσβλήθηκε με οποιοδήποτε ένδικο μέσο ενώπιον των δικαστηρίων, διατηρώντας, με τον τρόπο αυτό, το τεκμήριο της νομιμότητάς της καθ’ όλη της διάρκειά της.
10. Επειδή, με δεδομένη τη νομιμότητα της εν λόγω απεργιακής κινητοποίησης της ΑΔΕΔΥ, επί της οποίας το Δικαστήριο τούτο δεν μπορεί να κρίνει παρεμπιπτόντως, αφού επ’ αυτού καθιερώνεται αποκλειστικός τρόπος κρίσης από τα πολιτικά δικαστήρια, κατά την ειδική διαδικασία των άρθρων 663 – 676 του ΚΠολΔ., η παράλειψη του αιτούντος να προβεί στην αξιολόγηση των υφισταμένων του, οφειλόμενη στη συμμετοχή του στην απεργιακή αυτή κινητοποίηση, δεν εκώλυε τη συμμετοχή του στη επίδικη διαδικασία επιλογής του ιδίου ως προϊσταμένου, όπως, μη νομίμως, κρίθηκε με τις προσβαλλόμενες αποφάσεις».
Με αυτό το νομολογιακό δεδομένο επί της ομοίου και περισσότερο στενής, αλλά και «σκόπιμης»3 διατυπώσεως της διατάξεως του άρθρου 24Α ν.4369/2016, η οποία ακριβώς ψηφίσθηκε εν γνώσει του κοινού νομοθέτη περί της συμμετοχής των υπαλλήλων του δημοσίου, των ΟΤΑ και των ΝΠΔΔ στην προκηρυχθείσα απεργία-αποχή της ΑΔΕΔΥ, παρατηρούνται τα εξής:
α. Απαγορεύεται εκ του πειθαρχικού δικαίου του Υπαλληλικού Κώδικα (ν.3528/2007) να θεωρηθεί ανάρμοστη ή αναξιοπρεπής διαγωγή του υπαλλήλου η άσκηση της συνδικαλιστικής του δράσεως.
β. Ομοίως στο άρθρο 46 του Υπαλληλικού Κώδικα προστατεύεται η ανεμπόδιστη άσκηση της συνδικαλιστικής δράσεως του υπαλλήλου, όπως και το δικαίωμά του να συμμετέχει σε απεργία. Αμφότερα τα δικαιώματα έχουν συνταγματικό έρεισμα ευθέως στο άρθρο 23 Συντ.
γ. Στο μέτρο συναφώς που η μη αποδοχή του ορισμού ενός υπαλλήλου ως τακτικού ή αναπληρωματικού μέλους εφορευτικής επιτροπής για τις εκλογές αναδείξεως των αιρετών εκπροσώπων των υπηρεσιακών και πειθαρχικών συμβουλίων οφείλεται στην άσκηση της συνδικαλιστικής του δράσεως, δεν πληρούται το πραγματικό της ρυθμίσεως του άρθρου 8 παρ.6 της ΥΑ ΔΙΚ ΠΡ/Φ80/30/8703/1988. Τούτο διότι, δεν μπορεί να θεωρηθεί αδικαιολόγητη η παράλειψη της ασκήσεως των συνδεόμενων με την ιδιότητα του μέλους της εφορευτικής επιτροπής καθηκόντων του. Και δεν μπορεί να θεωρηθεί αδικαιολόγητη για τον ίδιο λόγο -και πολύ περισσότερο (επιχείρημα από το μείζον στο έλασσον)- που κρίθηκε δικαστικώς ότι δεν συνιστά «υπαίτια» μη εκπλήρωση του καθήκοντος αξιολογήσεως του δημοσίου υπαλλήλου, η συμμετοχή του σε απεργιακή κινητοποίηση, που αποτελεί -την κορυφαία- εκδήλωση της συνδικαλιστικής του ελευθερίας.
Υπό το πρίσμα συνεπώς των όσων κρίθηκαν με την με αρ. 559/2020 απόφαση του Διοικητικού Εφετείου Αθηνών, αλλά και υπό το πρίσμα του άρθρου 23 Συντ., των άρθρων 46 ν.3528/20073 και 107 παρ.3 ν.3528/2007, είναι σαφές ότι, η μη αποδοχή του ορισμού ενός υπαλλήλου ως τακτικού ή αναπληρωματικού μέλους εφορευτικής επιτροπής δεν μπορεί να οδηγήσει σε πλήρωση του πραγματικού της ρυθμίσεως του άρθρου 8 παρ.6 της ΥΑ ΔΙΚ ΠΡ/Φ80/30/8703/1988 και σε κίνηση πειθαρχικής διώξεως σε βάρος του, αφού:
α. Δεν μπορεί να θεωρηθεί αδικαιολόγητη παράλειψη άσκησης καθήκοντος, η μη αποδοχή του ορισμού ενός υπαλλήλου ως τακτικού ή αναπληρωματικού μέλους εφορευτικής επιτροπής σε εκλογές αναδείξεως αιρετών εκπροσώπων υπηρεσιακών και πειθαρχικών συμβουλίων, όταν τούτο οφείλεται σε άσκηση συνδικαλιστικής δράσεως του υπαλλήλου και δη σε συμμετοχή του σε απεργία-αποχή της ΑΔΕΔΥ, στοιχείο που σωρευτικώς και επιπροσθέτως συντρέχει και στην ερευνώμενη περίπτωση. Για τον ίδιο ακριβώς λόγο που δεν θεωρήθηκε από το Διοικητικό Εφετείο Αθηνών «υπαίτια» η μη σύνταξη εκθέσεως αξιολογήσεως εκ μέρους του υπαλλήλου, λόγω συμμετοχής του σε απεργία-αποχή της ΑΔΕΔΥ, για τον ίδιο λόγο δεν μπορεί να θεωρηθεί αδικαιολόγητη η μη αποδοχή υπαλλήλου, του ορισμού του ως μέλους εφορευτικής επιτροπής όταν ο υπάλληλος συμμορφώνεται σε απόφαση της συνδικαλιστικής του οργάνωσης και σωρευτικά μετέχει σε απεργία-αποχή της ΑΔΕΔΥ.
β. Είναι άλλωστε χαρακτηριστικό και πρόσθετο επιχείρημα προς τα ανωτέρω, ότι για κανέναν εκ των αποκλεισθέντων από διαδικασίες επιλογής σε θέσης διευθύνσεων ή γενικών διευθύνσεων, υπαλλήλων, δεν κινήθηκε πειθαρχική δίωξη για το ιδιώνυμα πειθαρχικό αδίκημα του άρθρου 107 ν.3528/2007 περί μη συντάξεως εκθέσεως αξιολογήσεως λόγω συμμετοχής τους στην απεργία-αποχή της ΑΔΕΔΥ.
γ. Τούτα επιρρωνύονται εκ του ότι όταν ψηφίσθηκε η ρύθμιση του άρθρου 8 παρ.6 της ΥΑ με αρ.ΔΙΚ ΠΡ/Φ80/30/8703/1988 δεν υπήρχε Υπαλληλικός Κώδικας στον οποίο να προβλέπεται ρητώς η εγγύηση της συνδικαλιστικής δράσεως της παρ.3 του άρθρου 107, ήτοι ότι δεν μπορεί να θεωρηθεί αναξιοπρεπής ή ανάρμοστη συμπεριφορά του υπαλλήλου η άσκηση της συνδικαλιστικής δράσεως. Είναι απολύτως σαφές ότι, θα συνιστούσε καταστρατήγηση της εν λόγω διατάξεως του άρθρου 107 παρ.3 Υπαλληλικού Κώδικα το να αποδοθεί άλλο πειθαρχικό αδίκημα στον υπάλληλο, όταν ασκεί την συνδικαλιστική του δράση και μετέχει σε απεργία-αποχή και θα στερούσε την εγγύηση αυτή του Υπαλληλικού Κώδικα από κάθε πρακτικό αποτέλεσμα.
δ. Η παρατήρηση αυτή ωστόσο παρίσταται ιδιαιτέρως κρίσιμη και για τον πρόσθετο λόγο ότι, η εγγύηση της παρ.3 του άρθρου 107 του Υπαλληλικού Κώδικα αποτελεί ρύθμιση ανώτερης τυπικής ισχύος, αφού ο ν.3528/2007 είναι τυπικός νόμος του ελληνικού Κοινοβουλίου, ενώ η ΥΑ με αρ.ΔΙΚ ΠΡ/Φ80/30/8703/1988 απλή κανονιστική απόφαση της διοικήσεως. Τούτου δοθέντος, οιαδήποτε ερμηνεία του άρθρου 8 παρ.6 της ΥΑ με αρ.ΔΙΚ ΠΡ/Φ80/30/8703/1988, σύμφωνα με την οποία η παράλειψη άσκησης των καθηκόντων του τακτικού ή αναπληρωματικού μέλους εφορευτικής επιτροπής, όταν οφείλεται σε άσκηση συνδικαλιστικής δράσεως του υπαλλήλου, θεωρείται αδικαιολόγητη και επισύρει την πειθαρχική του δίωξη, να αντίκειται ευθέως στην ρύθμιση του άρθρου 107 παρ.3 ν.3528/2007. Η εν λόγω διάταξη του Υπαλληλικού Κώδικα όχι μόνον είναι ανώτερης τυπικής ισχύος από το άρθρο 8 παρ.6 της υπουργικής απόφασης του 1988, αλλά είναι μεταγενέστερη και ειδικότερη αυτής, με αποτέλεσμα βάσει όλων των ερμηνευτικών κανόνων να είναι σαφές ότι το άρθρο 107 παρ.3 ν.3528/2007 υπερισχύει της ρυθμίσεως του άρθρου 8 παρ.6 της ΥΑ ΔΙΚ ΠΡ/Φ80/30/8703/1988. Συνακόλουθα, η εν λόγω διάταξη δεν παρίσταται επιτρεπτό να ερμηνευθεί εις τρόπον ώστε να θεωρηθεί αδικαιολόγητη η μη αποδοχή του ορισμού υπαλλήλου ως μέλους εφορευτικής επιτροπής, όταν οφείλεται στην άσκηση της συνδικαλιστικής του δράσεως και δη στην συμμετοχή του σε απεργία-αποχή της ΑΔΕΔΥ.
ε. Ούτε ασφαλώς θα μπορούσε να αποδοθεί άλλο πειθαρχικό αδίκημα, εκ των απαριθμούμενων στο άρθρο 107 ν.3528/2007 στον υπάλληλο που δεν αποδέχεται να εκτελέσει καθήκοντα τακτικού ή αναπληρωματικού μέλους εφορευτικής επιτροπής και συγκεκριμένα να θεωρηθεί η εν λόγω συμπεριφορά ως παράβαση καθήκοντος ή αδικαιολόγητη αποχή από εκτέλεση καθηκόντων. Τούτο για τους εξής επιμέρους λόγους:
αα) Διότι, είναι όλως αμφίβολο το εάν η άσκηση των καθηκόντων μέλους εφορευτικής επιτροπής κατά την διεξαγωγή εκλογών για την ανάδειξη αιρετών εκπροσώπων σε υπηρεσιακά/πειθαρχικά συμβούλια αποτελεί υπηρεσιακό καθήκον του υπαλλήλου. Η ίδια η ΥΑ με αρ.ΔΙΚ ΠΡ/Φ80/30/8703/1988 σε κανένα άρθρο της δεν χαρακτηρίζει «υπηρεσιακό» το οικείο καθήκον, παρά μόνον υποχρεωτικό. Με τα δεδομένα αυτά είναι σαφές ότι είναι διάφορο ζήτημα η υποχρεωτικότητα του καθήκοντος και διάφορο ζήτημα του εάν συνδέεται με την εκτέλεση δημόσιας υπηρεσίας εκ μέρους του υπαλλήλου, στοιχείο που φαίνεται να μην συντρέχει στην περίπτωση της ασκήσεως καθηκόντων μέλους εφορευτικής επιτροπής για την διεξαγωγή εκλογών προς ανάδειξη αιρετών εκπροσώπων στα υπηρεσιακά/πειθαρχικά συμβούλια.
ββ) Διότι, τούτο επιβεβαιώνεται από το ότι υφίσταται ιδιαίτερο πειθαρχικό αδίκημα στο άρθρο 8 παρ.6 της ΥΑ ΔΙΚ ΠΡ/Φ80/30/8703/1988 για την μη εκτέλεση των συγκεκριμένων καθηκόντων. Άρα, δίχως την καθιέρωση του ειδικού αυτού πειθαρχικού αδικήματος, δεν θα μπορούσε να κινηθεί πειθαρχική δίωξη σε βάρος του υπαλλήλου με το γενικότερο αδίκημα της παράβασης καθήκοντος ή της αδικαιολόγητης αποχής από την εκτέλεση των καθηκόντων του, που σε αμφότερες τις περιπτώσεις νοούνται τα υπηρεσιακά του καθήκοντα. Εάν ο νομοθέτης θεωρούσε ότι η μη εκτέλεση των καθηκόντων του μέλους εφορευτικής επιτροπής αποτελεί μη εκτέλεση υπηρεσιακού καθήκοντος, δεν θα θέσπιζε το ιδιώνυμο πειθαρχικό αδίκημα της παρ.6 του άρθρου 8 της ΥΑ του 1988, ούτε θα το διατηρούσε μέσω της ΚΥΑ του 2021 σε ισχύ.
IV. Συμπεράσματα-τελική απάντηση.
1. Δεν μπορεί να θεωρηθεί αδικαιολόγητη παράλειψη άσκησης καθήκοντος, η μη αποδοχή του ορισμού ενός υπαλλήλου ως τακτικού ή αναπληρωματικού μέλους εφορευτικής επιτροπής σε εκλογές αναδείξεως αιρετών εκπροσώπων υπηρεσιακών και πειθαρχικών συμβουλίων, όταν τούτο οφείλεται σε άσκηση συνδικαλιστικής δράσεως του υπαλλήλου και δη σε συμμετοχή του σε απεργία-αποχή της ΑΔΕΔΥ, στοιχείο που σωρευτικώς και επιπροσθέτως συντρέχει και στην ερευνώμενη περίπτωση. Για τον ίδιο ακριβώς λόγο που δεν θεωρήθηκε από το Διοικητικό Εφετείο Αθηνών στην με αρ.559/2020 απόφασή του, «υπαίτια» η μη σύνταξη εκθέσεως αξιολογήσεως εκ μέρους του υπαλλήλου, λόγω συμμετοχής του σε απεργία-αποχή της ΑΔΕΔΥ, για τον ίδιο λόγο δεν μπορεί να θεωρηθεί αδικαιολόγητη η μη αποδοχή υπαλλήλου, του ορισμού του ως μέλους εφορευτικής επιτροπής όταν ο υπάλληλος συμμορφώνεται σε απόφαση της συνδικαλιστικής του οργάνωσης και σωρευτικά μετέχει σε απεργία-αποχή της ΑΔΕΔΥ.
2. Επιπρόσθετα, όταν ψηφίσθηκε η ρύθμιση του άρθρου 8 παρ.6 της ΥΑ με αρ.ΔΙΚ ΠΡ/Φ80/30/8703/1988 δεν υπήρχε Υπαλληλικός Κώδικας στον οποίο να προβλέπεται ρητώς η εγγύηση της συνδικαλιστικής δράσεως του υπαλλήλου έναντι του κινδύνου πειθαρχικής του διώξεως συνεπεία τούτης, εγγύηση που κατοχυρώνεται στην παρ.3 του άρθρου 107, που ορίζει ότι δεν μπορεί να θεωρηθεί αναξιοπρεπής ή ανάρμοστη συμπεριφορά του υπαλλήλου η άσκηση της συνδικαλιστικής δράσεως. Είναι απολύτως σαφές ότι, θα συνιστούσε καταστρατήγηση της εν λόγω διατάξεως του άρθρου 107 παρ.3 Υπαλληλικού Κώδικα το να αποδοθεί άλλο πειθαρχικό αδίκημα στον υπάλληλο, όταν ασκεί την συνδικαλιστική του δράση και μετέχει σε απεργία-αποχή και θα στερούσε την εγγύηση αυτή του Υπαλληλικού Κώδικα από κάθε πρακτικό αποτέλεσμα.
3. Οιαδήποτε ερμηνεία του άρθρου 8 παρ.6 της ΥΑ με αρ.ΔΙΚ ΠΡ/Φ80/30/8703/1988, σύμφωνα με την οποία η παράλειψη άσκησης των καθηκόντων του τακτικού ή αναπληρωματικού μέλους εφορευτικής επιτροπής, όταν οφείλεται σε άσκηση συνδικαλιστικής δράσεως του υπαλλήλου, θεωρείται αδικαιολόγητη και επισύρει την πειθαρχική του δίωξη, θα αντίκειται ευθέως στην ρύθμιση του άρθρου 107 παρ.3 ν.3528/2007.
4. Ούτε ασφαλώς θα μπορούσε να αποδοθεί άλλο πειθαρχικό αδίκημα, εκ των απαριθμούμενων στο άρθρο 107 ν.3528/2007 στον υπάλληλο που δεν αποδέχεται να εκτελέσει καθήκοντα τακτικού ή αναπληρωματικού μέλους εφορευτικής επιτροπής και συγκεκριμένα να θεωρηθεί η εν λόγω συμπεριφορά ως παράβαση καθήκοντος ή αδικαιολόγητη αποχή από εκτέλεση καθηκόντων. Τούτο για τους εξής επιμέρους λόγους:
α) Διότι, είναι όλως αμφίβολο το εάν η άσκηση των καθηκόντων μέλους εφορευτικής επιτροπής κατά την διεξαγωγή εκλογών για την ανάδειξη αιρετών εκπροσώπων σε υπηρεσιακά/πειθαρχικά συμβούλια αποτελεί υπηρεσιακό καθήκον του υπαλλήλου.
β) Διότι, τούτο επιβεβαιώνεται από το ότι υφίσταται ιδιαίτερο πειθαρχικό αδίκημα στο άρθρο 8 παρ.6 της ΥΑ ΔΙΚ ΠΡ/Φ80/30/8703/1988 για την μη εκτέλεση των συγκεκριμένων καθηκόντων. Άρα, δίχως την καθιέρωση του ειδικού αυτού πειθαρχικού αδικήματος, δεν θα μπορούσε να κινηθεί πειθαρχική δίωξη σε βάρος του υπαλλήλου με το γενικότερο αδίκημα της παράβασης καθήκοντος ή της αδικαιολόγητης αποχής από την εκτέλεση των καθηκόντων του, που σε αμφότερες τις περιπτώσεις νοούνται τα υπηρεσιακά του καθήκοντα.
Αθήνα, 12.06.2021
Η γνωμοδοτούσα δικηγόρος
1 Με δεδομένο ότι η ΚΥΑ του 2021 δεν διαλαμβάνει ρυθμίσεις για τον τρόπο συγκροτήσεως των εφορευτικών επιτροπών.
2 Και χωρίς εγγυήσεις πειθαρχικού συμβουλίου.


ΑΔΕΔΥ
ΕΚΤΕΛΕΣΤΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ
ΦΙΛΕΛΛΗΝΩΝ & ΨΥΛΛΑ 2 105 57 ΑΘΗΝΑ Τηλ 213.16.16.900
Fax 2103246165 Email: adedy@adedy.gr, adedy1@adedy.gr

Αθήνα, 11.06.2021
Αριθμ. Πρωτ.: 151

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
με αφορμή την άρνηση της Περιφερειακής Αρχής Αττικής
να συζητηθεί το ζήτημα της επιβολής της ηλεκτρονικής ψηφοφορίας
Η Εκτελεστική Επιτροπή της Α.Δ.Ε.Δ.Υ. καταγγέλλει την Περιφερειακή Αρχή Αττικής που, καταπατώντας στοιχειώδεις δημοκρατικές διαδικασίες, δε δέχτηκε να συζητηθεί στο Περιφερειακό Συμβούλιο το ζήτημα της απόφασης του Περιφερειάρχη για ηλεκτρονική ψηφοφορία για τους αιρετούς εκπροσώπους για τα Υπηρεσιακά Συμβούλια.
Με 52 ψήφους κατά της συζήτησης και 40 υπέρ δεν δέχτηκαν να γίνει συζήτηση.
Δεν έδωσαν το λόγο ούτε στον εκπρόσωπο της Α.Δ.Ε.Δ.Υ. και των Ομοσπονδιών (Ο.Ε.Ν.Γ.Ε. – Π.Ο.Ε. Ο.Τ.Ε. – Ο.Λ.Μ.Ε.) που ζήτησαν να παρέμβουν, ούτε καν στην πρόεδρο του Συλλόγου των υπαλλήλων της Περιφέρειας.
Φοβούνται να ακουστεί η αλήθεια, να αποκαλυφθούν οι πραγματικοί τους στόχοι. Δεν τολμούν να θέσουν τις απόψεις τους σε αντιπαράθεση, να ομολογήσουν ότι δε σέβονται τις ομόφωνες αποφάσεις των εκλεγμένων συνδικαλιστικών οργάνων σε όλα τα επίπεδα (Α/βάθμιο σωματείο, Β/βάθμιο, Α.Δ.Ε.Δ.Υ.) που καταγγέλλουν την ηλεκτρονική ψηφοφορία και ζητούν δια ζώσης εκλογές.
Οι εργαζόμενοι και οι εργαζόμενες θα κάνουν ό, τι περνάει από το χέρι τους για να μείνουν μόνοι τους με τις κούφιες διακηρύξεις τους περί δημοκρατίας και τους χειροκροτητές τους, που κινούνται στην ίδια ρότα.
Από την Εκτελεστική Επιτροπή της Α.Δ.Ε.Δ.Υ.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΕΠΙΣΚΕΦΘΕΙΤΕ ΤΙΣ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΕΣ

ΡΟΔΟΣυλλέκτης: http://rokar-rokar.blogspot.gr

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: http://rouvim.blogspot.com/

ΚΡΗΤΗΝΙΑ: http://www.kritinia.gr/

ΙΣΤΡΙΟΣ: http://istrio.blogspot.com/

ΣΟΡΩΝΗ: http://www.ampernalli.gr/

ΕΚΟΦΙΛΜ: http://www.ecofilms.gr/

ΡΟΔΟΣυλλέκτης: http://www.rodosillektis.com/

Η Ομοσπονδία Πολιτιστικών Συλλόγων Ρόδου: http://opsrodou.gr/

ΧΑΜΟΓΕΛΟ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ: http://www.hamogelo.gr

ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΝΟΤΙΟΥ ΑΙΓΑΙΟΥ: http://www.pnai.gov.gr

ΔΗΜΟΣ ΡΟΔΟΥ: http://www.rodos.gr/el/