Το ΜέΡΑ25 καταθέτει την πρόταση του επί του Κρατικού Προϋπολογισμού 2021 καθώς και πρόταση Νόμου Θεσμικών Τομών για την ουσιαστική Προστασία των Πολιτών από την Πανδημία και για την ανάκτηση Εθνικής Κυριαρχίας επί των κρατικών εργαλείων.
Προαπαιτούμενα προστασίας των πολιτών
Ο Κρατικός Προϋπολογισμός της κυβέρνησης Μητσοτάκη στηρίζεται στη μνημονιακή λογική της δεκαετίας που μετέτρεψε τη χώρα σε Χρεοδουλοπαροικία: δάνεια, ελαστικοποίηση της εργασίας, ομερτά για τη λιτότητα και λεηλασία των πολλών από την αρπακτική ολιγαρχία.
Ο Κρατικός Προϋπολογισμός 2021 της κυβέρνησης Μητσοτάκη θα ακυρωθεί από τη ζωή την ίδια στιγμή που θα ψηφίζεται από την κυβερνητική πλειοψηφία. Όμως, οι προτάσεις του ΜέΡΑ25 θα παραμείνουν πηγή ελπίδας για το μέλλον.
Στο ΜέΡΑ25 από τον Μάρτιο, βάλαμε μπροστά την εκπόνηση δικής μας πρότασης για την προστασία των πολιτών από την πανδημία – τόσο την υγειονομική όσο και την οικονομική, δύο διαστάσεις αναπόσπαστα δεμένες μεταξύ τους.
Μετά από οκτώ μήνες διαβούλευσης με πολίτες, φορείς, επιστημονικές εταιρείες, καταθέτουμε σήμερα Πρόταση Κρατικού Προϋπολογισμού για το 2021 μαζί με Πρόταση Νόμου Θεσμικών Τομών που θα βοηθήσουν στην ανάκτηση εθνικής κυριαρχίας επί των εργαλείων χωρίς τα οποία κανένα κράτος δεν μπορεί να προστατεύει τους πολίτες του.
Η Πρόταση του ΜέΡΑ25 με μια ματιά
Σήμερα, μετά από μια δεκαετία από τότε που η Ελλάδα έπαψε να είναι κυρίαρχη χώρα, οι δανειστές, μέσω της τρόικας, συνεχίζουν να ελέγχουν πλήρως την φορολογική πολιτική (π.χ. ΦΠΑ, προπληρωμές, φόρο επιχειρήσεων), τις φορολογικές αρχές (ΑΑΔΕ), τα ελληνικά στατιστικά στοιχεία (ΕΛΣΤΑΤ), την εκποίηση των κόκκινων δανείων στα ταμεία που καθιστούν αδύνατη την προστασία της πρώτης κατοικίας και των μικρομεσαίων (ΗΡΑΚΛΗΣ), και βέβαια το Υπερταμείο της τρόικας που απαγορεύει στο Ελληνικό Δημόσιο την αξιοποίηση, υπέρ της ελληνικής κοινωνίας, τόσο της δημόσιας περιουσίας (ΤΑΙΠΕΔ) όσο και των τραπεζικών μετοχών που βρίσκονται στην κυριότητα του κράτους (ΤΧΣ).
Η νομοθέτηση της Πρότασης Νόμου του ΜέΡΑ25 θα ανατρέψει την υφεσιακή δυναμική τη φορολογικής πολιτικής και, εξ ίσου σημαντικό, θα αντικαταστήσει την θεσμική αρχιτεκτονική της υποτέλειας στην τρόικα ανακτώντας και δημιουργώντας θεσμούς προστασίας των πολιτών από την επιδεινούμενη Κρίση Ύφεσης-Χρέους.
Στόχος του προτεινόμενου ολοκληρωμένου θεσμικού πλαισίου είναι η προστασία των πολιτών από την αλυσιδωτή και αυτό-τροφοδοτούμενη χρεοκοπία, καθώς και η ανάταξη της βιωσιμότητας του Ελληνικού Δημοσίου και των οργανισμών του.
Επιπλέον, μια κοινωνία που αντιμετωπίζει την υγειονομική πανδημία με Εθνικό Σύστημα Υγείας καταρρακωμένο από δεκαετείς περικοπές και Μνημονιακό κανιβαλισμό, έχει υποχρέωση να ενδυναμώσει τα αντισώματά της στην ασθένεια και την έλλειψη νοσηλευτικού προσωπικού και εξοπλισμού μέσω ελάχιστης επένδυσης.
Βασικά σημεία πρότασης επί του Κρατικού Προϋπολογισμού 2021
Πάταξη Υπερφορολόγησης – Φορολογικές Τομές
Κατάργηση όλων των προπληρωμών φόρων για εταιρείες με λιγότερους από 300 εργαζόμενους.
Φορολογικοί συντελεστές επιχειρήσεων: 15% για τις μικρές (έως 30 εργαζόμενοι), 20% για τις μεσαίες (μεταξύ 31 και 299 εργαζόμενων) και 29% για τις μεγάλες.
Δύο συντελεστές ΦΠΑ, συν μηδενικός συντελεστής για έντυπα βιβλία, έντυπο τύπο, θέατρα-χορό. Ο ανώτερος συντελεστής στο 15% με πλαστικό χρήμα (18% με μετρητά), ο κατώτερος στο 6% και 9% αντίστοιχα. Για τα νησιά του Αιγαίου που αναφέρονται στην Πρόταση Νόμου, οι πιο πάνω συντελεστές μειώνονται κατά 25%.
Ειδικός Ψηφιακός Φόρος (φόρος FAANGS) 4%, σύμφωνα με την πρόσφατη τροπολογία που κατέθεσε το ΜέΡΑ25 στο νομοσχέδιο για το λαθρεμπόριο και ο οποίος τώρα εντάσσεται στην πιο κάτω Πρόταση Νόμου.
ΕΝΦΙΑ: Κατάργησή του για αντικειμενικές αξίες κάτω των €70 χιλιάδων, μείωσή του κατά 25% για αντικειμενικές αξίες μεταξύ των €70 και των €500 χιλιάδων, και αύξηση κατά 10% για αντικειμενικές αξίες άνω του €1 εκ.
Ουσιαστική Στήριξη των Μικρομεσαίων από την Οικονομική Πανδημία
Κούρεμα των φόρων και των ασφαλιστικών εισφορών που ανεστάλησαν το 2020 - €2548 εκ. το 2020.
Δυνατότητα εθελούσιας μετατροπής ρευστότητας σε προαίρεση (option) κρατικού μεριδίου στην επιχείρηση. Αφορά την επιστρεπτέα προκαταβολή (€5368 εκ.) και παροχές ρευστότητας (€2548 εκ.).
Ουσιαστική Στήριξη του Εθνικού Συστήματος Υγείας
Κονδύλι €1 δις για την λειτουργία εντός του πρώτου δίμηνου του 2021 Δημόσιου Δικτύου Κέντρων Μαζικών Τεστ/Εμβολιασμών και την, μετά το πέρας της πανδημίας, μετατροπή του σε νέο Δίκτυο Πρωτοβάθμιας Περίθαλψης του ΕΣΥ.
Κονδύλι €800 εκ. για την άμεση πρόσληψη μόνιμων γιατρών και νοσηλευτών.
Ενίσχυση Ευάλωτων-Αχαρτογράφητων Πολιτών – Σύστημα «ΔΗΜΗΤΡΑ»
Στο πλαίσιο του Σύστηματος Δημοσιονομικών Συναλλαγών Ιδιωτών-Δημοσίου «ΔΗΜΗΤΡΑ», παροχή μεταβιβάσιμων ψηφιακών δημοσιονομικών μονάδων (που αποσβένουν μελλοντικούς φόρους ύψους 10% των ετήσιων εσόδων της Γενικής Κυβέρνησης) σε ευάλωτους πολίτες για αγορές βασικών αγαθών (τρόφιμα, ενέργεια, μεταφορικά κόστη, εξοπλισμός κλπ) και ενίσχυση της ρευστότητας στην αγορά.
Προστασία Δανειοληπτών, εξυγίανση τραπεζών, κατάργηση «ΗΡΑΚΛΗ» - Δημόσια Εταιρεία Διαχείρισης Ιδιωτικού Χρέους «ΟΔΥΣΣΕΑΣ»
Τερματισμός πωλήσεων κόκκινων δανείων, εξυγίανση τραπεζών και προστασία δανειοληπτών μέσω της ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΙΔΙΩΤΙΚΟΥ ΧΡΕΟΥΣ «ΟΔΥΣΣΕΑΣ».
Βασικά σημεία Πρότασης Νόμου Θεσμικών Τομών
Ανάκτηση εθνικής κυριαρχίας επί δημοσίων εσόδων και φορολογικού λογισμικού
Καταργείται η ελεγχόμενη από την τρόικα ΑΑΔΕ και μεταφέρεται το φορολογικό λογισμικό και τα απαραίτητα πληροφοριακά συστήματα σε νέα Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων & Φορολογικού Λογισμικού.
Δημιουργία νέας αυτόνομης Γενικής Γραμματείας Δημοσίων Εσόδων, με την/τον ΓΓ να μην επιλέγεται ούτε από την κυβέρνηση ούτε όμως και από τους δανειστές. Αντ’ αυτών, εκλέγεται από Κοινωνική Επιτροπή Επιλογής Ανώτατου Προσωπικού της οποίας το 1/3 είναι βουλευτές, 1/3 κληρωτοί δικαστές και 1/3 κληρωτοί επαγγελματίες λογιστές-φοροτεχνικοί.
Ανάκτηση εθνικής κυριαρχίας επί δημόσιας περιουσίας και τραπεζικών συμμετοχών
Κατάργηση του ΥΠΕΡΤΑΜΕΙΟΥ και αντικατάστασή του από την εταιρεία «ΑΘΗΝΑ – Εθνική Αναπτυξιακή Εταιρεία Δημόσιας Περιουσίας & Δημοσιονομικών Συναλλαγών», στην οποία θα υπάγονται:
η «Εθνική Εταιρεία Τραπεζικών Συμμετοχών», που θα αντικαταστήσει το υπό κατάργηση ΤΧΣ, και
η «Νέα Ελληνική Αναπτυξιακή Τράπεζα», που θα προκύψει μετά από συγχώνευση του ΤΑΙΠΕΔ με την υπάρχουσα αναπτυξιακή τράπεζα, έτσι ώστε η δημόσια περιουσία που σήμερα το ΤΑΙΠΕΔ εκποιεί να χρησιμοποιείται (χωρίς να πωλείται) ως εχέγγυο για τη δημιουργία επενδυτικών ροών στον ιδιωτικό και τον δημόσιο τομέα.
Νέο Ψηφιακό Σύστημα Δημοσιονομικών Συναλλαγών Ιδιωτών-Δημοσίου «ΔΗΜΗΤΡΑ»
Το σύστημα «ΔΗΜΗΤΡΑ» θα προσφέρει βαθμούς δημοσιονομικής ελευθερίας στο Ελληνικό Δημόσιο και, παράλληλα, θα εξασφαλίσει σημαντικές φοροαπαλλαγές στους πολίτες, καθώς και δωρεάν συναλλαγές με το Δημόσιο αλλά και μεταξύ ιδιωτών.
Επίλογος
Η προστασία των πολιτών από τις οικονομικές επιπτώσεις της πανδημίας, η οποία επιδεινώνει περαιτέρω την προϋπάρχουσα δεκαετή υφεσιακή δυναμική, απαιτεί ανάκτηση Εθνικής και Λαϊκής Κυριαρχίας σε βασικούς οικονομικούς τομείς.
Η παρούσα Πρόταση Νόμου καταργεί τους υφιστάμενους θεσμούς υποτέλειας και ακυρώνει φορολογικά βάρη που καταστρέφουν τους μικρομεσαίους, ενώ ιδρύει νέα αναπτυξιακά εργαλεία απαραίτητα για την προστασία των πολιτών κατά τη διάρκεια της πανδημίας και, ταυτόχρονα, για την απελευθέρωσή τους από τη δεκαετή Χρεοδουλοπαροικία.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου